Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 2612 ggr
Anonym
0

Kissnödig...

Hej! Jag blir kissnödig hela tiden! Men bara i skolan! Hemma eller hos kompisar eller tex på stan aldrig! Jag fattar inte vad som är fel… Jag har haft problem med det förut (7år) men det löste sig men nu (12år) blir jag kissnödig i skolan. Jag får gå minst en gång i timmen i skolan: Vaknar håller mig. Äter klär på mig osv. Går på toa. Går till skolan. Lektion 40 min Toa Fortsätta lektionen 10 minuter senare toa. Rast 15 min toa minst 2 gr Lektion 30 min (alltid extra kissnödig vid lunch) Toa Fortsätta lektion. Toa Lunch Toa Ug Toa Lektion. Slutar Sen flera timmar jag går inte på toa fören jag ska sova. Stökig förklaring. Snälla hjälp! (Jag har mens den 20)

EmelieSofia
0

Det kanske sitter i huvudet? Jag är också en sån som måste kissa jämt. Alltid innan jag gör något.

Anonym
0

Jag tror oxå det, men om jag inte får jag jätte mycket flytning….

bohan85
0

eller överaktiv blåsa? Kommer det mycket varje gång du kissar?

Anonym
0

Nej det gör det inte. Jag blir bara kissnödig i skolan, inte hemma eller hos kompisar?

Emshify
1

Det kanske beror på stress? Många upplever att de blir kissnödiga när de stressar mycket.

Annars är det kanske bara vanor som du måste bryta.

Anonym
0

Okej tack! Varje gång måste jag hitta på ursäkter….

ChristineL
0

Kissa när du är kissnödig, dvs, håll dig inte när du vaknar och går upp! Sitt sedan kvar en stund och slappna av ordentligt, då brukar det komma några droppar till. Kanske kolla upp så det inte är uvi?

Anonym
0

En fråga som behöver svar direkt nu!! Jag har ont precis nedanför naveln varför? Jag fick min första mens förra månaden.

Anonym
0

Jag ska till en kompis strax snälla svara på inlägg 8!

Anonym
0

Gjorde precis några upphopp och röde på underkroppen och nu känns det bättre:) men när jag sitter ett tag så gör det ont igen:/

obstitant
0

Det kanske vore bra att gå till skolsköterskan och prata om de här sakerna?

Razzora
0

Går du upp något under natten?

Jag tycker dom #11 att du borde gå till skolsköterskan eller möjligtvis läkaren. Nu vill jag inte skrämma dig eller så men med tanke på hur mycket du kissar så kan det ju vara diabetes. Därför tycker jag att du borde kolla upp det. Är du trött ofta?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Sashapasha
0

#8 lite sent men om du fick mensen då du fick ont så är det troligtvis mensvärk! Grattis! Det är lika kul varje månad…..

När det kommer till kissnadet kan det vara nervös/stress kissande, men som dom över mig sagt, gå förbi skolsköterskan och berätta om läget!