Överansträngd i smalbenet av klackar?
I Torsdags var jag ute på studentfest och hade på mig klackar. Allt gick bra men efter några timmar på dansgolvet kände jag att det började göra ont i fötterna. När vi skulle gå hem kunde jag knappt gå. på grund av att det gjorde så ont.
När vi kom hem och jag tog av mig dem så märkte jag att jag hade ont i smalbenet och min pojkvän sa att det nog var för att jag överansträngt dessa. Dagen efter hade jag ännu mer ont och valde att gå runt i converse hela dagen. Men under dagen gjorde det mer och mer ont och nu när jag vaknade imorse så gör det ännu mer ont.
Det var länge sedan jag hade detta (fick det för mååånga år sedan) så jag undrar hur länge man får stå ut med det? Just nu gör det ont att bara gå och jag känner mig stel som en pinne. Gör ont att böja fötterna åt alla riktningar också.
Jag har exakt samma problem och har haft det problemet i minst 5år, det är jättetråkigt när man får sådär, det gör att man väljer bort fina skor bara för att man vill slippa den smärtan som alltid blir återkommande varje gång man använder klackar. Vet inte vad det beror på, jag kunde ju ha klackar utan problem för några år sedan men nu är det nästintill omöjligt 😭
För mig låter det nästan som en sen- eller muskelinflamation med tanke på att det blir värre och värre. Dock är jag ingen läkare, har inte ens speciell erfarenhet av att använda klackskor då de ytterst sällan görs i en storlek stor nog för mig 😕
#2 Jaa, jag har också fått höra det där om muskelinflamation från folk när jag berättat det ibland. Men muskelinflammation låter så mycket allvarligare.
Åhh vad tråkigt när det är så. Jag har en kompis som har samma problem som dig och det låter jättetråkigt… Mitt problem när jag ska ha klackskor (bortsett från värken) är istället att dom är för smala vid hälen så att jag "ramlar" ur dom.
#3 Kanske värt att gå till VC bara för att få det struket som en möjlighet annars? För trevligt låter det inte. Mor min har haft problem med inflamation i handlederna och underarmarna… Men hon jobbar som barnskötare så är lite svårt för henne att undvika tunga lyft 😮
Neh, strl 43 i bred platt herrmodell med väldigt liten häl är svårt att få ner i ett par snygga klackar 😂
#4 Vad kan dom säga om problemet tro, eller kommer dom ens att klassa det som ett problem med tanke på att det bara håller i sig några dagar? Känns som att dom bara kommer att säga att man helt enkelt ska undvika klackskor bara så slipper man problemet? 😛
Haha nej det kan jag tänka mig är nästintill omöjligt. Ska man ha ett par klackskor då så får man väll speciallbeställa skor, och det lär ju bli billigt det också 😉
#5 Ska man till vårdcentralen ska man alltid överdriva så pass att de tror att man dör 😛 Jag fick sitta med svår andnöd i 4-4½h en gång innan en läkare kollade i mina journaler och såg att jag hade haft halsfluss året innan. Då hade jag det nu med och fick gå hem med lite penicillin.
Numera vet jag att jag borde legat på golvet och fejkat spasmer för att ha fått ordentlig hjälp 🤔
#6 Men vad läskigt. Helt sjukt att systemet verkligen funkar så, visste inte att det var så illa… Varje gång jag har vart på en VC (dvs 2-3ggr i mitt liv) så har dom sett problemet på en gång… Men vad ska man göra om man har muskelinflammation, krypa? halta ordentligt? eller vad kan man göra för att verkligen få hjälp med en sån sak? 😛
På fjärde dagen var smärtan borta! Tjohej! Här är VC nog värst i hela landet. Man får aldrig några tider med motiveringen "det är fullbokat två veckor fram och vi bokar inga tider längre fram" ;s
#8 Precis så länge brukar jag också ha kvar smärtan.
Jag tror att jag har haft en väldig tur med VC här där jag bor, har mailat dom om det finns någon tid på morgonen och sen ringer dom upp och säger att jag kan komma in på morgonen dagen efter. 👍
#9 Vad bor du i för magisk stad mån tro? 😃 Iofs så har jag aldrig besökt VC sen jag flyttade till Västerås, men den i Botkyrka (där jag bodde innan) var inte mycket att hänga i julgranen.
#10 Bor i sundbyberg, och under ett halvår har ja vart på VC 4gånger. Och har gått galet fort att få tid… Jag vet inte om det har att göra med att jag kan komma mellan 8-11 på dagarna och kanske inte så många andra som kan de pga jobb, studier m.m.? :)
#11 Kan mycket väl vara, är nog inte pga liten population iaf 😛