Diskbråck och sex..
Hej! Ni får rätta mig om detta blir på helt fel iFokus-sajt =P
Jag har i flera år haft problem med min rygg, för ett drygt år sedan pangade den helt och i år i början av februari opererades jag.. Jag var riktigt nöjd med resultatet, i 8 veckor! Sedan var det nåt som hände igen och efter det har jag nu varit på ny magnetundersökning och har tid hos min ortoped/kirurg nästa vecka måndag..
Men hur som helst, det finns ett problem som känns väldigt jobbigt och det är sexet.. Ska jag vara ovanpå så känns det som att motoriken i mina rörelser inte finns där, det blir bara knyckigt och jobbigt, kanske lite som om en robot skulle styra mig.. :D Och missionären älskar både jag och min sambo men det lyckas inte heller för när jag ligger på rygg och lyfter benen känns det som jag skulle ha en stor sten under alla kotor i ländryggen och så tappar jag styrseln och kraften i mina ben :/ Ibland brukar jag kämpa och lägga täcket över mina vrister och hålla i täcket på vardera sidan med händerna, för att ens kunna hålla upp mina ben!!
Detta känns väldigt jobbigt och undrar om någon här skulle råka ha erfarenhet av nåt liknande? Vi hittar ingen ställning som passar och vi är båda sådana som vill ha mycket sex :/
Jag vet inte vad det heter, men det funkar bra vid ryggonda kvinnor enligt min erfarenhet: Mannen ligger på sidan, kvinnan ligger på rygg i rät vinkel mot mannen, med benen över mannen, så att ena knävecket är någonstans vid hans höft/midja och andra knävecket över hans höft - man får jämka lite så att saker och ting kommer mitt för varandra 😇. En extra bonus är att man kommer åt med händerna överallt också 🙂.
Tack för tipset :-) har nångång testat så men vi lyckqdes inte så bra :-D kamske borde testa igen :-)
Bakifrån funkar det? Du kanske inte behöver svanka så mycket.
Ibland, ibland inte :-) svankar gör jag massor pga överrörlighet om jag inte spänner mig förstås :-P
Då skulle jag nog börja ha roligt på andra ställen än sängen om just ställningarna är dryga. Typ köket, skogen osv.
#2: Om det känns avigt kan kvinnan ha sitt "nedre" ben mellan mannens, det blir stadigare så.
Annars om du står på knä på golvet bredvid sängen och låter överkroppen ligga platt på madrassen?
Eller om du ligger på rygg på en säng (eller bord eller bänk) som står på lagom avstånd från väggen, så kan du sätta fötterna mot väggen och din gubbe får stå eller stå på på knä mellan dina ben?
Tack för tipsen! Ska testa oss fram lite för nu blir det ju bara snabbisar då jag inte klarar mer..