Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamhälle-och-feminism
Läst 5714 ggr
shadow777
0

Bra med reklam ???

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag blir så trött på denna falska reklam för ex. mascara som ska
vara klumpfri och ge långa, tjocka ögonfransar. Men vem som
helst kan ju se att de använder lösögonfransar.
Samma sak med hårschampo. Jag har samma schampo som i
reklamen men inte glänser mitt hår som där.
Och varför bryta när filmen är som bäst ????

Hur känner du för reklam, blir du också trött på det eller
tycker du att det informerar dig om nya produkter ?

hus-musen
0

Reklam är skräp, borde försvinna från tv. Betalar hellre mer för att slippa! Tycker inte reklam är informativt heller, så fort den kommer så byter jag kanal.

Visserligen finns det roliga reklamer, jag personligen gillar ica-reklamen! Men jag handlar inte mer där eller tittar på vilka varor de "rear", utan de är med för showen.

Qui dormit, non peccat

Mona22
0

Tror inte på reklam. vill ha riktiga bevis. jag frågar någon jag känner om de använt just den saken innan jag köper.

#1 håller med om icareklamen. den är rolig men jag köper inte heller de som de rear.

[Tassy]
0

reklam morde stämplas som hälsovådligt Skrikandes Man blir ju alldeles nipprig, och se bara vad som händer med de yngre i samhället.

Cindy
0

Jag har inget emot reklam så länge den är saklig och inte förmedlar lögner och sjuka ideal. Dvs, väääldigt lite reklam är ok i mina ögon. Tyvärr är jag alldeles för medveten om att vi själva som samhälle målat in oss i detta hörne; utan reklam blir tidningar dyrare, TV-avgifter högre, kollektivtrafiken dyrare etc etc. Önskar dock att det var hårdare regler och dryga böter för företag som bryter reglerna.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
0

Kan ju tillägga att jag gör mitt jobbs nyhetsblad (dvs reklam till våra registrerade kunder). Det är en stolthetsfråga för mig att aldrig använda lögner eller ens överdrifter i det jag skriver. Nu jobbar jag förvisso i zooaffär, men även inom djurbranchen finns det flitiga lögnare bland företagen.

Vänliga hälsningar
Cindy

hus-musen
0

Åh de där jäkla reklambladen.. Jodå jag har sett de små "förfiningarna" som många företag gör och faktiskt sorgligt nog kommer undan med!

Det värsta tycker jag angånde reklam är att i sverige har vi en lag att vi inte får visa reklam på tv som riktar sig till barn, vi får inte heller visa reklam om sprit, cigaretter mm. Men det är lätt att kringå, om reklamen inte sänds från sverige, utan kommer från tex London så är det helt plötsligt ok att visa den i Sverige! Va fasiken liksom, de är ju samma barn och vuxna som tittar på reklamen oavsett om den sänds från Sverige eller utomlands!Skrikandes Samma gäller radio och tidningar sorgligt nog.

Qui dormit, non peccat

Cindy
0

#6 Var det mig du svarade om reklamblad? Oavsett, reklam för alkohol är faktiskt tillåten nuförtiden.

"Tv-reklam för tobak och receptbelagda läkemedel är helt förbjuden. Det finns även begränsningar för hur reklam för alkohol får utformas."

Läs mer här.

Vänliga hälsningar
Cindy

hus-musen
0

#7 Ja halvt iaf =) Har oxå suttit med reklamblad, en del saker som skrivs är ju fakiskt rena lögner eller omskrivningar och förskönande av verkligheten.

Ah de hade jag missat att alkohol får visas numer. Så länge det inte framställs på negativt sätt för nykterheten. Förklarar varför de är så mycket mer alkoreklam nu för tiden än för några år sen Glad

Qui dormit, non peccat

Birke
0

Hatar reklam, speciellt skönhetsrelaterad reklam. Allt är lögn, bara för att sälja.

"Detta balsam REPARERAR ditt hår". Eh.. fuck no? Hår går inte att reparera, ni proppar produkterna fulla med silikoner och liknande för att dölja skadorna. Kapslar in och skadar i längden är vad ni gör.

"Denna produkt ger ditt hår den näring den behöver". Tror ni vi är dumma i huvet? Hår är dött material. DÖTT, behöver samma som andra döda material för att hållas i trim = fett och i fukt (+i viss mån protein).

Sen har vi allt smink… morr. Om produkterna gav oss de resultaten skulle modeller ha stor konkurrens.

Cindy
0

#6 Det jag gör är nyhetsblad som visar våra stamkunder vilka nya produkter och kampanjer vi (en stor zooaffär) har, och det mailas bara till kunder som själva lämnat sin e-postadress. Och som sagt ogillar jag lögner och överdrifter, så givetvis avspeglas det i mitt arbete med. Alltså inte reklamblad som trycks ner i folks brevlådor. Senast i helgen fick min chef flera frågor från kunder om bladet, de undrade om vi avregistrerat dom eftersom det var "så länge sedan" de fick nåt… Så tydligen är iaf vår reklam uppskattad åtminstone av somliga.

Vänliga hälsningar
Cindy

shadow777
0

Jag avskyr normalt sätt reklam men måste säga att just reklam
från zoo-affärerna uppskattar jag då jag har 2 hundar och tar
hand om s.k. hittekatter.
Reklamen brukar gälla ex. nedsatt pris på bra hundfoder och sist
var det halva priset på kattsanden Ever Clean.
Zoo-affärernas reklam ger oss medlemmar möjlighet att handla
varor till nedsatta priser. Och det har man ju nytta av, inte ex
den reklam som #9 Birke så bra beskriver.
Reklam för skönhetsrelaterade produkter är inget annat än bluff.
(värst är dessa som gäller färgning och toning av hår)

[Tassy]
0

Instämmer. Det finns två sorters reklam jag uppskattar; reklambladet ifrån ica och ifrån zoobutikerna. Men all tv/radioreklam borde det vara skottpengar på exempelvis.

Cazzos
0

När jag ser på reklamer för hårvårdsprodukter och smink och sånt så ser det så fruktansvärt fejk ut.

Och sen när man läser på bloggar och andra hemsidor så ser man heeeelt okända produkter som de tycker är skitbra och rekommenderar till alla som läser. Haha det är lite förvirrande det där