Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: skönhet-och-mode
Läst 6480 ggr
XxKimxX
0

Utan smink och massa hår?

Jag har sett flera inlägg där peroner säger att dem rakar/sminkar sig för sin egen skull och inte för någon annans.

Så, min fråga är till alla er där ute.

Hur många av er skulle "våga" gå ut på stan i ett linne och hår under armarna och/eller utan smink? Glad

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Zadeira
2

Inga problem alls. Det gör jag lite då och då när jag inte orkar bry mig eller raka mig.

hus-musen
1

Inga problem alls!

Qui dormit, non peccat

Eklang
0

Jag skulle lätt göra det! Ungefär så jag ser ut när jag jobbar ;)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Fjordell
1

I do it all the time. Däremot går jag aldrig med värsta busken under armarna, tycker det känns obehagligt när det gått några dagar utan att man rakat. Men benen går orakade under vintern! Jag har dock väldigt ljus och tunn kroppsbehåring så det märks egentligen knappt att jag inte har rakat benen…

Lamina
0

Hehe, gör jag ju hela tiden ju. Iaf utan smink, men är inte alltid så duktig på att hålla slätt under armarna heller. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

XxKimxX
0

Det var mycke svar på kort tid Glad

Tack, många jag frågar skulle aldrig gå ut utan att fixa sig först. Men man kanske växer ifrån sådan också…Flört

hus-musen
0

Handlar vem om hur man är som person helt enkelt, känner 80 åriga tanter som aldrig skulle drömma om att gå ut utan läppstift.
Eftersom de anser att ett vårdat yttre är ett bevis på att man kan ta hand som sig själv och däremed andra.

Beror alltså även på kultur och uppfostran som självförtroende, självkänsla och mode.

Qui dormit, non peccat

Chieko
0

Sminkar mig gör jag när jag orkar, dvs inte allt för ofta. Och det har nog till coh med hänt att jag gått och simmat med orakade ben och armar, och då har jag ändå väldigt grov och mörk hårväxt! Men tycker nog att jag känner mig finare när jag är nyrakad och en aning sminkad :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

JustMySelf
0

Jag skulle inte gå ut med hår under armarna, dels för att jag tycker det är fult och för att jag tycker att det känns ofräscht.

Smink kan jag gå utan även fast jag föredrar att vara sminkad. Men det är som ovanstående, för att jag själv vill det.

XxKimxX
0

#9 Om du var ensam på en öde ö skulle du fortfarande göra det?

Kassy
0

Rakar mig för att det känns ofräscht och blir svettigt annars men smink använder jag aldrig

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

pyromanen
0

Eftersom jag alldrig rakar mig under armarna eller sminkar mig så är svaret ja. Dock går jag sällan med bara linne då jag lätt bränner mig i solen då.

[FruStein]
0

Ja, det skulle jag - med undantag för håret då för jag har nästan inget kroppshår kvar då jag laserbehandlat mig för permanent hårborttagning.

Namiko
1

Har sett ut precis så i snart ett år. Det kändes för jobbigt att raka hela tiden (torr, irriterad hud med stubb är ingen höjdare) så jag slutade med det helt och hållet. Smink har jag inte använt mer än i perioder så det har aldrig varit svårt att vara utan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mona22
0

absolut skulle jag det. Brukar inte sminka mig så ofta och när jag gör det är det för att piffa till mig. benen rakas när jag kommer ihåg. brukar stunta i det helt på vintern.

CelsiusT
0

Händer lite titt som tätt att jag går utan smink, rufsig/ofixad i håret ner till affären. Orakade ben är fullt normalt här, dock har jag ljusa hår så det syns inte så mkt. Under armarna rakar jag mig med 2-3 dagars mellanrum och det känne rjag mig fruktansvårt ofräsh utan då jag upplever att det lättare luktar, så det är jag lite osäker på.

Känner mig dock lite obekväm utan smink och orakad, så jag fixar mig gärna innan jag går. Men som sagt så händer det ändå titt som tätt att jag går utan. När jag sminkar mig så är det oftast bara lite maskara (har så otroligt ljusa ögonfransar så jag ser likblek ut utan).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Birke
0

Utan smink - helt klart.

Orakad - nej. Inget jag finner atraktivt hos varken män lr kvinnor. Ja, påverkad av samhällets normer, men jag rakar mig ändå för att JAG vill känna mig atraktiv.

Åsa S
0

Orakad och utan smink är ju så jag brukar se ut så ja jag vågar gå¨ut.

XxKimxX
0

Jag sminkar mig sällan men rakar mig under armarna. Däremot rakar jag inte benen. Vissa tycker att det är äckligt och jag vet att man ska strunta i sånt men det är verkligen ett heltidsjobb för mig att stå emot.

