Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 16271 ggr
Rubiinen
2

Ingen är ju perfekt

Vi ser alla olika ut. Olika former, olika storlekar. Många är nöjda med hur dom ser ut, andra inte. Det finns alltid någonting som man vill ändra på sig själv. Så, låt alla öppna sig. Vad stör du dig mest på hos dig själv utseénde mässigt?

De flesta drömmer om "Den perfekta kroppen", men den ser olika ut för allihopa. Hur ser den ut för dig?

Det var alltså två frågor. Någon som vågar svara? Tungan ute

Aviendha
0

Jag stör mig mest på en vårta bredvid näsan och mina utstickande revben. Jag är inte för smal, men min bröstkorg är utåtvinklad längst ner eller hur man ska kalla det så jag ser mysko ut, även om jag har mage eller inte ;)

Vissa dagar tycker jag att allt hos mig är fult, men på det stora hela, logiskt sett, så duger jag. Mindre markant käkben hade dock vart trevligt men jag överlever.

Den perfekta kroppen för mig, dvs som jag skulle vilja ha min är byggd av långa och slanka muskler, ser smäcker och stark ut utan att vara övertränad. För den sakens skull behöver man ju inte ha ett BMI på 15 ;)

Något annat som vore sjysst skulle vara att ha en lite mörkare hudton. Jag är på sommaren lika "brun" som många vänner är på vintern, och det finns knappt foundations som passar min ljusa hudton vintertid. Sen vore det även kul att inte ha svart hårväxt på benen, så det inte skulle vara så markant att man missat att raka benen ;)

SaraC
0

Tjockare hår skulle jag vilja ha. Ibland vill jag ha bort en knöl på näsan och ibland inte. Blir ju liksom inte jag utan den.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

hus-musen
6

Jadu tror inte att de är något jag skulle vilja ändra alls.. Är nöjd med mitt utseende!

Qui dormit, non peccat

MariaG
0

På mig själv stör jag mig på att jag är mullig och på mina bröst, storleken är ok, men vill ha de mer fasta eller hur jag nu ska beskriva det.

Perfekta kroppen? Skulle vara nöjd om jag kom ner i storlek 38.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Rubiinen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3, Det är nog den första personen jag hör säga det. Fantastiskt att det finns folk som är nöjda.

Själv är det en del som behöver ändras. Men jag tror faktist att min kropp är ganska snygg när jag gått ner i vikt. Har kvinnliga höfter och bra proportioner FÖRUTOM mina små bröst.. Vill ha större med det ska ske naturligt. Skulle aldrig kunna operera dom.

En modellkropp är det jag eftertraktar.. Inte de supersmala. Faktum är att de som är mest kända är något större än de mindre kända.  Heidi Klum ser ju inte helt fel ut.. Tycker inte hon är supersmal som de flesta modeller. Tycker hon är rätt lagom. Har jag en konstig uppfattning om hur storleken "bör" vara?

[Vargnatt-]
0

Hm, mina höfter stör mig ibland, har ganska breda tycker jag. Men ibland tycker jag faktiskt om dom, då tycker jag att jag ser kvinnlig ut med dom..

Annars v et jag faktiskt inte vad jag skulle vilja ändra..jag har ändrat det jag vart onöjd med och det var min storlek, nu har jag gått ner i vikt så, jag är ganska nöjd med mig själv nu.

elyse
0

Min idealkropp är smal och vältränad, gärna en del synliga muskler, t.ex. på armarna. Sedan tycker jag om bleka människor, gillar inte solbränna. Gällande mig själv så skulle jag vilja vara pyttelite längre, runt 165 istället för 161. Bebe Neuwirth har de perfekta kroppen, tycker jag. Och hon är 50 år. Annars är det bara lite mer vilja som behövs för att jag skulle kunna uppnå de kroppen. Har sett ut så för några år sedan. Men jag antar att kroppen kräver mer med åren. Haha, nu låter det som att jag är jättegammal, men jag är ju nästan 25.  

