Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 6780 ggr
[Dandelion1000]
0

Ditt bästa avslappningstips!

Hur får du dig att slappna av bäst? Tar du ett varmt bad med kanske värmeljus eller sätter du dig på altanen och läser en bra bok?

Jag själv slappnar av genom att städa. Det låter helt konstigt, men jag känner att jag flyger in i min egna lilla bubbla med dammsugaren i handen Glad Men ibland slinker det ner ett varmt bad med skum och värmeljus i min lilla värld, men just städningen är speciel.

piri-piri
0

Inget slår en bra bok i hammocken, det är riktig semester det, möjligtvis en strand i Grekland men boken måste vara med då också.

SaraC
0

En promenad med hunden

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

RuiXue
0

Mysa med min manGlad

Jennie

Elshira
0

En solnedgång vid en sjö eller en sovstund i hammocken som självklart ska bli gungad fram och tillbaka! ^^

Hakuna matata!

Aviendha
0

En stor kopp te! Det kan man kombinera med bra bok, tv, handarbete av lämplig karaktär, med vänner eller varför inte vid iFokus ;)

Jag varvar ner riktigt av att läsa, men en lång varm dusch fungerar det med.

Cindy
0

Ett långt varmt skumbad med levande ljus, lugn musik och en god bok är lyx-avslappning. Få en rejäl massage ännu mer så.

Annars slappnar jag av enormt bra på min akupressurmatta.

Mår jag dåligt och eller har svårt att somna är ligga i sked det bästa jag vet. Speciellt om han inte snålar på halspussarna!

Vänliga hälsningar
Cindy

Saga85
0

Jag har nog världens löjligaste sätt att varva ner - jag gör listor. Sätter på lite härlig musik, tar fram kortleken och lägger min listpatiens.

Om jag ska varva ner för att få lättare att sova ger jag mig själv fotmassage (med strumpor - helst raggsockar - på!). Fötter må vara äckliga, men ack så skönt det är att knåda ut en dags fotstress.

Mona22
0

Har jag riktigt ont så tar jag mig en flygtur. Då glömmer man bort allt dåligt och bara njuter av utsikten.Skrattande

Gudris
0

En stunds yoga som avslutas i shavasana(stavning?), död mans ställning, dvs att ligga på rygg gärna under en filt och ha någon lugn musik till.

[Fiction]
0

Jag har enorma problem med att slappna av och det enda jag tycker hjälper mig någorlunda är fysisk beröring från en annan människa.

teddybaby
0

Djupa andetag. Att måla. Kundaliniyoga…

[Dandelion1000]
0

Vad alla har olika saker för att göra för att slappna av. Tur att vi människor är olika :)