Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 4101 ggr
Ebba-A
0

Är det nått fel?

Blir inte klok på min kropp. Hade mens senast i januari, jag har alltså hoppat över två perioder. Har enda sen jag fick första gången haft regelbunden, så jag förstår inte varför den skulle fått för sig att bli oregelbunden nu?

Har vart skittrött senaste dagarna och haft ont i magen och i underlivet.
Idag har jag blivit anfådd av att bara ligga på mage.

Jag vet inte vad det kan vara för fel, eller är det helt normalt?

Värd på Choklad iFokus

Anna
0

Att den är oregelbunden i början när man är så ung skulle jag klassa som normalt. Min blev inte regelbunden förrän efter 1½ år.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ebba-A
0

#1 Jo, men den har ju vart regelbunden i ett år, så jag förstår inte varför den fått för sig att hoppa över två perioder nu :s

Värd på Choklad iFokus

hus-musen
0

Jag vet inte.. jag har alltid haft regelbunden mens sen jag fick den, men den kanske är annorlunda för andra=)

Hur länge har du haft mens? Om du är 13 så kan det inte vara så länge ändå och det kan bli mystiska hopp i den, både för att du är ung och du kanske är stressad över något? Jag antar att du är för ung för att ha sex så du inte är gravid=)

Vissa gånger innan jag får min mens är jag trött, tung i kroppen och orkar ingenting, samt har ont i magen så det kan vara ett tecken på att den är på väg=)

Qui dormit, non peccat

Ebba-A
0

#3 Jag har haft den i exakt ett år. Nej jag är inte stressad över något och nej jag är oskuld så jag är inte gravid.

Värd på Choklad iFokus

J14oh
0

Jag fick min mens på sommaren och hade den några gånger efter det sen så försvann den och kom inte igen förrän över ett halvår senare. Visst det var inte så länge som du har haften, men ja du förstår vad jag vill komma. Så jag tror inte att dte är något farligt, mensen gör så ibland, framförallt när man är ung. :P

Mona22
0

var glad att du slipper denFlört

den kommer tillbaka, är lite oregelbunden i början.

Tixy
0

Det kan ju mycket väl vara så att du undermedvetet är orolig för om det skulle vara något allvarligt, och att den därmed inte vill dyka upp?

Testa att ligga ett tag i ett varmt bad, eller ha en vetepåse på magen. Om den är på gång så är det möjligt att den kör igång då. :)

elyse
0

Min kunde hoppa över av att jag var deppad eller stressad förut.

[GlittriGris]
0

jag är 13 och är samma sak med mej pratade med min skolsyster , ingen fara och är helt vanligt, jag är nöjd med att jag slipper två månder i bland :)

Ebba-A
0

Skulle boka tid på ungdomsmottagningen i veckan, då det var annat som inte var som det skulle. Sen kom mensen igår. :)

Värd på Choklad iFokus

[GlittriGris]
0

:)

BrightGloria
0

Vilken tur att det finns fler som har detta problem! Jag tror att jag inte haft min mens sedan i oktober förra året. Är inte helt säkert. Min är jätteknepig. Jag fick min när jag var 13år, nu är jag 17.

Den kommer igång när den är redo tror jag. ;)
Det är ganska skönt att vara utan den ibland. Skäms

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

hus-musen
0

#12 Fast om du är 17 år så borde du kolla upp din mens så att de inte är nått som är galet eftersom den isåfall inte har kommit på ett halvår! Att den hoppar när man är 12,13,14 och inte har haft den så länge är rätt normalt, men den brukar bli jämnare när man blir äldre.

Inte för att skrämmas eller nått, men en rutinundersökning vore nog bra för dig=)

Qui dormit, non peccat