Jag stör mig inte på nåt särskilt, inget som jag inte skulle kunna åtgärda.

hus-musen
1

#5 Jo de är nog rätt ovanligt med personer som är nöjda.. De var lite annorlunda när jag var yngre och osäkrare på mig själv, men med åren har jag accepterat mig själv=) Kanske ändrar sig när jag blir gammal dåGlad Du är ju iaf 3 år yngre än mig så din kropp hinner växa till sig mera!

Jag tycker att heidi klum är rätt snygg, lite för mager för min smak, men hon verkar vara charmig iaf=) Och med en bra trevlig personlighet kommer man långt oavsett hur man ser ut!

Qui dormit, non peccat

spiritedaway
0

Jag stör mig nog mest på min mage just nu, eller låren. De två är de största störningsmomenten i alla fall.

den perfekta kroppen för mig. Vet inte riktigt. Men jag vill få vara nöjd, och slippa skämmas. Vill kunna gå i bikini på stranden :P alltså gärna smal och vältränad.

Liss
0

Jag är i det stora hela nöjd med mig själv. Tycker om min kropp och mina former.

När jag var yngre fanns de hur mycket som helst jag ville ändra, men jag växte in i det och kroppen förändras.
De skulle väl vara mina armar i sånna fall. Dem är spinkiga och pluttiga, hade gärna velat ha långa, slanka muskler i armarna ist för veka små stickor. Men de är ju träning!

Och så håller jag med aviendha, min hudton! Är otroligt blek och blir inte ens brun i ansiktet under sommaren. Mitt ansikte tar inte åt sig av solen:P Så hade vart trevligt med ett snepp mörkare hudton för att passa foundation bättre också.

Men som sagt, egentligen stör jag mig inte på nått me mig själv. Dåliga dagar har man.. men de får va, jag ser bra ut som det är!

Perfekta? Jag ser inget perfekt, utan gillar de naturliga. Vad man nu anser det är. Men jag gillar lång smala muskler, normalbyggd fast me kurvor över höfterna, bröst osv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

exitingsvillemo
0

Oj, vart ska jag börjaGlad

• Brösten. Sedan barnafödande och amning så är dom sig inte lik. Skinnet är ju i samma storlek, men vad har hänt med fyllningenFörvånad skulle vilja fylla ut och lyfta lite, för att få de snygga uppnosiga tuttar jag faktiskt hade en gång för llänge sedan…
  • Magen. Diabetiker som jag är så tar jag ju sprutor i magen, vilket leder till ärrvävnader, så jag har 2 "knölar" på magen där jag tar insulinet, dom vill jag ta bort och istället sätta i en insulin-pump så man slipper dessa nålar.
  • Rumpan. Hyfsat fast, men skulle behöva lyftas lite. I vissa tajta jeans ser den riktigt fräsch utFlört

Viktmässigt vill jag inte ändra något, är inte under- eller över-viktig någonstans, men som sagt, vill lyfta litehär och var.

Tilda08
0

jag skulle vilja ha mycket tunnare hår. sedan om mina finnar på ryggen/ansiktet osv skulle försvinna vore det perfekt!

Rita-S
0

Jag stör mig lite på min blåvita hy på benen, blodåror syns jättebra och jag får även lätt röda nuppar på låren något jag tycker är fult. At min vikt inte är optimal stör mig långt mindre faktisk.

Den perfekta kroppen.. vilken svår fråga.. jag har svårt att se för mig att jag blir smal som en modell. Det kommer aldrig hända.
Hm jag tror jag skulle säga muskulerat men ändå mjuk och kvinnlig, lagom stora bröst och breda höfter, det är vad jag ser som den perfekta kropp för mig. Presis lagom med kilo, så att jag ser mjuk och innbydande ut, men utan att nåt annat enn brösten hoppar när jag går kanske? :) Långt hår, ren och klar hy.. ja, jag tror det får räcka för min del

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

cillisw
0

Ja hur som helst skulle jag nog aldrig bli riktigt nöjd med mig själv, men jag stör mig på att mina lår är en aning för tjocka enligt mig.

