Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 8733 ggr
Sannsen
0

Ingen mens ännu :(

Hej, jag är en 13-årig tjej med ett stort problem. Jag har fortfarande inte haft min första mens. Typ alla andra i min klass har regelbundna menstruationscyklar medans jag inte ens har fått första mensen. Jag är äldsta tjejen i klassen till råga på det!

Min tvilingsyster fick sin första mens för 1,5 år sedan. Finns det något jag kan göra fr att "sparka igång" mensen?

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

bambiiii
0

Det är från person till person! man kan få det när som helst! bara ta det lungt! :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fjordell
0

Oroa dig inte. Det kommer. Du är bara 13 år, och det finns de som får sin första mens vid 15-16 års ålder, eller till och med vid 17 års ålder. Det är helt individuellt, och du kommer säkert få den när som helst :)

MarajLowajz
2

Vissa får mensen senare, du är fortfarande ung. Ingenting att fundera över - vissa får mens jättetidigt och andra när dom är omkring 15 år.

Det är inte bra att 'sparka igång' mensen tidigare, kroppen tar det när den känner sig 'mogen' så att säga :)

Så njut över att du inte har mens än säger jag bara! :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Peak303
0

Du behöver inte vara orolig, vi alla är olika.
vissa får sin tidigt och vissa får den sent.

Kan dra ett exempel med mig och min syster hon fick sin när hon var 11-12 och jag var 14½. Så du behöver inte oroa dig alls då den kommer när den kommer. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Mona22
1

Säger som de andra, den kommer. och när den gör det så önskar du att du slapp den Flört

Namiko
4

Njut av tiden du har kvar innan mensen kommer, du kommer att hinna bli less på den nog snabbt ändå :P

Själv fick jag inte min mens förrän jag var 15½, sist i klassen, men jag var helnöjd med det och hade gärna väntat längre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Viccan92
0

Jag fick mens när jag var 12 och precis som alla andra hade jag gärna väntat mycket längre. Jag hade någon fruktansvärd mensvärk så i två dagar i början fick jag vara hemma från skolan och bara ligga. Kunde knappt röra mig. Det var hemsk. Därför går jag nu på p-piller. Tro mig var glad så länge du slipper.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Laauraa]
0

Jag har haft samma problem, men började inte oroa mig förrän jag var 14-15 år, men jag fick den för något årsedan och då var jag sexton. Blev lite glad först men också oerhört ledsen på något sätt och nu har man vant sig vid den, men den ställer ofta till problem ska du tro…

Du är 13 år och du behöver inte alls oroa dig, jag lovar dig att den kommer en dag och var bara glad tills dess! Det kan verka spännande att ha mens och man känner sig lite ensam och udda för att alla andra tjejerna i klassen har mens. Men tro mig, dem är nog lite avundsjuk på dig som inte har fått det än, för det är verkligen inte roligt med mens.. Så mitt och många andras råd: Njut så länge du inte har den, så småningom kommer den och då kommer du ha den länge, länge. När du är 17 och om du fortfarande inte fått den, DÅ kan du börja oroa dig, men just nu slipper du den och skit i att tänka på den!!! Flört

Fridaaaa
1

jag fick mensen när jag var 14-15 år. 
Tro mig,m du vill vänta ;) Mens är inget roligt att ha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hus-musen
0

Håller med övriga, mens är inge kul och du har den i typ 40 år om du har otur/tur(?) beroende på hur man vill se det.
Så jag hade varit glad om jag fick min senare, den ställer bara till besvär och gör ontFlört

Qui dormit, non peccat

Sannsen
0

Ok, Tack för svaren <3 Det värkar ju inte som att jag missar något roligt! XD Jag får väl bara lita på att det kommer, men det är värkligen inte kul att vara sista tjejen i klassen :( Alla tjejer i min klass snackar om det som att det var århundradets sensation, sen tittar de konstigt på mig:(

Men det kommer väl! ^^

Varje människa bär sin skräddarsyda mask av själviskhet, Ty spelet spelas, folk såras, av någon man skänner med en mörkerets mask glidande på plats, din ända räddning är insikten och modet att förändra.

[Noriisen]
0

Du behöver inte vara orolig alls , skönare utan mens ju ne men min kompis fick sin mens när hon var 17år  , men det är oxå rätt vanligt att man får den när man är 14 - 16 typ det ä olika från person till personGlad Du får den säkert snart!

somjagvillvara
0

Du behöver inte vara orolig. Min kompis fick sin första mens när hon var 16 eller om det var 17 år. Så lugn den kommer!

Cazzos
0

Jag ska fylla 15 år i December och har inte fått min än så du har ingenting att oroa dig över Flört

Alla i min klass har fått sin mens men inte jag. Du behöver inte känna dig pressad, den kommer när den kommer! Skrattande

Saga85
1

Sen vet jag inte om man ska lita riktigt på det där med att alla fått mens. Kom ihåg hur jag satt och nojade mig över att alla i min klass fått mens när jag gick i 6an. Min vän sa dock att det bara var några stycken, och att de andra ljög om det… Sedan fick jag den några dagar senare, och min storasyster sa "Jag hörde att du fått mens…grattis…eller kanske inte…"

Har vänner som fått det alltifrån 9-17 år (och den som fick den när hon var 9 år var snarare besvärad än glad).

Så njut av tiden du har kvar innan bindor, tamponger och värktabletter kommer in i bilden!

restal
0

Jag var 15 när jag fick min .. så ta det lungt ! :) Njut när du inte har det.. jag lovar dig.. Det är INGET att längta efter.. usch..Gråter