Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 5596 ggr
shadow777
0

Följer ni modet ?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker ni att det är viktigt att följa modet eller är det skönare att
klä sig i sin egen stil utan att bry sig om detta ?

Sussii92
0

Både och gör jag :) Tycker det är viktigt att ha sin"egen touch" men kan ibland tycka det är trevligt med modet också beror mycket på vad som är just då om det passar på mig eller inte :)

MoaL
0

Jag klär mig bara i kläder som är bekväma, har ingen koll på något mode. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

hus-musen
0

Struntar fullkomligt i mode, är något bekvämt så köper jag detGlad råkar det vara moderiktigt så toppen, annars så kommer det väl att bli mode igen om några år.

Qui dormit, non peccat

shadow777
0

Som svar på min egen fråga så instämmer jag med "Moa"
och "Husmusen". Jag har ingen som helst koll på modet
utan har enbart det som är bekvämt.
Ibland så kommer man inte ifrån då det inte finns något
annat att välja på men köper det bara om jag tycker att
det är snyggt.

Namiko
0

Jag använder det som är bekvämt och snyggt (om jag ska vara bland folk iaf) enligt mig själv. Har noll koll på modet och skulle aldrig ens ta på mig mycket av det som anses vara moderiktigt. Jag följer min egen stil som varierar den med med tiden, det har jag alltid gjort :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

HannaM
0

Nej jag följer inte mode men det är ju "svårt" att inte delvis följa det tycker jag då butikernas utbud varierar efter vad som är inne. Jag köper kläder som är sköna i första hand.

Cindy
0

Jag har klätt mig i svarta (ok, ibland rött, brunt o lila också) kläder sedan jag var tonåring, och kommer fortsätta tills jag av någon anledning finner andra färger attraktiva.

Har fruktansvärt svårt att hitta kläder i min smak, eftersom jag vill ha enkla snitt, inga blommönster o.dyl, och gärna framhäver mina former (vilket dagens mode inte gör för mig). Att jag dessutom är en storlek mindre upptill än nedtill ställer gärna till det, likaså att jag har smal midja men bred stuss och sen normala ben…

Tycker om detaljer som svart spets på mina klänningar och kjolar, dvs är lite gothinspirerad i finklädersvalet. Får öppna egen butik om jag nånsin ska slippa leta kläder som en galning (hatar att shoppa!).

Vänliga hälsningar
Cindy

Labbeflickan
0

Nej inte det minsta kan jag säga :) ibland säger ekonomin stopp och ibland är det tycket så har i stort sett alldrig gjort det.

Minicole
0

Kan väl inte säga att jag slaviskt följer modet men samtidigt så är det lite svårt att låta bli då jag jobbar med mode :) Men som tidigare sagts är det mycket roligare om man lägger till sin egen twist i det hela. Tråkigt om alla skulle se ut som mode bloggarna…

pyromanen
0

Ibland följer jag modet eftersom modet ibland sammanträffar med mina kläder Tungan ute.  Har till vardags väldigt ofta haft långärmade randiga bomulströjor sedan gymnasiet. blå/vit, vit/svart, vit/röd… antingen med jeans eller Haglöfs fältbyxor. Ifjol fanns det då plötsligt randiga tröjor som mina i mer eller mindre alla klädaffärer, så 2010 följde jag modet :-)

Sen är ju utbudet i butikerna i hög grad påverkad av modet, så därmed blir ju det man köper också påverkad.

carsbo
0

jag föjer inte modet alls för det är inte min stil :) jag köper och kombinerar de kläder jag tycker är snygga utan att bry mig vad andra tycker, det är ju jag som ska trivas i kläderna :) dessutom är det inte så svårt o kombinera för jag använder mest jeans och t-shirts/tjocktröjor

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Birke
0

Mode, usch nej ;) Klär mig i vad jag tycker är snyggt och bekvämt:D

Ylva_87
0

Jag följer modet till viss del men absolut inte slaviskt. :)

fia-mia
0

Snappar upp de trender jag gillar men kör mitt eget race och gör min egen tolkning av dem.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

ettlitetalias
0

Tror inte att någon säger "jamenvisst! Jag följer det slaviskt!", för det tror jag verkligen inte. Jag följer det, men inte slaviskt. Detta för att jag tycker att det just nu är så fina kläder överallt, och dels så är det ju i princip omöjligt att hitta annat i affärerna (såvida man inte handlar 2nd hand, vilket jag också gör).

kaka1234567
0

Tycker inte alls de är viktigt att följa mode. Jag kör på min egna still still rena märkes tjock tröjor och sådant.