Den perfekta kroppen ser ut såhär, fantastiskt vacker!

Millaris
0

Just nu är det rätt mycket som jag inte är nöjd med, eftersom jag är väldigt överviktig. Magen, rumpan, låren osv. Men trots detta är jag fortfarande rätt nöjd med min midja. Önskade bara att det fanns kläder som var gjorda för mig. Passar byxan över min stora rumpa så är den jättestor i midjan. Tack och lov för strechjeans…

När jag var smalare och yngre så gillade jag inte mina ridbyxlår… men nu är det så mycket annat jag vill ändra på så dem skulle jag säkert kunna stå ut med…

linhof
0

Jag stör mej på vikten….. som så många andra. Fast jag vill gå upp Skrattande och min näsa som är sne efter 2 korrigeringar efter att jag brutit den…. annars är jag nöjd Skrattande

Gerbilflicka
0

Hatar min haka (har alltid tyckt jag har dubbelhaka av nagon anledning, vet att jag inte har det) och mina lar (dar allt fettet hamnar). >.<

Perfekt kropp vet jag inte… kandisar ser ju anda ytterst sallan ut pa bild som de gor i verkligheten. Skulle vilja vara lite smalare sa ar jag nojd.

Xondah
1

Finns inget perfekt, problemet är dock folks ständiga jack på skönhet..så mkt hets..är ju mer som en folksjukdom..ush så trist

Saga85
0

Jag tycker inte om min profil. Magen putar, de mörka ringarna framträder extra fult och jag har sköldpaddshals/haka. Fast egentligen är jag hyfsat nöjd med mig. Egentligen ;)

Link-
0

Gillar inte heller min profil. Är min mesiga haka som spökar.

Saga85
0

Jag har hört många klaga på sin profil. Jag har även hört att det ofta beror på att man inte är van vid att se sig själv så - man brukar ju se sig själv framifrån eller lite snett, sällan i full profil (förutom på kort). Kan ligga något i det. Fast det gör ju inte att man tycker om den bättre för det, hehe.

Alex
0

Jag skulle vilja vara längre, och ha en mindre näsa. Tungan ute Resten kan jag nog leva med.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Telefonkontakt
0

Jag vill vara minst 5 cm kortare. Ha mindre och fylligare bröst, bort med bristningarna jag har på magen och höfterna och svanken (vill ha tatuering där istället) och ha en platt och fettfri mage.

Annar så gilla rjag min kropp nu :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Tatsja
0

Att håret blivit tunnare upptill och mina trötta taxöron till bröst.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Sovgott
0

Jag tycker inte om mina kraftiga ben. Har fått många elaka kommentarer. Vägrar ha kort kjol och shorts. Kan inte ha stövlar på grund av mina tjocka vader. Inte heller kan jag ha stuprörsjeans. Så mina kraftiga ben begränsar mitt liv. Jag hatar dom!

Den perfekta kvinnokroppen enligt mig är välproportionerlig med markerad midja och lagoma kurvor.

ChristineL
0

Jag skulle inte ha något emot att vara lite längre (är 158cm), men då måste min kille bli längre också för annars blir jag längre än han :P Jag skulle vilja ha tjockare hår. Kroppen är jag väl ganska nöjd med, skulle dock önska att min mage inte blev så jäkla stind och uppsvälld efter varje måltid, alla säger att dom blir det men det är väldigt mycket på mig så jag har fått frågan av vissa om jag är gravid.

fotokrafs
0

Utseendemässigt stör jag mig mest på min hud och allt jäkla hår. Attans, blir ju hela kroppen man stör sig på då jue.

