Jag har haft sex!
Hade nog tänkt skriva anonymt men verkar som att funktionen har tagits ner?
Men ja, som rubriken lyder, jag har förlorat oskulden. Kom lite "hastigt och lustigt" för min del, men inget jag ångrar alls.
Långt text, hehe!
Vi började snacka på (haha, man skäms nästan) en hemsida, för ganska exakt 6 veckor sedan. Han fick min skype och kik och sen "connectade" vi väldigt fort, dels då vårat gemensamma intresse: spel. Sen visade det sig att han bodde 10min bort med buss.
Drygt tre veckor efter det drog jag en "yolo" och tog bussen till honom, mycket då jag verkligen känner av hur personer är (bra/dåliga osv).
Efter en vecka som vi hade hängt (3 gånger) så fyllde jag 16 år. Han är 24, alltså 9, eller ja 8½ år äldre än mig. Jag har alltid hängt med äldre och mina syskon är mellan 8-15 år äldre än mig och jag gick även i skolan med de som var ett år äldre, så det känns inte konstigt alls. Den veckan hade det även hettat till lite och jag hade sugit av honom.
Veckan därefter fortsätter vi hänga och vi blir liksom mer avslappnade och bekväma med varandra, jag "impulsåkte" dit och stannade bland annat till runt 1 på natten. Jag har då snabbträffat hans mor och syster någon gång sådär, då han bor hemma.
Och mellan tisdag-onsdag denna veckan sov jag över hos honom, och vi delade säng. Och det var den morgonen vi hade sex. Allt gick väldigt bra och jag är vekligen supernöjd då jag hört andras "hemska" erfarenheter. Det gjorde bara lite ont en kort stund i början, och det var liksom väldigt "blött" eller hur man säger. Jag fokuserade också på att slappna av, och jag är så stolt!
Men sen tycker jag vi har snuskat lite för mycket, och jag är omedvetet "på" och "vill". Vi har haft sex 3 gånger sen dess.
Hur kan man försöka undvika detta?
Både jag och han tror att det mycket beror på att vi inte gör så mycker, utan brukar alltid bli film/serier framför skärmen. Så tips på vad man kan göra annars vore uppskattat!
Igår var han även hemma hos mig för första gången och hälsade på min mor och vi spelade lite spel.
Jag gillar även honom väldigt mycket, och jag känner mig alltid väldigt trygg vid hans sida. Jag har alltid väntat på "den rätta" att förlora oskulden med och detta var liksom helt rätt. Han är jätterädd om mig och om jag säger att han ska sluta så slutar han direkt och detta påminner han mig om ganska ofta.
Vi använder heller inga preventivmedel över huvud taget, men han är steriliserad (vasektomi) och även kollad för könssjukdomar då hans fd. skyllde på honom när hon fått något, men han var "ren" och har aldrig haft något.
Är det dumt? Hur säkert är det egentligen från att bli gravid?
Varken jag eller han vill ha barn över huvud taget, och verkligen inte nu då jag endast är 16.
Vi har även väldigt lätt att prata med varandra även om det blir "awkward" så försöker vi liksom prata bort det, så vi kan enkelt prata om sexet och så, och han har även sagt att OM jag nu skulle bli gravid av någon anledning, så ska jag vända mig till honom och vi löser det!
Vårt förhållande är väl något mellan vänner och förhållande eller vad man ska säga. Vi har liksom inget bekräftat "pojkvän/flickvän", och det är inte heller något varken han eller jag bryr oss om riktigt.
Ganska knasigt och pinsamt inlägg, men som vi brukar säga, det är all natural. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Jag skulle kräva intyg på att han inte bär på några sjukdomar om jag skulle ha oskyddat sex. Barn är bara en biprodukt av oskyddat sex, det finns de som är bra mycket värre och man kan aldrig vara nog försiktig.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det är jättebra att ni trivs tillsammans!
Jag är ledsen för att förstöra din upplevelse, men varför har en 24-åring steriliserat sig? Det låter väldigt ovanligt och sjukvården brukar ej motivera dylika ingrepp utan en stark grund. Du säger att han testat sig för att hans ex trodde att han smittat henne, fortsatte han inte vara med henne sedan då? Därmed bör han testa sig, smitta kan även dröja upp till ett halvår innan den visar sig. Så jag skulle snarare förespråka att ni använder dubbla preventivmedel istället för inget… Om han har steriliserat sig, hur skulle det då vara möjligt att du skulle bli gravid? Jag är ledsen, men det låter väldigt motsägelsefullt och du borde inte lita på honom i denna fråga. Jag hoppas att jag har fel, men det låter väldigt märkligt.