Härligt att läsa era komentarer  Glad

Falurven
1

Absolut!
Sminkar mig väääldigt sällan! Det är bara då jag drar ut på krogen eller liknande som jag brukar piffa till mig lite för att se "extra" bra ut. Festar inte ofta heller så ja.. Det blir sällan för mig ^^

För mig känns det som om jag förlorar chansen att vara "extra fin" om jag går och gör mig fin hela tiden..
Rakning är jag inte så noga med heller. Gör det ibland för att jag inte ska få världens buske under armarna xD

Mvh Nathalie

JustMySelf
0

#10 Nej troligtvis inte, men bland folk känner jag mig mer attraktiv med smink. Och när jag känner mig attraktiv får jag bättre självförtroende och blir allmänt gladare.

CelsiusT
1

#10 Det beror på hur många speglar det finns på ön =P Finns det speglar så hade jag nog fixat mig för jag gillar att se mig själv fixad men ogillar att se mig själv ofixad. Men finns inga speglar och inga andra människor på ön så skulle jag definitivt inte fixa mig. Dock skulle jag ändå raka mig under armarna för jag stör mig själv på håret och ev lukt som kan uppstå. Det är så mkt lättare att hålla sig ren och fräsch utan håret. Lika dant mellan benen för min del, lättare att hålla rent och fräscht utan allt för mkt hår (har bara lite lagom).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Wand
1

Jag sminkar mig bara ibland, för att det är roligt att sminka sig och att piffa upp sig själv. Men oftast sätter jag upp allt hår i en knut (= inget hår) och går osminkad. Hur jävla superskönt som helst.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[camillahj]
0

Ut på stan utan smink är inga problem då det händer ofta men hår under armarna klädd i linne, nej, det tycker jag ser ofräscht ut och hade kännt mig så oxå. Visst kan jag ha tredagars-stubb i armhålorna men då klär jag mig i ngt med ärm isf om jag inte har tillgång till rakhyvel Skrattande

[Fiction]
0

Jag använder väldigt sällan smink till vardags, så det är väl tillräckligt med bevis för att jag "vågar" gå ut utan smink. Tungan ute

Hår under armarna är dock ngt jag undviker in i det längsta - för min egen skull, enbart. Tycker att det känns förbaskat ofräscht, helt enkelt.

Gudris
0

Utan smink? Så gott som varje dag.

Med naturlig behåring? Nope, jag har rakat/epilerat så länge att jag inte är bekväm med hår. När det blir långt får jag åtminstone för mig att jag svettas mer och sen kliar det. Kliet kommer såklart av att jag aldrig låter det växa ut helt… Bodde jag på en öde ö/i skogen ett tag så jag fick vänja min kropp vid håret skulle jag bry mig lika lite om det som om sminket :P

Vyer
0

Jag skulle nog inte ha problem med det. Jag äger varken smink eller rakhyvlar Flört

Niini
0

Sminkar mig bara till fest ändå så det är inga problem. Hår under amrana skulle jag nog inte gå ut med (stubb möjligen..) för att jag personligen tycker det är äckligt.

Elshira
0

Smink går jag sällan med, bara när jag vill vara lite extra fin (fest eller så), kan hända att jag drar på lite mascara snabbt innan skolan men det är kankse 2 ggr/veckan. Foundations osv finns inte på världskartan att ha varje dag. Flera minuter till "spillo" när man ska sätta på och ta av allt kladd.

Rakar mig gör jag för att jag redan nu väldigt lätt luktar svett trots att jag tvättat mig på morgonen och inte bär tighta kläder, rakar jag inte bllir det ännu värre… Foten i munnen Så för den delen hade det väll inte spelat någon roll. Jag tycker iofs inte det är snyggt med stor buske under armarna på varken tjejer eller killar, men "ansat" hår är enligt mig helt ok.

Hakuna matata!

monstermash
0

Inga problem alls, använder aldrig smink och rakar mig inte under armarna hela tiden. Eller ja, jag tycker det är obekvämt/trivs inte med att ha en jättestor buske under armarna precis, men jag rakar mig absolut inte så fort jag får ett hårstrå där.

Ratlings
1

Jag använder aldrig smink (kanske 1-2 gånger om året) och nu har jag inte rakat mig på 2-3 veckor typ haha! :p

// Lise
When nothing goes right, go left!

gulzebra
1

Jag har inte sminkat mig på flera år så inga problem.
Hår under armarna, absolut. Skulle kännas lite olustigt men jag har gått ut så ett x antal gånger redan, även om jag oftast är epilerad där. Brukar folk verkligen gå runt och glo i folks armhålor?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

XxKimxX
0

#32 Nej folk gör ju inte det, men många tror det Glad

Jetaime
0

Ja, faktiskt. Dock känner jag mig obekväm i linne rent allmänt, men inte för att det kanske sticker ut lite hår under armarna ;). Nej, men lätt.

Cazzos
0

Håller med #17. Cool