Perfekta kroppen? Ja, det skulle väl vara en sund kropp det och hur den ser ut är en annan femma. Finns ju både snygga "petite" och "plus-size" och så några där emellan så klart. ;)

Kisemisen
0

Att jag har en grymt stor näsa och sneda tänder, rätt smala lår och smala armar. Kort hår som inte passar mig och en stor mun.
Min hy är konstig :S och att man ser mina revben.
Och idag märkte jag lite mellan svart hår precis ovanför munnen!
Blääääääää säger jag bara!!!!!
och jag hatar mina ögonbryn med, och att mina ögon är för ojämna.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Mona22
0

har inget självförtroende överhuvudtaget så inget är man väl egentligen nöjd med , men ibland då man har nytvättat hår och orkar sminka sig lite så kan man faktiskt se okej ut.

Maja
0

**Vad stör du dig mest på hos dig själv utseéndemässigt?
Jag vill gå ner i vikt, speciellt få smalare lår.

De flesta drömmer om "Den perfekta kroppen", men den ser olika ut för allihopa. Hur ser den ut för dig?
Pinnsmala tjejer är inte alls fint, tycker jag. Man ska ha former (bröst, höfter, rumpa) så att man ser att det är en tjej! =)**

Sweelin
0

Jag vågar inte skriva här, är rädda tt jag får skriva hela natten!

Men jag kan säga att jag inte är nöjd med min tunna kropp (och eftersom den är tunn, så är allt tunt och skelett liknande så då är jag inte nöjd med nått)

Allt på mej är smått/smalt, förutom min näsa för den är storObestämd

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Kisemisen
0

#31, vad menar du med tunn?

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Sweelin
0

#32 Spinkig som det kallades när jag var litenFlört

När man inte har nå fett på kroppen, revbenen syns samt armar och ben är supersmalt så att man inte passar i några byxor eller kläder - allt hänger!

Kisemisen
0

#33, så ser jag ut!
är 1.54 och väger 38 kg. Hade jättegärna velat gå upp lite. Inga jeans sitter snyggt på mig, tyvärr..

Kisemisen
0

#33, så ser jag ut!
är 1.54 och väger 38 kg. Hade jättegärna velat gå upp lite. Inga jeans sitter snyggt på mig, tyvärr..

hus-musen
0

# 33 Du är ju bara 13 år så du hinner gå upp mer! Var sj lika stor när jag var i din ålder.. Nu är jag 160 lång och väger ca 50 kg, och fyller 21 i år=)

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
0

#36, ja jag får också hoppas att jag går upp lite :)
Oj, 160? Hoppas jag också blir så lång :). Eller ''lång'' ;P hehe.

Sweelin
0

Jag är 169 och väger 45 kgObestämd Jag hade gärna gått upp några kilon…

Hoppfull
0

Den perfekta kroppen för mig är ganska kurvig med muskler. En del underhudsfett alltså men muskler som gör det slätt, det tycker jag är riktigt sexigt på tjejer. Typ Queen Latifa här Hon är assnygg tycker jag!

Nedbantade tjejer till size zero är ju bara sorgligt att se! Att som vuxen kvinna sträva efter att ha samma midjemått som en normalviktig åttaåring är allt annat än sunt som jag ser det!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

hus-musen
0

#37 haha ja 160 är ju inte så långt direkt=) Tyckte det var jättetråkigt att vara spinkig när jag var liten.. Men jag gick i en klass med bara spinkiga korta tjejer så de var rätt ok ändå=) Kroppen växer tills man är 21 ungefär så du har tid på dig! Även om kroppen saktar ner till väldigt långsamt växt på slutet=)

Qui dormit, non peccat

Kisemisen
0

#40, Jag försöker träna så att jag får fina lår iallafall, min omkrets om låren nu är 41.
Så jag iallafall ser snygg ut i jeans :).
Ja, förhoppningsvis går jag upp i vikt snart :)

Kisemisen
0

Fast jag gillar min längd, jag gillar och vara kort, men hade gärna varit lite.. tjockare :)

Emma85
0

jag hade velat haft tjockare hår.

