Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 4592 ggr
[halli]
0

Vad föredrar ni?

Jag äter p-piller nu, Cerazette, men jag känner mig otroligt slarvig med mina piller och just med att dom är minipiller så är det ju ännu mer noga att man tar dom i tid, dom är ju inte som vanliga p-piller som Neovletta då man kan glömma tiden lite längre än med Cerazette.

Så har jag övervägt att ta p-stav istället som är exakt samma som minipiller bara att den sitter i armen i ca 2 år i streck utan att behöva bry sig om att ta ett piller om dagen, vore ju rätt passande om man är slarvig med sina piller?

Vad föredrar ni? Piller eller stav?

Minicole
0

Jag hade stav i tre år och det var det bästa val jag gjort! Hade sån tur att mensen försvann helt och jag hade inte alls ont. Jag är också superslarvig med piller och tider och då är stav perfekt.

Mona22
0

Jag har ring just nu för jag var lika slarvig. prova stav du, det är ju inte bra att missa pillerGlad

Gudris
0

Jag föredrar stav, den är mycket bättre för mig då jag som du lätt glömde pillrena. Var utan mens men hade hemskt humör med cerazette och har nu lite mens men bra humör med p-stav. Har haft staven i ungefär 1½ år nu.

Miowi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inte tagit piller så länge men redan stött på en del problem (spytt upp osv) så p-stav känns som ett väldigt bekvämt alternativ. Nu tar jag iofs p-piller, gillarmöjligheten att skjuta upp mensen.. men annars så är det som du säger lite samma grej fast ännu säkrare. Så om jag vore du och hade lite svårt med att komma ihåg tabletterna, skulle jag absolut överväga stav!

Åsa S
0

Finns ju även p-plåster och p-ring också ifall man vill ha nått man lätt kan sluta med ifall det blir besvärliga biverkningar, för en p-stav karvar man ju inte ut själv precis om man mår dåligt av den.

[halli]
0

Verkar som att stav är väldigt bra, så jag tror jag ska prata lite med en barnmorska och se vad hon säger, men det lär nog bli stav för jag skulle nog känna mig mer bekväm med det och aldrig behöva oroa mig att glömma ta piller. Tack så mycket för att ni hjälpt och övertygat mig! Skrattande

#5 Jag har redan provat plåster och jag gillar inte riktigt tanken av en sån ring, har hört massa konstiga grejer om dom, och hur man sätter in dom, inte alls trevligt, så det blir nog en stav för min del Förvånad

Karmatarerskanise
0

P ringar funkar jättebra för mig.

P stav har jag aldrig vågat mig på, dels för att jag är nålrädd och dels för att jag känner folk som fick ständig mens i 3-4 månader innan dom sedan tog ut stavarna igen.

ettlitetalias
0

Jag klarar inte av hormonella p-medel. Blir "galen" av dem, så för mig så är det spiral som gäller.

[halli]
0

Jag måste bara tillägga att jag måste ha östrogenfria preventivmedel. Just därför äter jag cerazette, och jag sa att jag ska välja mellan stav eller piler, inget annat.

Otario
0

P-stav funkade verkligen inte för mig. Hade mens varenda dag i ungefär ett halvår! Tog ut den i fredags.

Det första jag testade var piller. Säkert skydd, men mitt humör svängde rejält och jag glömde att ta ibland.

Har nu p-ring och är nyfiken på om det kommer funka eller inte :)

/ Emma

[halli]
0

#10 Det funkar väl olika för alla, jag funkar verkligen inte ihop med piller för jag är jätteslarvig, missade faktiskt o ta igår haha, så jag ska i alla fall testa med stav o se om det funkar bra :)