Daktacort mot svamp?
Var hos en barnmorska igår för att förlänga mitt recept på ppiller och nämnde att jag troligtvis har Svamp i underlivet. Då sa hon att de brukar rekommendera Daktacort, vilket jag har förstått det som är en kräm emot fotsvamp. Någon annan som blivit rekommenderad att ta Daktacort för Svamp i underlivet? Hur funkade det i så fall? Är lite osäker om man ska testa eller om man ska köra på vanliga canesten..
Jag har aldrig hört att det rekommenderas. Det innehåller förutom svampmedel även kortison som jag absolut inte skulle smörja på på känsliga ställen… Kortison skall man undvika på slemhinnor..

#1 det var det hon sa var så bra.. Men jag tycker det låter konstigt så det var därför jag frågade här :)
#3 Ok. Då blev man lite klokare :)

#3 Fast eftersom hon sa att de brukar rekommendera det så antar jag att det är det receptfria hon menar. Är det samma sak som det receptbelagda?
Bättre att få ett piller, så att du ej skadar slemhinnorna.

#6 Det vet jag. Men igår trodde jag att det höll på att försvinna så därför bad jag inte om något recept eller undersökning. Men idag är det värre igen så jag måste ta något receptfritt. De har bara drop in-tider en gång i veckan och få en vanlig tid innan dess är nog rätt omöjligt. Har redan stått ut i 1.5 vecka så är något trött på kliandet nu.