Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 26928 ggr
takykardi
0

Ska ta ut p-stav

Om cirka en vecka kommer jag att ta ut min p-stav. Och nu undrar jag hur ni andra har mått efter att ni tagit ut den ?

Hur snabbt kom mensen? Var den regelbunden ?
Ändrades humöret?
Sexlusten?
Vikten?
Annat?

Tacksam för svar! (:

MarHai
2

Mensen kom efter en månad och humöret samt sexlusten blev bättre och bättre för varje dag. Det tog nog två månader innan jag kände mig helt "frisk".

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[WickedAlly]
0

Mensen kom efter en månad för mig med, sexlusten har jag inte haft problem med. Humöret vet jag inte egentligen, var en del annat som skedde i samtidigt som uttag som kan har påverkat det. Ska sätta in en ny igen i alla fall :)

takykardi
0

Tack för svaren! Kommer bli intressant att se om mitt humör och sexlusten blir bättre när den är uttagen. Men dock är det kanske svårt att märka skillnad eftersom det inte bara händer *POFF*, utan det händer väl lite i taget. Jag har också haft problem med smärtor vid sex, så jag hoppas att det försvinner med staven. ;D

Jag har tänkt vara helt utan hormonella preventivmedel i 1 år och se hur jag känner mig. Vi tänkte bara använda kondom. Sen får vi se efter ett år hur det känns och om jag vill pröva på nåt preventivmedel igen.

Men det som är mest spännande just nu är att få mens igen, haha! Har inte haft mens på 2 år och det har varit väldigt skönt. Nu känns det som att komma in i puberteten igen. ;P

[WickedAlly]
0

#3 Känner igen det där med mensen, jag hade inte mens under de fyra år jag hade staven så jag var väldigt nyfiken på om jag fortfarande funkade som jag skulle. Det gjorde jag :P

takykardi
0

Ja det känns lite spännande haha! Men ångrar lite att jag bestämde mig för att ta ut den nu före sommaren då man helst vill vara mensfri. Har också beställt en menskopp så det är mycket "nytt" nu! Så liite roligt känns det med mens igen, men är ganska säker på att det kommer ändras ganska snabbt sen. ;P

-Cissi-
1

Jag ska med ta ut min P-stav den 20de och är nervös av nån anledning :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[WickedAlly]
0

#6 Att ta ut gick fortare än att sätta in den, med bedövningen och väntan på att den skulle funka så tog det sammanlagt 10 minuter :)
Betydligt mer ont efter insättning än uttag också.

-Cissi-
0

Det tog ca 10 min för mej att få den insatt :P Hur tog dom ut den på dej? Typ ett litet snitt under staven?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[WickedAlly]
0

#8 Ja, det är kanske enklare med den där nya varianten. Jag satte in min innan det och hon som gjorde det var rätt kass tror jag. 

Ja, pyttelitet snitt och så drog hon ut den med en tång bara :) Tror inte att man hade behövt bedövning alls egentligen.

-Cissi-
0

Hehe :P jag vill då ha bedövning, det låter smidigt :)

takykardi
0

Så, nu är den ute! Men jag är lite irriterad över det stora bandaget jag måste ha i 5 dagar! För nu har vi det jättevarmt här och man vill ju inte gå runt i långärmat då. Någon som vet varför man måste ha bandage? Är det för att det inte ska bli så stort blåmärke? Tänkte om man kunde ta bort bandaget och lägga på ett vanligt plåster? Men förstås lämna kvar det som håller ihop såret.

[WickedAlly]
0

#11 Vad konstigt, mitt blev bara tejpat och så fick jag ett vanligt plåster som jag skulle ta av dagen efter :s

Du kan ju ringa 1177 och höra men jag tror inte att det gör något om du tar av det och sätter på ett vanligt plåster. Eller en bit kirurgtejp om du har det.

-Cissi-
0

#11 Jag har oxå tagit ut min idag jag fick bandage och en tejp bit över såret, tjejen som tog ut den sa att bandaget kunde jag ta bort imorgon samma tid som det satts på och tejp biten på torsdag.

Jag har dock inte varigt så duktig och tog bort allt idag har dock ett plåster på, det är inget jag rekommenderar andra att göra (jag är bara så otålig att få bort det)

[Blodpudding]
0

Det beror väl ganska mycket på hur mycket de fick skära. Ibland får de ju skära lite extra för att få ut staven.

takykardi
0

Jag kollade faktist aldrig hur mycket hon skar, haha. Men jag tror nog att det är bättre att såret får lite mer luft nu då vi har det så jäkla varmt!

Linnea
0

Jag ska snart ta ut min och ska inte ha nån ny! Min mens *100 = mig med p-stav.. Skönt att höra att det inte gör så ont att ta ut den. Sätta in den gjorde visserligen inte ont men kändes ju obehagligt som f*n.

Skynda långsamt så går det fortare.

takykardi
0

Du får försöka tänka på annat medans dom tar ut den så går det bra. :)  Typ chokladkaka! 😉