Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2984 ggr
FaileD
0

1-2 gånger om året

De senaste åren har jag bara haft mens runt 1-2 gånger om året. Vad finns de för förklaringar till det och finns de någon mer som har samma problem/lycka. Borde dock vara lycka men eftersom jag tycker att de är fel på mig så är de inte så roligt.

Sen årsskiftet har jag bara haft de en gång

Åsa S
0

För en del är det normalt att bara få mens ett par gånger om året..

Även undervikt/övervikt kan få mensen att komma sällan eller inte alls och då är det ju ett tecken nått inte är helt bra.

FaileD
0

Okej

Karmatarerskanise
1

Jag hade kollat upp det hos en gynekolog.

FaileD
0

Har gjort och de skyller på min vikt :( gick ner 11 kg för ett par år sen och de blev inte bättre.

Karmatarerskanise
0

Ok, gissar på övervikt då?

11 kilo på en kraftig övervikt kanske inte hjälper. Vet inte hur stor övervikt du har.

Visste faktiskt inte att mensen påverkade av vikten även på det hållet. Vid undervikt visste jag.

Men det är bra att du varit hos läkare i alla fall.

FaileD
0

Jag har medium large på kläder

FaileD
0

fast de är inte mitt fel i grunden att jag inte är smal :(

Karmatarerskanise
0

Jag var själv inom fettma för något år sedan, så jag dömmer ingen. Men om du är orolig kanske du kan gå till en annan gynekolog och kolla dig och få eyt andra utlåtande.

fidojunior
0

Du har ju fått en förklaring från läkare, litar du inte på det kan du besöka en annan läkare. När jag hade varit utan mens helt i 3 år analyserade de tre olika värden i kroppen bl.a. hormonerna och ämnesomsättningen. Tog de några prover?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

bohan85
0

Googla Polycystiskt ovariesyndrom, PCO. Det kan också ge väldigt gles mens

FaileD
0

Inga prover togs vad jag kan minnas

Karmatarerskanise
0

#11 Det är ju mycket konstigt. Då har dom ju inte utrett det.
Med andra ord kan det ligga något annat än övervikt bakom och det borde du kolla upp.

[Ace_]
0

Jag tror inte en övervikt som din (du har medium eller large i kläder, menar jag, så kan ju knappast räknas som grav övervikt??) borde leda till sådana rubbningar i menscykeln. Förstår att det kanske är jobbigt att ligga på läkarna om de påstår att det är din vikt som är orsaken, det är säkert mkt tungt att höra antar jag, men hade jag varit du så hade jag försökt göra det ändå. För att inte ens ta prover och utreda det, är oansvarigt av dem. 

Det kanske är skönt att bara få mens några gånger per år. Men vi ska ha mens mycket oftare än så, och något annat betyder att något är väldigt fel i kroppen. Kräv uppföljning!

Lycka till!

FaileD
0

Jo jag är ju rundare än smal.  Skönt är det men jag känner att de är något fel.

[Blodpudding]
0

#7 Men hur kan du veta att det inte beror på dig att du är överviktig, om läkarna inte har tagit några prover?

Cahira
0

Du behöver inte svara på detta men det är en tankeställare. Stress eller depression alt. ångest kan påverka.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.