är numera nöjd med min kropp men hade för ett tag sen VÄRLDENS hemskaste komplex för min rumpa. de va så att när jag gick andra året på gymnasiet sa en tjej till mej "jag hatar min celuliter"! hm jag tror inte jag har nå såna sa jag. då sa hon att jag skulle ställa mej framför spegeln o spänna rumpan så får man se. jaha så jag gjorde de och blev helt förvånad! GROPAR O SNUSK SOM FAN!! :)

men nu efter många år har jag insett att man inte SKA spänna rumpan framför spegeln, tror nog att dom flesta får en gropig rumpa då :)

så nu är jag nöjd med min fasta o fyllliga rumpa som min pojkvän älskar såå mycket ;)

mona43
0

ogillar mina olika stora bröstRynkar på näsan

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

AidaHakimi
0

Jag stör mig på att jag inte har några kvinnliga former alls, förutom brösten.

Jag har inga höfter och rumpa alls! Lyllos tänker vissa, men usch nej. Det är inte fint att vara så slank som jag är heller.

En typisk catwalk kropp har jag. Typ Kate Moss kropp… Skulle vilja ha Shakiras eller Adriana Limas…

Dessutom skulle jag vilja vara blekare! Jag är som Shakira ungefär. Tycker det är otroligt fint att vara så blek som min mamma är… Hon är jätteblek och hennes ansikte inramas vacker av hennes svarta hår! Pappa däremot är ganska mörk, så jag fick det av honom.

Och längre ben kanske? Hade inte heller haft något emot renare friskare hyd, snyggare fötter, finare tänder, längre hår m.m.

Oj det är MYCKET! Men sådan är jag, perfektionist. Det enda jag gillar är mina bröst typ… och min vikt!

Med Vänliga Hälsningar

/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

BrightGloria
0

Om jag hade ett trollspö:

• Mindre bröst
  • Lite längre. Typ 5cm till.
  • Mindre mage
  • Lite smalare lår
  • Mer volym i håret
  • Rakare hållning med ryggen

Det var det jag kom på för tillfället. Men om jag nu hade haft ett trollspö, då hade jag ju inte varit jag längre. Jag antar att jag är perfekt precis så som jag är.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

eighteenlives
1

Kan inte rå för att tycka att den här tråden är lite destruktiv på nåt sätt.

Inte avsiktligt förstås, men jag tycker det är tråkigt att höra att så många kvinnor vill ändra på sig själva. =/

Hoppfull
0

#47 Jag håller med dig… det vore bättre att starta trådar om positiva saker vi har som kvinnor!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

gullenos
0

#47 #48 Vi kan väll göra en med positiva med :)

**Vad stör du dig mest på hos dig själv utseéndemässigt?
**Få smalare lår och gå ner i vikt. Fast det tycker ju självklart inte alla andra :) Jag gillar min kropp. Tycker att jag har "kvinnliga" former jag klagar inte så mycket. (Nu blev det väll inte så mycket vad jag inte gillar ^^) :P haha. Men jag kan inte bli brun. Sen har jag fräknar som jag tycker är jättefult på MIG.   Sen så ser man ju revbenen lite på ryggen och så sticker dom ut där fram men det är väll inte så fult…? Skulle vilja ha lite större rumpa ;)

Som jag ser ut idag (A) hahahah not… Vill ha större tuttar. Jag vet inte hur den perfekta kroppen ser ut. Jag är väll ganska nöjd med mej själv^^ Det är ju lite mer hur man trivs med sig själv. Jag tror man mer tänker på "Åhh så vill jag se ut" Om man inte är nöjd med sig själv. Om ni förstår hur jag menar :)

(Bilden togs för jag skulle visa min nya klänning förut. Bara så ni vet så man ser inte så bra ^^ :) hihi, jag har ju en del bilder men där har jag bara bh så den bör inte läggas ut här på iFokus..)

Ebba-A
0

#49 Det bfinns två sånna trådar ^^,

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Min lista är lång:

Mage, lår, ben, armar, kinder, hals, bröst, midja, hår, näsa, mun, ögonbryn, öron, rumpa osv.

