Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 3255 ggr
CelsiusT
0

ont i fingrarna

Har feber och halsont :-( har legat sen i fredags. Men vad som är det värsta är att fingrarna domnar och stelnar och gör ont. Vaknade tusentals gånger natten till idag och fick ta andra handen och vicka igång fingrarna. Inte så kul, både läskigt, obehagligt och ont. Båda händerna är utsatta och det är inte i någon speciell ställning. Såg nu också i kväll att armarna är svullna. Frågan är vad det beror på och vad man kan göra åt det. Någon mer som varit med om detta? Tips på vad man kan göra för att undvika att det sker i natt igen? Ps 23-årig tjej med normalvikt om det nu kan ha betydelse

Medarbetare på westernridning.ifokus

[PuffBuck]
0

Oj, det lät inte alls bra! Eftersom jag inte har någon erfarenhet eller vetskap om detta skulle jag rekommendera att du läser runt lite på internet (det finns mycket bra ibland) eller ringer en läkare. Hoppas att det löser sig!

CelsiusT
0

Jo såklart läste jag runt en hel del innan jag frågade här. Men det fanns inte mkt matnyttigt att komma åt. Det enda jag hittade var att hormon när man är gravid kan ge svullnad i armarna som därför ger sämre blodcirkulation. Men det är ju inte så att jag är gravid. Är ju sjuk. Men hittade inget om det. Kan inte prata så kan inte ringa. Börjar iaf bli lite bättre. Det stelnar inte lika mkt, bara pirrar. Svullnaden är inte lika mkt nu i armarna. Men har fortfarande sjuk ont i fingrarna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[PuffBuck]
0

Åh, då var det värre! :( Det kanske hjälper att försöka röra mycket på dem? Annars har jag inga bra svar, tyvärr. Hoppas som sagt att det löser sig för dig!

[LemonLime_]
1

Du borde låta någon annan ringa åt dig om du inte kan själv just nu. :< Hoppas det blir bättre nu när det börjat lägga sig lite men om det håller i eller blir värre får du nog kontakta läkare eller vårdcentral.

Mona22
1

Ring sjukvårdsupplysningen om råd. 1177 är numret.