Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: sjukdomar
Läst 10055 ggr
robinminson
0

Utslag på arm och bröst (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått utslag på min arm. Har ingen aning om vad det är! Har googlat men hittar inget likadant. Har fått likadant en gång tidigare för längesen men då har jag ändå tagit olika blodprover efter det. Har fått ett likadant på bröstet också fast det ser med ut som en lila bristning. Någon som vet vad det kan vara? Blir så orolig av detta. Tänker genast på leukemi. Men som sagt, har tagit blodprov efter jag hade ett likadant utslag sist. Det kommer bara helt plötsligt. Har inte gjort mig illa där.

Min läkare för ett tag sedan (det näst sista stick i fingret jag tog) att jag hade tunnt blod. Men sa inget mer om det sen. Förmodar att jag inte hade det efter att jag tog det sista blodprover i handen och armvecket.

Har brist på b12, järn och folsyra. 18år gammal. Lider av ångest/stress som jag skrivit i tidigare inlägg.

Så någon som vet vad det kan vara?

Maria
0

Det ser ut som om några ytliga blodkärl har brustit som ett slags blåmärke. Många får lätt märken utan att man är medveten om att man gjort något. Man kan ha gått emot något lätt och det är inte alltid man tänker på det.

Vad menar du för blodprover?

/Maria

robinminson
0

Läkarna har tagit olika blodprov. Bland annat sköldkörteln, värdena och så, mer vet jag inte. Dom sa iallafall att dom tagit prover som visar att jag är helt frisk.

Okej, ja jo blir bara så orolig :/

Emelie-E
0

Sådär får jag om jag har en tex matkasse hängandes på armen. Har även fått så om jag har ärmarna på tröjan uppdragna till armvecket. Så jag tror det är samma som #1 säger, ett blåmärke typ :) Det har dock hänt mer den senaste tiden men ingenting jag är orolig för eller så.

[Devya]
0

Sådant där får även jag på mina armar om jag har bärt på kassan. Fick senast det för några dagar sedan och det finns fortfarande kvar.

Nu ska du sluta nojja dig så mycket. :)

MissInAction
1

Är huden torr där? Ser nästan precis ut som utslag som jag burkar få högst upp på överarmen intill armhålan, på vintrarna.. men då är det förstås torrt och försvinner då jag smörjer.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland