Känna sig finare
Vad gör ni för små saker med utseendet för att känna er finare och fräschare?
Det enda jag kan komma på är att jag sätter upp håret.
/Maria
Jag sätter på mig mina linser det är allt jag gör.
Ett gott skratt förlänger livet
Lash lift, målar naglarna, och har en hudvårdsrutin som håller finnarna borta från mitt ansikte😊
/Fia ☁️
Jag använder mascara :)
Smink
Fixar håret
Vissa kläder
Vissa smycken
Kan inte göra något med naglarna pga jobbet :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Långa naglar och läppstift.
Färgar eller fyller i ögonbrynen, har lite concealer under ögonen, lite lätt bronzer och rouge, mascara, nagellack.
/Christina
Kör ansiktsmask, lite smink o snygga kläder!
/Sanna
Slänger färg i håret och ögonbryn. Sedan på med ett rosabärigt läppstift och någon av mina ecada parfymer.
Så ser jag ut når jag vill känna mig lite fin i soffan framför tvn
Går till en tjej som fixar mina naglar. En lyx jag unnar mig. Sminkar mig. Använder krämer och produkter, rakar regelbundet ben, under armar och tar bort håret där nere. Färgar ljusa slingor hos frisören. Läppglans. Försöker träna regelbundet och ta hand om mitt utseende och min hälsa.
Inte så viktigt för mig att vara snygg i andras ögon egentligen, utan mycket viktigare för mig att KÄNNA mig snygg och välvårdad själv. När jag gör det så mår jag också bättre psykiskt och blir mer harmonisk som person, har jag lärt mig, efter att ha haft depp-perioder då jag mest hasade runt osminkad i mysbyxor och inte kände mig särskilt fin.
Obs: jag har inga åsikter om hur andra gör. Jag gör de här sakerna bara för min skull för att jag ska känna mig finare och må bättre med mig själv.