Värd på Choklad iFokus

Sweelin
0

#45 Jag måste verkligen bara säga att du har otroligt fina ögon!Skrattande

Buffaomini
0

stör mig på magen, men de är för att den är svårast att träna, jag vet att man inte kan punkt förbränna
men jag får skylla mig själv gilalr skräp mat och är dålig på konditon.

sen vill jag ha längre hår, men de är på väg. tar sin tid :-p

en sund kropp för mig är någon som tränar men inte så att musklerna håller på att spricka ut från skinnet. ni fattar?
någon som ser ut att må bra ut. en frisk blick.

Flirr
0

Skulle tro att jag stör mig mest på mina knubbiga fingrar och mina breda fötter med höga vrister. Jag har stort problem med att hitta lämpliga skor, de flesta i rätt längd är för smala… Vad gäller händerna så känner jag mig så klumpig med mina fingrar fast de funkar bra när jag spelar piano ;).

Den perfekta kroppen - Hmm… Har inte tänkt så mycket på det men inte för spinkig och inte för kraftig (inga tjocka fingrar eller breda paddfötter men inte heller spindellemmar fastsatta på en pytteliten hand ;)…). Magmusklerna kan synas lite men inte vara för markerade mm.

Det får vara svar nog, jag känner mig inte lika vacker längre när jag fokuserar på det perfekta :)

Tatsja
1

Tror vi alla har något vi stör oss på. Antingen det är magen, brösten eller något i ansiktet. Tänk att det ska vara så svårt att vara nöjd med det man har.

Jag är det inte. Skulle gärna vilja bli av med massa kilon, få mina taxöron att sluta hänga och få tillbaka mitt hår mitt fram på huvudet.

Tror det är håret som stör mig mest. Som kvinna vill man inte tappa hår.
Men man får nog ta och leta reda på vad som man är nöjd med istället.

Jag har mitt hår som stoltet, utom där jag har tappat och blivit lite kal. Är född kolsvart och med långa korkskruvar. De har jag kvar än i vuxen ålder. På gott och ont. Jobbigt att sköta, men jag slipper permanenta det. Jag har aldrig permanentat håret, haft papiljotter i det eller använt fön. Det enda jag idag gör, är att färga det, när de gråa stråna blir för många.

Vi, människor, måste nog ändra vårt tankesätt och inte leta negativa saker på oss själv. Nej, tänk positivt och var tacksam för det istället.

Lätt att säga, svårt att göra

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mammzing
0

Om man kunde punktbanta så vill jag ha bort bullmagen och hyvla lite på låren. Annars är det rätt ok.

Tussebus
0

Ja det är ju inte allt man är nöjd med, men jag gillar nog min smala midja. Sen är det ju lite överflödsfett på magen och rumpan som jag inte lyckas bli av med förstås. Men som sagt är jag mest nöjd med midjan.

Om jag kunde ändra på något skulle jag vilja få lite mer styrka i mina armar bara över en natt, så jag slapp göra alla dessa jobbiga armhävningar och sånt Flört

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

linhof
0

en som har i mina ögon en perfekt kropp är: Tyra Banks Glad

en underbart lagom kurvig kropp…inte för smal, inte för stor…alldeles perfektSkrattande

Angelclaw
0

oh jag vill se ut som dessa glamourösa femme fatale damerna såg ut förr, Rita Hayworth, Marilyn Monroe, eller Jane Mansfield

…men det är många kilon bort. Skulle jag bli av med vadderingen skulle jag ha timglaskropp, men tyvärr är jag mer formad som Michelin-kvinnan!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

KadjaNina
0

Jag är knappt nöjd med något. Jag har världens ångest över mitt utseende. ;/ Näsan är det enda jag är riktigt nöjd över.

jessi_twini
0

Jag skulle nog vilja förändra allting förutom mina ögon Glad

Dipp
0

Gammalt svar, men jag hittade tråden när jag googlade perfekt kvinnokropp.

Så jag säger bara Britney Spears

http://www.missmanic.se

MichelleLindh
0

Rakt hår, jag har själv lockigt långt och väldigt tjockt hår. 