Vill inte förstöra för dig men blir lite fundersam om han verkligen är steriliserad. Är man under 25 måste man söka tillstånd.
I Sverige får den som fyllt tjugofem år och som är svensk medborgare eller bosatt i riket begära att steriliseras enligt Steriliseringslagen. Vid ansökan om sterilisering av person mellan arton och tjugofem års ålder och som är svensk medborgare eller bosatt i riket, kan Socialstyrelsen lämna tillstånd
- om det finns beaktansvärd risk för att arvsanlag som kan medföra allvarlig psykisk störning, svårartad kroppslig sjukdom eller svårt lyte av annat slag överförs till avkomling,
- i fråga om kvinna, om havandeskap till följd av sjukdom, kroppsfel eller svaghet skulle medföra allvarlig fara för kvinnans liv eller hälsa, eller
- i samband med ansökan om fastställelse av könstillhörighet i vissa fall.
Tycker nog du ska kolla upp om det verkligen stämmer eller om han ljuger om det eller sin ålder.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Säger som ovanstående, det känns inte riktigt säkert med han, ledsen att säga det.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag tycker det låter lite märkligt att han har gjort en vasektomi när han är såpass ung, om det nu inte skulle bero på något problem med hälsan. Jag säger inte att han inte har gjort det, men jag anser att du tar en stor risk som inte använder preventivmedel överhuvudtaget, speciellt när du har sex med en person som du egentligen inte känner ännu.
Jag vill bara kort och gott föreslå att ni använder preventivmedel.
När jag var yngre (förlorade oskulden precis innan jag fyllde 16) hade jag nästan bara oskyddat sex. Efter varje gång gick jag till ungdomsmottagningen och bad om ett dagen efter-piller, och mellan varven ville jag testa mig för diverse könssjukdomar. Jag utsattes aldrig för någon sjukdom, men för ca 3 år sedan blev jag gravid. Under den tiden var jag i ett fast förhållande, men var långt ifrån redo att skaffa barn som 19 åring… Och trots att min dåvarande pojkvän bönade och bad om att vi skulle behålla det, så gick det inte. Jag fick till och med utesluta honom ur mitt liv under perioden efter att jag bestämt mig för abort, för att han blev så förbannad över det. Han var 2 år äldre än mig, och var tydligen "redo" för ett barn. Det var vad han sa iallafall, men jag kunde inte hålla med honom mindre, så omogen som han faktiskt var på så många sätt.
Anledningen till att jag skriver det här är att jag aldrig själv vill genomgå en abort igen. Och jag lovar dig, det är INTE värt att chansa. Hade jag verkligen förstått innebörden när jag var 16 år, så hade jag aldrig haft sex utan att använda preventivmedel. Aldrig någonsin.
Jag mådde så otroligt dåligt psykiskt i flera månaders tid efter att jag fick veta att jag var gravid, och när dagen kom då jag lades in för abort… jag har aldrig haft så ont. Jag låg och hade kramper i nästan 10 timmar, innan det till slut lugnade sig lite. Och då hade jag fortfarande ont och mådde illa i flera dagar efteråt.
Kan förstå att ni börjar undra och "varna". Vet självklart att ni menar väl.
Angående steriliseringen vet jag inte riktigt, men han har haft det ganska tufft och jag tvivlar inte på att han faktiskt har genomgått operation. Han vill helt enkelt inte ha barn eller få någon på smällen, vilket han heller aldrig har fått.
Ingenting sägs ju vara 100% och det är därför jag undrar vilken säkerhet vasektomi har. Hittade nu att "Sannolikheten att bli gravid efter ingreppet är mindre än 2 i 1000, eller 0,1%.", alltså finns det en liten chans att bli gravid.
I min släkt går det även att man blir lätt gravid, jag blev t.ex. till fast preventivmedel.
Och angående könssjukdomarna:
Han bröt med henne för att han inte orkade med henne, därefter hade hon haft sex med en annan och fick sjukdomen av denne.
_
BlossaTossa; som sagt är huvudregeln att du måste vara 25 år för att få en vasektomi, det skall som regel till mycket för att få genomföra detta tidigare. Ingreppet bör sedan anses 100 % säkert genom att du testar i efterhand om ingreppet lyckats, se nedan.
"Hur vet jag att steriliseringen fungerar?
