Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 6340 ggr
Gia91an
0

Mensvärk utan mens.

Okej, jag har en p-stav insatt, men får mens ungefär en gång varannan månad. Jag har alltid varit ojämn med mensen så det är inget konstigt.

Nu har jag två-tre cykler haft onormal mensvärk. Under mensen har mensvärken varit hemsk. Riktigt illa för att vara jag. MEN! Det som är mest störande är mensvärken FÖRE mensen. Ungefär en vecka innan börjar det göra asont. Känns ju lite fel tid för äglossning så jag är lite förvirrad faktiskt.

Har funderat på om jag borde gå till UM eller något (är alltså 21), för det börjar bli lite väl jobbigt. ¨

PMSen ska vi inte ens tala om… ;)

Gia91an
0

Hmmm, skulle ju fråga om någon haft något liknande och om detta är normalt med p-stav?

VildaVittra
0

Du bör gå och göra en undersökning hos en gynekolog, då det är svårt att säga vad det är. Jag har något som heter endometrios och då får man fruktansvärt ont, denna sjukdom kan gå att hålla i schack om man söker hjälp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gia91an
0

Jo jag planerar att gå och kolla det, skulle mest se om någon varit med om liknande.

Jag har fått för mig att endometrios är mycket värre än detta, detta är ju "bara" mensvärks-liknande. :O

VildaVittra
0

Endometrios går i skov. Just nu är jag inne i ett "bra" skov när jag inte svimmar.

Ibland händer det att jag har normala menser också.

Men det finns fler roliga kvinnosjukdomar, så du bör gå och kolla och inte nöja dig med svar som "du får stå ut med det" eller "det är normalt att ha så ont".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gia91an
0

4# Det lät ju lagom kul! Då hoppas jag att det inte är det, men ska kolla med dem! Tack!

Mabrotnosh
0

När satte du in staven? Haft den länge? Jag kunde inte ha den nämligen, hade ont hela tiden och mens jämt men nu är den urplockad och jag mår bättre.

Gia91an
0

6# Satte in denna för kanske ett år sen ungefär? Har även haft en p-stav innan denna så detta är liksom inte normalt p-stavs beteende för mig… Men hade ju funderingar på om det var det liksom.

Kan ju säga att jag älskar p-staven annars, mycket smidig!

Mabrotnosh
0

Gillade dne också men den gillade inte mig. Älskade ideen att inte behöva tänka på något och bara kunna leva som vanligt. Vet faktiskt inte vad som kukar till det för dig.

Timmorn
0

Jag har upplevt samma sak, men jag gick aldrig och kollade mig eftersom att det försvann. Sa nämligen till slut är det så nästa månad också så går jag till UM.  Men det var när jag käkade p piller cilest. Det gör jag fortfarande med förra året var det 3 månader i rad som jag hade sån jävla mensvärk. Och jag har aldrig haft mensvärk innan.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Anna4077
0

Om problemen kom i samband med insättningen av din stav är det säkert den som spökar även om du inte haft de problemen tidigare. Själv har jag liknande fast utan stav.

Anna och taxen Max

Gia91an
0

nej jag har haft staven ett och ett halvt år nu så tror inte det var den… senaste mensen var dock som vanligt! :-)

Gia91an
0

nej jag har haft staven ett och ett halvt år nu så tror inte det var den… senaste mensen var dock som vanligt! :-)

Anna4077
0

Konstigt :) det kanske "bara" var något tillfälligt? Håller tummarna för det :)

Anna och taxen Max

Mabrotnosh
1

Kan väl säga att saker pch ting med preventivmedel ändrar sig. Jag käkade ceracette fem sex år helt plötsligt fick jag extrem mensvärk och blödde ochen utredning startade och det visade sig attpillren gjorde slemhinnan tunn ochlättblödande. Så saker och ting förändras. Staven kanske inte funkar med din kropp längre bara.

[Thiah]
0

#14 jag hade samma med yasmin. Fick sluta för att kroppen konstant hade underligheter för sig och jag ont samt humöret var en pina.

Gia91an
0

14 15#

Det har varit bra en cykel nu i alla fall. Hoppas att det var något med de nya medicinerna jag tar. Ja eller högre doserna iaf… tänkte i alla fall gå till bm ifall det blir sämre igen. Om inte annat för att be om ordentliga mensvärkstabletter!

[Thiah]
0

#16 låter bra