Delar ni på städningen ?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gör ni ungefär hälften var när det gäller städningen eller får du
ta det mesta ?
Många är ju vana vid att inte göra någonting när man bor hemma
och då kan det ju vara svårt att komma igång när man flyttar
hemifrån.
Tycker ni att fördelningen är rättvis när det gäller tvätt och
städning ?
Ja, vi tar lika mycket ansvar och gör ungefär lika mycket jobb
när det gäller tvätt, städ, disk, matlagning mm
Måste nog erkänna att det är han som får ta den mesta städningen och disken.. Jag tvättar och lagar mat oftast iaf 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker att du verkar ha fått till det bra ettlitetalis
Måste vara kanon att ha fått en kille som städar och diskar !
Hoppas att du gillar att laga mat så blir det bara ännu bättre.
Undrar om någon har en kille/man som stryker åt båda ??
För det verkar vara något som vi får ta hand om.
Haha, han är väl inte lika glad åt det, men han är bäst på det och om jag gör det så gör han bara om det, så lika bra att han tar tag i det från början 
Och ja, laga mat tycker jag om, så det gör mig inget!
Vi har inget strykjärn dock, så den biten slipper vi tjaffsa om haha!
Haha, han är väl inte lika glad åt det, men han är bäst på det och om jag gör det så gör han bara om det, så lika bra att han tar tag i det från början 
Och ja, laga mat tycker jag om, så det gör mig inget!
Vi har inget strykjärn dock, så den biten slipper vi tjaffsa om haha!
Vi gör nog ungefär lika mycke… Är iofs ALLTID sambon som lagar mat :) Gör inte den ena det som behövs så gör den andra de…
#3 Ingen av oss stryker särskild mycket, ett fåtal ggr /år. När det händer så stryker man sina egna kläder. Dukar är det nog bara jag somstryker, men eftersom det är så sällsynt förekommande så är det inget arbete att prata på.
Här hemma så har det nästan alltid varit han som städat mest (när han arbetat i Sverige)
Numera städar han och jag står för matlagning och tar hand om våra blommor och växter.
/Maria

Efterssom han jobbar heltid och inte jag så brukar jag städa och fixa det mesta när man är hemma
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Han diskar och jag lagar mat, vi tvättar tillsammans och dammsuger gör den som måste. Jag oftast eftersom jag är hemma mer. Storstädning osv gör vi tillsammans, men jag putsar fönster för det kan han inte alls tillräckligt bra. Han har ingen lust att lära sig heller haha
Qui dormit, non peccat