Tre månader efter operationen ska man lämna spermaprov för att verkligen vara säker på att inga spermier kommer fram i samband med utlösning. Man ska ha haft minst 20-30 utlösningar innan spermaprov lämnas eftersom spermier kan leva kvar i sädesblåsor. Innan analysen är klar ska någon form av preventivmedel användas. 99, 9 procent av alla vasektomier lyckas." http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Manlig-sterilisering-vasektomi/
#7 Jag har frågat/frågar om detta nu och och han ska ha frågat flertal gånger om att få genomgå vasektomi men fick inte igenom det förrens han fyllde 24. Han säger även att han kan kolla exakt datum om jag vill.
I samband med detta gjorde han tester för könssjukdomar då och har sedan dess inte haft sex med någon eller liknande. Han har tidigare nämnt att han skickade prov men jag kopplade helt enkelt inte det med vasektomin. :)
_
#6 om du lätt kan bli gravid tycker jag att du ska skydda dig. Sen finns den osynliga sjukdom som inte ens är anmälningspliktig och det är kondylom. Om du får det och har otur så kan du få livmoderhalscancer senare i livet.
Den enda som kan ändra dig är du.
#9 Fast nu är han ju somsagt sannolikheten att bli gravid mindre än 0,1%, och då känns det inte riktigt så nödvändigt att använda preventivmedel, då de inte skyddar bättre. Kondom ska ju vara väldigt jobbigt (och detta har jag hört av bland annat min mamma) och tvivlar på att jag skulle fungera med p-piller eller liknande för den delen då det blir hormoner och grejer (har gått på medicin innan som gjorde mig tusen gånger mer ont än gått så jag undviker mycket sånt). Och jag vet att det finns många andra preventivmedel också, så det behöver inte påpekas.
Och sen förstår jag inte riktigt vad kondylom har med livmoderhalscancer att göra? Kondylom är vad jag har fattat det en könssjukdom där man får vårtor i (bl.a.?) underlivet som antingen går bort av sig själva eller behandlas.
_
Av HPVviruset kan du få livmoderhalscancer. Alltså av kondylom.
#11 Jaha, nu hänger jag med. Men borde inte det ha visats på hans tester då?
_
#12 nä för det testar man inte för. Så använd huvudet och inse att med sex kommer ansvar. Kan du inte hantera det så ha inte sex.
#13 Kan jag inte hantera det? Antar du att jag inte kan hantera det eller hur menar du?
"HPV är ett mycket vanligt virus som finns i fler än hundra olika varianter. Vårtor på händer och fötter orsakas av en variant av HPV. Andra varianter kan ge vårtor på könsorganen, det kallas kondylom. Dessa typer orsakar inte cancer. I vissa fall kan andra HPV-typer orsaka så kallade cellförändringar på livmodertappen hos tjejer."
Vill bara påpeka att kondylom och HPV inte är samma sak och orsakar inte cancer.
_
#14 typ 16 och 18 av hpv kan ge cellförändringar och kan ge cancer. Du kan ändå få det av samlag och verkar lita på en man som påstår att han är steriliserad. Gör hur du vill men anser att om du inte kan se till fakta som folk dukar upp så ja då kanske du inte bör ha sex
Använd kondom, det finns HIV! Och alla de andra sexuellt överförbara sjukdomarna.
När ni varit ett par länge och du känner personen kan du förmodligen lita på honom, inte efter ett kort tag. Han kan ju ha hittat på allt.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Alltså, ursäkta, men hans historia angående sterilisering låter som rent skitsnack om jag ska vara ärlig. Det är för många hål i den för att du ska blint lita på att det är sant, speciellt när det gäller en kille du lärt känna genom internet och faktiskt knappt känner överhuvudtaget. Använd kondom och var ansvarsfull annars är det faktiskt bäst att inte ha sex alls.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#15 Ja, jag förstår det. Men nu är det inte säkert att att han har det.
Får jag cancer så får jag, det skulle jag likaväl kunna få med en annan partner.
Jag vet redan riskerna med könssjukdomar och liknande så ni behöver inte dra det, och särskilt inte upprepa "samma sak" flera gånger.
Borde det dessutom inte vara "försent", då vi redan har haft sex flertal gånger då?
Jag litar på honom för att han är värd att lita på, och jag blir lite less på att de flesta, eller ja, i princip alla drar honom över samma kam och "försöker övertyga" mig om att han antagligen ljuger osv.