Annars är jag rätt kort, runt 164, har breda höfter och jag får alltid kommentarer av killar för min rumpa haha (har lite större rumpa än vanligt) Har alltid velat ha större bröst nu har jag gränsen mellan B och C. Ibland vill jag har mindre rumpa och smalare höfter då vissa jeans sitter tajt och är svåra att få över rumpan. 
En grej jag HATAR är att om jag går upp nått kilo så sätter sig fettet BARA på nedre delen av magen, det försvinner ju sen, men det sprider inte ut sig alls. Har smala ben och armar och över delen av magen är platt så det kan ju vara riktigt irriterande.

/ Michelle 

Scorpio97
0

Jag får väldigt lätt fett och slitet hår. Mina bröst hänger. Jag har glasögon. Men det jag irriterar mig mest med mitt utseende är alla acne-ärr, bristningar och utslag jag har överallt, men speciellt på axlar, bröst och ansikte. (;

Om jag skulle få ändra om mig själv, hm.. Långt, tjockt mörkbrunt (med lite rött i) hår. Medellång. Smal midja, och platt mage, gärna med lite muskler. Stora, mörkbruna ögon. Något tjockare läppar, men inte överdrivet. C eller D-kupa, och gärna lite större rumpa. Smala, men starka armar och ben. Vackrare ansikte, även om jag inte kan definiera det mer. Och inte en enda bristning, ärr, finne eller utslag någonstans. 

Jag kan inte påstå att jag tycker att jag är vacker, eller att jag är nöjd med mitt utseende, Däremot har jag accepterat att jag ser ut som jag gör, och att vissa saker faktiskt går att ändra (större rumpa och smalare midja går att få med träning). Och det räcker för mig (:

//Jessie

flocken
5

Jag duger. Jag har vari gravid 3 gånger. Magen är större än innan. Men vad gör det? Mina barn har legat där inne. Brösten ska bli större vid nästa hus renovering ;) Alltid varit bröst fixerad. Jag har en del övervikt, 163 cm & 80 kg. Men jag går ca 7 mil/vecka. Så kroppen fungerar utan problem med det jag kräver.

Om kravet för att jag ska bli smalare kräver att jag slutar att njuta av livet gör jag det inte. Man får klä sig efter sin kroppsform.

Någon ideal kroppsform? Nej. En person som är nöjd med sig själv är vacker i mina ögon

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[tralala Livi]
0

Jag skulle vilja vara kortare dvs 155cm istället för 161cm Sen om mina höfter krymper 5-10cm skulle det inte göra något heller Annars är jag nöjd med mig själv :) ingen är som jag och jag är inte som någon Tycker man själv att man är nöjd, ja varför ska jag då klaga? :)

Lamina
2

Ohh, nu blev jag glad! Jag tänkte efter, riktigt noga, på vad jag skulle vilja ändra på min kropp. Kunde faktiskt inte komma på nånting! Är lite imponerad av migsjälv som trots att jag varit mobbad i 9 år faktiskt inte är det minsta missnöjd med min kropp. 😃

Däremot är mitt självförtroende inte så högt. Jag känner mig ibland, allt mer sällan faktiskt, uttittad och "ful" när jag är ute. Men det beror nog mer på att jag inte pallar att vara "tjejig". Jag kan uppskatta att shoppa kläder ibland. Och gillar faktiskt att klä mig i något snyggt utan att bli alltför obekväm, om jag har något snyggt att tillgå. Men det händer inte så ofta. Och jag pallar inte att sminka mig eller göra någon riktig kraftansträngning mot mina finnar som dyker upp under stressiga perioder i livet. Klipper mig gör jag allt för sällan. Jag vet att folk tycker jag ser schabbig ut. Men istället för att orka göra något åt det så tänker jag att så länge jag är bekväm med migsjälv så behöver jag inte bry mig om vad andra tycker. Folk brukar gilla mig ändå om dom faktiskt gör sig mödan att lära känna mig.

Men min kropp är jag nöjd med. Det händer bara ibland att jag känner att jag kanske skulle vårda den, och visa hur fin den egentligen är, lite bättre. 👍

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?