Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 8661 ggr
Anonym
0

Första seriösa relationen

Hej! Glad
Undrar lite hur gamla ni var när ni hade den första seriösa relationen, dvs. inte bara som kk eller som när man var ihop på dagis. Annars får man definera "seriös" helt själv. Glad

Karmatarerskanise
0

Var 15 eller 16 när jag blev tillsammans med min första pojkvän. Vi var tillsammans i 2 år.

axilur
0

15. Hade precis fyllt år när jag träffade min första pojkvän. Han var mitt första allt och vi var tillsammans i tre år.

Jag väljer att definiera oss som seriösa, för vi var nog så seriösa vi kunde ha varit i den åldern, trots allt. Men det går ju samtidigt ändå inte att jämföra med hur 'seriöst' jag har det med min sambo i dagsläget.

/Anneli

Fridaaaa
0

Beror på vad man räknar som seriöst.

Min sambo är väl "mest" seriöst. Är förlovade, sambo och varit tsm i 5 år.

Men mitt ex var med seriöst, var tsm i 9 månader :P
Så 16 år där och 17år med sambon :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

Jag var 17, men det höll bara i ca ett halvår. Innan dess hade jag bara dejtat men inte hittat någon jag gillade. Tungan ute Fast den första killen jag faktiskt verkligen har älskat är min nuvarande sambo. Vi har varit tillsammans i över 1,5 år nu :)

[NinaCrown]
0

Det är svårt att säga vad som är seriöst och inte ^^'' Min första kille skaffade jag när jag var 13, och det höll i två år… Men vi träffades aldrig då det var via internet. De senare förhållandena höll aldrig fram till ett-års-dagen hur mycket jag än tyckte om personen och ville leva tillsammans med dem för alltid.

Mitt nuvarande förhållande har hållit i över ett år, och en stor del av den tiden har vi även bott ihop. Jag bor dock ensam i min egna lägenhet nu, men är mest för att bevisa för mig själv att jag kan ta hand om mig själv så jag slipper känna att jag parasitar på min pojkvän.

[Tilde]
2

#5 Internetförhållanden är ju inte riktiga förhållanden (enligt mig) xD Det är mest för folk som lever i en fantasivärld. Man kan ju knappast veta om det finns personkemi om man inte har träffats.. :)

[NinaCrown]
9

#6 Mycket möjligt men är fortfarande känslor inräknat Glad Jag är inte ensam om att ha haft internet-partner och de andra jag träffat har verkligen haft riktiga känslor för den andre. Men är en sådan fråga där man kan ha väldigt olika inställningar.

Emelie-E
0

Min första pojkvän fick jag när var 16. Om det sen var jätteseriöst är en annan fråga. Jag älskade honom över allt annat men det höll bara 4 månader. Tror det var åldersskillnaden som gjorde att det inte funka. Nr 2 träffade jag när jag var 17 och vi var förlovade och var tillsammans i nästan 4 år. Det var väl mer seriöst än det första.

Anonym
3

Min första pojkvän och riktiga kärlek hade jag när jag gick på dagis. Säga vad man vill, men jag var störtförälskad i honom och planerade mitt liv med honom (ritade i min dagbok vårat hus och att vi skaffade barn osv). Sedan förstod jag ju inte då att det inte skulle bli så, så när han (som var äldre än mig) slutade dagiset så blev jag förkrossad. Jag grät i flera dagar och mamma o pappa kunde inte lämna mig på dagis direkt efter för jag mådde så dåligt. Om det inte var seriöst så är inget förhållande seriöst. Det var låångt mkt mer seriöst än mina polkvänner på gymnasiet iaf.

Vad menas då med seriös pojkvän? Någon som man är ihop med "på riktigt" eller är det någon som man är ihop med i tron att man kommer leva lyckliga resten av sina dagar, någon man vill satsa på? Eller vad innebär seriöst?

Jag hade ju någon pojkvän men mest flirtar på högstadiet. Första pojkvännen som jag hade sex med hade jag på gymnasiet (16 år). Men det var ju inte seriöst i den bemärkelsen att jag trodde ju inte på en framtid på det viset. Vi var där och då störtförälskade och man tänkte inte på framtiden. Hade sedan under gymnasiet några andra pojkvänner. Efter gymnasiet så vart det mest KK och dejting som gällde.

Nu har jag det mest seriösa förhållanden av dom alla. Killen som jag faktiskt på riktigt tror att jag kommer leva med resten av mitt liv. Var nyss fyllda 22 år när jag träffade honom.

Afturelding
2

Det beror ju på hur man ser det. Vi träffades när jag var 15, och vi är fortfarande tillsammans nästan fem år senare. Detta är det enda förhållande jag haft överhuvudtaget :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[WickedAlly]
1

Jag var 15 och vi höll ihop i fyra år, och jag tror att vi fortfarande hade varit tillsammans om jag inte hade varit så svartsjuk av mig.

