Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 8299 ggr
Mitralis
0

"Pariga" saker

Tjuvlyssnade på två tjejer häromdagen och då pratade de om att en tjejkompis och hennes kille inte göra pariga saker.
Jag började tänka efter lite och kom på att jag och min sambo inte gör så mycket pariga saker.

Vad gör ni när ni ska göra saker som par gör?

hus-musen
1

Vad är pariga saker? Behöver nog en definering. 
Det enda som min sambo och jag gör som vi inte gör med andra händer i sovrummet.

Qui dormit, non peccat

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade hoppats att ni skulle komma med förslag på det Flört
Några av sakerna som de pratade om var att gå på restaurang och bio och umgås med andra par.

hus-musen
0

Ah tror nog det är beroende på vad ens egen uppfattning är om hur man ska vara ett par och vad man måste göra.

Visst går sambon och jag på bio och äter ute och myser, så det blir väl en pargrej när det är bara vi två. De flesta av våra vänner har partners, så om vi umgås som vänner så umgås vi ju som par oxå antar jag. 
Allt som man gör tillsammans skulle ju kunna vara en pargrej, oavsett om man kör motorcross tillsammans eller om man går på långa promenader i månskenet tillsammans.

Qui dormit, non peccat

[FruStein]
1

Var tjejerna unga? Minns att en klasskompis (i högstadiet) tjej gjorde slut när han inte bjöd henne på restaurang på Alla Hjärtans Dag… Om man har behov av att visa upp sig som par istället för att spontant umgås tror jag att man har problem.

Maria
4

Sex är en parig sak tycker jagFlört Mycket trevligare att vara två…

/Maria

Buffaomini
0

pariga saker? vi går på bio tsm, film är ett stort intresse för båda
vi spelar minigolf på sommaren, åker ibland inlines, går ut och äter etc

Mitralis
2

#4 Max 19-20. Svårt att se nu för tiden Glad

[Eleya]
4

Ahaa..Pariga, uppfattade först som en brytning för 'Porriga'..Haha!

I början av vårt förhållande gjorde vi allt ihop, sen började han sporta mer och jag följde med på hans matcher.

Men numera så tränar vi ihop på gym och inredning av vårt hem är ett hett ämne just nu eftersom vi kommer få ett extra rum att inreda precis hur som helst.

Pariga grejer..gu va svårt..nej, inga matlagningskurser eller danslektioner eller bokklubbar..haha!

Vi bara är och umgås och går varandra på nerverna ibland (Mest han ;D)

[swiss]
0

Vi är med varandra jämt, men gör inte alltid så mycket pariga saker…

[Liinda]
0

Ja pariga saker vi gör är väl att vi har börjat spela badminton tillsammans, vi promenerar, vi planerar myskvällar med film och god mat.

På sommaren brukar vi spela minigolf och fiska själva ibland, åka och ta en fika.

Men vi bor ju tillsammans så det blir ju inte att vi gör "pariga" saker varje dag.

citytjejen
3

Vet inte riktigt vad som skulle anses som "parigt" faktiskt. De saker som min man och jag gör ihop är väl bland annat reser, går ut och äter, lagar mat, tränar, hoppar fallskärm, fixar hemma, umgås med kompisar. För att bara nämna några saker!

/Christina

Mitralis
0

#11 Det låter "parigt" och trevligt Glad

[Devya]
0

Är inte "pariga" saker sådant man gör tillsammans?

Mitralis
0

#13 Jo, helt rätt Glad

CelsiusT
0

Alltså på så sätt så är ju allt man gör tillsammans pariga saker.

Vi äter middag ihop nästan varje dag. På helgerna äter vi även frukost och oftast även lunch ihop. Ibland är det fler folk med om vi har gäster eller gör något med kompisar. På kvällarna har vi serier som vi följer och inte tittar på utan den andre. Men vi brukar även umgås med andra par, det är trevligt för då kan man umgås med sina kompisar men ändå vara tillsammans. Fast å andra sidan har vi endel gemensamma kompisar som är singlar också.

Det är inte så att pariga saker egentligen innebär typ som dejter? Liksom att man går på en dejt med sin partner?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Mona22
0

Vet inte riktigt vad som räknas med pariga. Vi är gärna i garaget tillsammans tex. Inget vad de flesta "vanliga personer" skulle säga vara pariga men det är en sak vi gärna gör tillsammans.

Åker också gärna på bil/flyg träffar  tillsammans.

Mitralis
0

Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt ingen aning om vad de menade med pariga saker, så nu försöker jag få er att spåna fram vad det kan vara Skrattande

Geru
1

Det jag tänker på är typ resturang, bio, nöjesfält, resor eller helt enkelt att sitta rygg mot rygg i samma rum och läsa bok.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

drika
0

äta, umgås, bio, träna, prata, spela, utflykter osv:)

Hälsningar

Fredrika