Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 5655 ggr
robinminson
0

utslag i halsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar över en sak!
Jag har konstiga utslag i min hals som jag haft i mer än 1 månad nu. Ringde min läkare som direkt sa virus utan att ens kolla. Gjorde som hon sa och tog antiinflammatorisk medicin och några halstabletter som är bra mot virus. Inte fasiken har det hjälpt! Det är kvar än.
Ibland känns det som det sitter något i svalget och svider/skär också ibland. Även som att det sväller. Det sitter utslag längst bak i halsväggen, bakre gomvecken och ja ni får själva se på bilden. Dock ser man inte så jätte bra men på höger sida är där utslag. Längst bak är det med men det syns inte på bilden, sen på vänster sida med lite som nog inte heller syns.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Torreador
0

Hm, först när du berättade så trodde jag att det kunde vara sådana där "gula ploppar" som man kan få i håligheterna i halsen. De kan vara sjukt irriterande och de luktar apa!

Men jag ser inget sådant på bilderna så det är nog inte det.

Jag har inget råd att ge dig annars men jag hoppas att du får rätt på vad det är. Lycka till!

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

robinminson
0

Ja, sådana vart det innan! Då var det gult inuti en röd prick som sved! Har fått såna innanför läppen med ett antal gånger. Men nu har det i halsen blivit så som på bilderna. Och så himla irriterande!

Tack så mycket!