Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 7991 ggr
Miowi
0

Hur gör ni för att komma ihåg?

Hur gör ni för att komma ihåg att ta era p-piller/minipiller? Har ni väckarklockan på mobilen? Några smarta apps (tipsa gärna!)

[Tassy]
0

ja, jag ställer larm som ringer varje dag och påminner mig kl 21

Elshira
0

Jag har haft p-piller och då är det inte så noga. Har haft dem bredvid sänglampan och tog dem när jag gick och lade mig helt enkelt. Att åka bort var däremot lite klurigare, inte alltid man kom ihåg att ta med dem. Sedan kanske man inte hade planerat att stanna kvar osv. Det löste jag genom att alltid ha en "lös" karta i plånboken/väskan som jag norpade från när jag åkte bort.

Hakuna matata!

Mona22
0

Hade mina vid tandborsten så man tog på kvällen. då är det inte så jättefarligt att glömma då man har max 36 timmar på p-piller(trionetta allafall) då har man ända till morgonen om man missar.

[swiss]
0

Mobilklockan varje dag, men efter nån vecka vande jag mig och nu behöver jag knappt se klockan.

Sweelin
0

Mina finns vid tandborsten så ser dem varje morgon när jag vaknar i stor sätt Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Theriss]
0

Jag har satt ett alarm på mobilen som ringer varje förmiddag klockan tio. Så om jag mot förmodan fortfarande skulle ligga och sova så funkar det som väckarklocka också =)

ettlitetalias
0
viktoria91
0

Jag hade mina på soffbordet. Funkade bra tills jag blev trött på det och glömde dem ibland. =P

SaraC
0

Jag hade alltid mina på nattduksbordet. Har min lilla rutin där så jag missade aldrig att p-pillrena också låg där.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sussii92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ligger alltid brevid sängen, tar dem alltid när jag ska gå och lägg mig så blir alltid att tanken i huvudet påminner mig: "Glöm inte att ta p-pillret ikväll" och pojkvännen kommer också han ihåg det varje kväll till mig ;)