Vilket namn är bäst?
Jag tänkte skapa en klurig och se vika namn som är de mest populära:( Det finns inget rätt eller fel här, utan vad ni själva tycker :)
Nästa gång får du göra en tråd med statistik istället för fråga. Nu blir det automatiskt att alla får fel, dessutom ser man inte lika tydligt vad hur det skiljer sig. Lättare att se med statistik :)
Jag tycker Elin är finast, därefter Frida.
Valde Frida eftersom jag heter det själv hehe och är nöjd med mitt namn 🙂
Därefter kommer Beatrice av de namnen ovan 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker inget är fint, men i min generation (70-tal) så heter nästan alla Anna ( eller Maria) i förnamn eller andranamn. Inkl. mig själv (mamma, moster, kusiner, kusin-barn). Och killarna i motsvarande ålder verkar heta Erik. Eller så är det bara i Dalarna. 😉
Jag tycker Rut är väldigt fint :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#5 Vi skulle skicka upp en av våra valpar till en familj i Söderköping (vi bor i Malmö typ. Och dem skulle kalla henne Rut, vilket jag inte var så glad över då jag skulle tävla henne och hunden ska stå på mig :/ Turen var ju att dem inte kunde ta henne just då så jag fick ha min lilla bebis kvar! Idag heter monstret Kiara :) Annars fint på oss människor, men inte på hundar? Eller, inte på en liten, väldigt aktiv hund haha ;) (Till vänster Kiara, till höger mamma Engla)
#6 Vad är det för fel på namnet Rut på en hund? 😉
Jag valde Beatrice. De andra namnen från listan som jag också gillar är nog Elin och Frida. Om det är relevant hehe 😃
Jag tog Anna, tycker det är klassiskt och simpelt. 🙂 Därefter gillar jag Frida bäst och sedan Elin. De andra är väl inga favoritnamn.. :)

Engelbräkt är väl ett mansnamn? Alla andra är kvinnornamn.
Beatrice
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#6 haha iblang har man turen på sin sida ;) jag hade inte haft något problem med en "rut-hund". Men smaken är som baken.. delad ;)
#7 och #11 Jag är 15 och när jag tänker på sånna namn tänker jag på typ min farmor :D Så jag har lite modernare namn ;) Kiara är taget från Lejonkungen, Engla för att när hon var liten var hon allt utom en Ängel. Scarlett bara för att mamma och jag gilla de namnet ;) Och jag vill ju ha en gul podengo, Cola! Som i gräddcola!! :D
#12 Jag är inte heller sådär supergammal, snart 22. Det är nu på senare tid som jag börjat gilla äldre namn, det kanske är ett tecken ändå 🤪

#12, fast Rut är nog lite äldre än så, om nu inte din farmor är typ 90 😉
Och det är väl där någonstans namn börjar komma tillbaka, att man ger sina egna barn namn ur ens mor- och farföräldrars föräldrageneration, typ döper dem efter sin mormorsmor eller farmors farbror eller liknande. Och där ligger namn som Rut ganska lagom nu.