Tina-A
4

När jag var 14 träffade jag min första seriösa, även om jag varit ihop några månader med andra innan. Vi var inte lika seriösa då som nu, men förhållandet i sig är seriöst och vi har både barn och hund nu efter 9 år tillsammans.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PogoPedagog
1

Jag var 21 när jag hade mitt första förhållande. Det höll ca ett halvår men vi sågs inte så värst ofta pga att vi bodde på olika håll.

drika
0

Min första seriösa träffade jag för 5.5 år sen, är sambos idag:) Var 15 år då.

Hälsningar

Fredrika

fruktgumman
1

Jag var 22 när vi träffades.

EmelieGustavsson
0

Var 16 när jag träffade min sambo och min dotters pappa :)

har varit ihop i 2 år nu. :)

pistenbully
0

14 år, vi bodde tillsammans i nästan 3 år.

citytjejen
1

Jag var 22 när vi blev ihop, han var min första pojkvän överhuvudtaget. Vi höll ihop i drygt 10 år, numer är vi jättebra vänner.

/Christina

pyromanen
0

18

Michiis
0

15 år va jag :) och vi är tsm än och har varit 2 och ett halvt år och lite mer, jag är 18 år nu :)

// Michis

[KatjaH]
0

15 år, vi är fortfarande tillsammans 2 år och 9 månader senare :)

[FruStein]
0

Jag var 13 när jag blev tillsammans med min första pojkvän, men min första seriösa relation, mer på bådas villkor, var när jag var 16.

Mona22
2

min första relation är med min man. Träffade honom när jag var 18. Hållt ihop i 10 år nu och hoppas på massor med år till Kyss

Jetaime
0

Jag var arton när vi blev tillsammans, vi var tillsammans strax över ett år.

Jojaton
0

18 år.

Johanna - Instagram

jagga-ewe
0

Hmm, jag va 17, han 15, vi var ihop ett år ungefär. Låter kanske inte så seriöst, men det var det, vi mer eller mindre bodde ihop. Omväxlande hos hans föräldrar, omväxlande hemma hos min mor. När det tog slut var det med buller o brak och stora scener.

Så här, 20 år senare, är jag glad att det gick åt helskotta, är inte säker på att jag hade överlevt i längden. Han var inte världens stabilaste, om man så säger. Inte en period av mitt liv jag är stolt över.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

TheGeneralIdea
1

16, vi är fortfarande ihop efter två år :)

Intehärutandär
0

13 och han 16 år. Var tsm i 3 år och är vänner än idag - 20 år senare.

Namiko
0

Beror på hur man ska definiera. Räcker det med att känna att man satsar på en relation så länge den kan fungera så var jag 21 (det visade sig vara 10 månader även om jag trodde några år från början), ska det vara varianten "det här kan vara för resten av livet" så var jag 24.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Saga85
0

Den första relationen var jag 14, men han var 18 och vi var bara ihop några månader. Träffade hans vänner och så, men tror att det var lite på grund av ålderskillnaden som han gjorde slut.

När jag var 15 träffade jag nästa pojkvän, han var 17 och det höll i två - 2½ år. Jag gjorde slut efter 2 år, men vi blev ihop igen i ytterligare ett halvår ungefär. Vet inte riktigt vad man räknar som seriöst, har nog aldrig träffat någon som jag kännt "den här människan vill jag spendera resten av mitt liv med".

Timmorn
2

Jag blev tillsammans med min första pojkvän 2 dagar efter att jag var 15, han var 14. Vi har varit tillsammans i nuläget i snart 7 år.

Det är inte alltid lätt att växa upp tillsammans. Ömsesidig respekt och att faktiskt prata ut är viktigt… haha fast skrika och bråka behöver man göra ibland.

Jag har fått många frågor och gliringar av  exempelvis klasskamrater å ena sidan ååååh så gulligt, å andra men blir det inte tråkigt att ha sex med samma hela tiden? …

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[RMSLiners]
0

14, och det höll 4 år och vi är vänner än idag.

[glitterglam]
0

18

Jojaton
0

18/19 år, höll i ungefär ett halvår.

Johanna - Instagram

pixielutt
0

mitt första "seriösa" var när jag var 16, var tillsammans med snubben i 1 o ett halvt år innan det tog slut.

När jag var 18 blev jag tillsammans med mitt livs kärlek, vi är ett par sen 2 år tillbaka (i februari) sambos sen 1 år och 5 månader och förlovade sen 1 månad tillbaka. Har känt honom i 6 år, när vänskap blir kärlek <3

/ M

Sarah
0
Bananbullar
0

När jag var 16 började jag prata  med en kille på nätet som var från Karlstad och jag bor i Stockholm. Efter mer än ett halvår sågs vi i Stockholm och vi blev tillsammans. Trots avståndet och ålderskillnaden mellan oss (han var 22 och jag 17) så anser jag att det var mitt första seriösa förhållande. Vi sågs några helger då han kom hem till mig och efter ett halvår så åkte jag hem till honom för första gången.

Men det är tufft att ha ett sådant distans förhållande plus ålderskillnaden och dessutom så var vi helt olika så efter ett halvår tog det slut.

Min pojkvän jag har nu har jag varit tillsammans med i 2 år och det har såklart naturligt blivit ett ännu seriösare förhållande. Man växer ju in i det tillslut.