Och sådana

Jag har sådana i enförgade och en skjorta under med  spesial ärmar runt sådant kör jag på rästen bryr jag mig inte om. De är min still och inget annat

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

[Vargnatt-]
0

Nej, jag köper det jag tycker är fint och bekvämt, om det hör till mode eller inte spelar ingen roll Glad

[Tassy]
0

mode, vad är det? går det att äta? Flört

SaraC
0

Jag hakar på det jag gillar, i övrigt kör jag vad jag själv tycker om. Till exempel, sedan en tid har det ju varit väldigt inne med leggings, tights och strumpbyxor och det älskar jag och går i princip varje dag. Men kommer absolut inte sluta med mina tights och liknande om det blir "ute".

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mona22
0

#7 haha, kunde varit jag som skrev detGlad .

har alltid gått i svart men har provat lite ljusare kläder och har fastnat för det nu.

Har också problem att hitta bra kläder. Har väldigt breda höfter och långa ben så det är ganska klurigt.Ovandelen däremot har jag allt från XS-L beroende på vart man handlar. Tycker det är supertråkigt att handla kläder.

bryr mig inte om mode.

LitenPyssling
0

Mode är för mig något som gör att man som egen person helt plötsligt inte blir egen när man klär sig "som alla andra".
Om ni förstår hur jag menar, man klär sig alltså inte i det man själv tycker är snyggt eller trivs i utan man tar helt enkelt det för att alla andra har det och sen blir det "snyggt".

Min åsikt dock.

Jag själv tar det jag vill ha, blandar hur som helst och struntar fullkomligt i hur det ser ut eller vad andra tycker, så länge jag trivs i det.

Dagens mode, liksom alla andra års mode, är helt åt skogen om jag får säga så. Inte alls snyggt om man frågar mig.
Dagens "guddmode" ser fruktansvärt ut!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Elshira
0

Jag följer inte modet för 5 öre, jag är nog den minst moderiktiga personen här på jorden! haha

Och just nu såb är jag OTROLIGT irriterade på jeansmodet. För ett tag sedan fans bara höga midjor vilket jag fullkomligt avskyr (tycker magen går av i två om man böjer sig), och till råga på det så är ju nu fortfarande stuprör mode. Tur är att bootcut verkar vara på mode snart igen så jag kan få "mina" byxor igen!

Var in igår och handlade ett par nya jeans efter som jag nu endast har 2 par jeans (eller byxor över huvud taget) då alla de andra gått sönder efter flera års slitande.

Det fick bli de mest lössittande stuprören jag kunde hitta som fortfarande inte satt som en säck potatis runt höfter ben (har VÄLDIGT breda höfter så alla sitter som en pösmunk runt lår/rumpa…).

Jag som dessutom är kort och med riktigt fina "koben" (krokiga) tycker jag ser ut som en michelingubbe på tändstickor när jag har jacka på… Dessutom så använder jag aldrig stövlar/högklackat till vardags, så tycker man får sådana clownfötter om man inte kan ha jeansen ligga lite över skon. Men jag får väll ta mig i kragen och fixa mig ett par låga stövlar (tycker dock inte om det generellt heller, och än mindre när jag tycker att jag inte hittar ett enda par skor i hela Uppsala när jag tittar) :(

Nej usch och fy för mode…. xD Fins ju dessutom inga tröjor/toppar som är roliga i "min smak" pojkflicka som jag är. Varför ska man vara så kräsen! Oskyldig Är i.af billig i drift vad det gäller kläder…

Hakuna matata!