Önska dag
Har precis fått recept på p-pillret Neovletta 28 dagar. Tänkte vara lite "smart" och börja med pillrena så att mensen kommer på måndagarna (eller så kanske det bara är dumt) men i och med att det bara är helgerna man hinner träffa killen så känns det trist om mensen alltid skulle börja en fredag när jag nu kan styra det.
Dem hade markerat några av sockerpillrena röda, dvs där blödningen börjar, men minns inte efter hur många dagar det var! Någon som har en aning? Gissar att det kan variera men skulle kännas så himla skönt om det inte var helgen som fick ta de där "röda pillrena". 
Du kan ju alltid hoppa över sockerpillrena dom dagar du träffar din pojkvän, eller hoppa över dom hela tiden som jag gjorde : )
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jo precis skjuta upp går ju alltid, men pillrena är ju veckovis. Om jag börjar med en ny tablettkarta en måndag kommer jag ju alltid göra det, så täntke ju försöka knepa ihop det så att mensen kommer i början av veckan så man slipper skjuta upp. Fast det kanske att försöka kontrollera lite väl mycket? 

Det är bara att äta lite mindre piller en månad, alternativt ta några extra piller så kommer du flytta mensen bakåt eller framåt! Fortsätter du sen äta pillren som vanligt kommer din mens att komma på den nya dagen varje gång.
Qui dormit, non peccat
Det tar oftast 2-4 dagar innan mensen kommer efter att du börjat med sockerpiller. Första sockerpillerdagen är alltså inte lika med första mensdagen. Du får prova dig fram.
Vänliga hälsningar
Cindy
Okej, tack så mycket!
För mig så sket sig det där helt. I början dungerade det bra, mensen kom efter typ 3 dagar på klockslaget efter första sockerpillret. Men ju längre ajg använde dem ju tidigare fick jag mensen. När jag slutade med dem (har p-stav nu) så fick jag typ 3-5 dagar innan jag började med sockerpillerna xD
Antar att min menscykel helt enkelt var skapt att vara kortare :>
Hakuna matata!
säger som #4, äter samma som du, fungerar kanon:) Min menst brukar komma ca 2-3 dagar efter jag börjat på sockerpillrena. Exakt samma dag varje gång ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Ajdå, skulle inte bli förvånad om det blev likadant för mig, min mens brukar bråka med mig! ;)
#7 vad skönt att det funkar så bra för dig, får hoppas jag lyckas lika bra så man slipper ha mens på helgerna!
#8 Ja det är skönt, vill man kan man ju skjuta upp mensen bara 1-2 dagar med om man vill :)
Jag börjar mina sockerpiller på måndagen och får mensen på onsdagen, alltid så!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Själv tar jag ju en annan medecin, skippar det där joxet varannan månad. Men du får som de andra säger pröva dig fram. Vet ju inte vad exakt de där tabletterna är för några, har ju själv en annan typ. Men det brukar som regel stå på förpackningen eller bipaksedeln hur långt efter det kan tänkas komma.
Skulle nog säga att ca 2 dagar är det vanligaste. 2-3.

När jag hade p-piller fick jag alltid mens på 3dje sockerpillerdagen runt kl 10. det var så exakt. Hoppas det funkar bra för dig.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Annars går det ju att ha annat roligt i sänghalmen under mens perioden, eller helt enkelt ha roligt ändå. Kanske inte så fräscht men det funkar iallafall. Så mens eller inte mens, hitta på något annat skoj. Du har ju en mun och en hand som kan uträtta mirakel.
#13 Haha sant :)