Men nej. Jag känner honom och jag är medveten att det har gått "fort", så ni får snälla sluta tjata om det nu. :)
_
Vi tjatar för att vi bryr oss och vill inte att du ska få ångra dig sen.
Ta inte för lätt på abort och cancer OCH könssjukdomar. Det händer inte bara "alla andra".
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Jag tycker att ni är något hårda här. Jag kan dock förstå oron. Han verkar ju vara omtänksam, så då borde han tycka att det är okej att ni testar er tillsammans. Sedan kan jag ju tycka att han är lite väl gammal, men , men.
Han kan givetvis ha gjort en vasektomi, men kanske ska du be om papper på det, vad vet jag. det är ju givetvis toppen att slippa hormoner och annan smörja. Ta vara på dig själv och vårda det finna, men se till att han vakna ögon så att du inte blir lurad:)
Är inte kvinna men svarar ändå! Jag är steriliserad och när jag tog det beslutet var processen inte lätt! Man får frågor och förhörs nogrant och vad jag har hört år det väldigt svårt att få en sterilisering om man inte har barn och är för ung. Visst han kan ha bekostat den själv, men processen är den samma! Han borde fått ett brev där det står att hans spermaprov är fria från spermier. Sen fråga om du för känna på de ställen de öppnat på vid steriliseringen, där finns 2 knutor som en ärta på var sida i pungen! Grabb är jag och varit ung o k*t och visst har man dragit rövare när preventivmedel saknats och lusten varit för stark! Inget jag är stolt över i dag..
Han är troligen inte steriliserad, det måste du väl förstå? Man får sterilisera sig från 25 års ålder i Sverige, han är inte 25 år.
Vet inte om någon annan tagit upp det, men att han är så mycket äldre än du gör att det hela verkar väldigt skumt. Inget fel i det i sig, men det är stor skillnad i mognad mellan till exempel 15 och 25, mycket större skillnad än mellan till exempel 30 och 45. De flesta som är så pass gamla och hänger runt så pass unga tjejer gör oftast det för att dem inte klarar av förhållanden med folk i sin egen ålder av olika anledningar, och det är ju inte alls bra! Och som flera andra sagt, kan mycket väl hända att han ljuger om att vara steriliserad bara för att han inte vill använda kondom eller nåt. Jag har försökt under ett par år att själv få bli steril, men läkarna är stenhårda, så har väldigt svårt att tro att den här killen är något undantagsfall.
#23 …och varför bor man hemma fortfarande när man är 24? Det kan såklart finnas anledningar, men rent generellt vill man väl flytta hemifrån och klara sig själv när man är vuxen.
"På natten är alla katter svarta"

#24, det är väl inte det minsta konstigt att bo hemma när man är 24? man kan vara student och inte vilja ta lån, man kan vara arbetslös och inte klara av att driva runt ett eget boende. man kan bo på en plats där det är i princip omöjligt att hitta ett boende. min syster är 24 år och bor hemma. där mina föräldrar bor är bostadskön mellan 5-10 år, snarare det senare än det första när man som hon är vårdbiträde med runt 9000-11 000 ut i månaden. har vänner som är 27 och bor hemma eftersom det inte går att få jobb idag, konkurensen om hyresrätterna är stenhård på många platser och man har ingen möjlighet att ta lån för att köpa en bostad. nu blev det OT.
#23 #24
Vi är faktiskt ganska nära i den mentala åldern. Jag ses alltid betydligt äldre än vad jag är och han ses yngre än vad han är (min MOR sa detta). Han har tidigare endast vart med personer i sin ålder vad jag vet och åldern har egentligen "ingenting med något att göra", utan det råkade bara bli så.
Han har haft/har lite ekonomisk kris och flyttade hem efter han bröt med senaste vad jag har fattat det som. Detta är något han jobbar på.
Han har även varit väldigt deprimerad och haft självmordstankar och liknande vilket har rätat upp sig nu och är påväg mot det bra hållet eller hur man ska säga.
Kan tillägga att han hoppade av gymnasiet men sedan utbildade sig på annat håll/jobbat, liksom jag har hoppat av gymnasiet (helt opåverkat av varandra).
_
Vi verkar ha olika syn på det där, och som du sa så är det lite av ett sidospår här..
"På natten är alla katter svarta"
Hur ställer du dig till att man inte får sterilisera sig förrän man fyllt 25 i Sverige?
#24 vet inte varför du svarade det till mig, blev det lite fel där kanske? eftersom du länkar till det jag skrev menar jag :)