Torr och vet inte varför
Har under de senaste veckorna haft ett irriterande problem som just nu påverkar mitt sexliv negativt. Mitt underliv är torrt och jag har insett att jag inte ens har haft några direkta flytningar som har kommit i trosorna på ett bra tag.
Vet inte om jag har druckit för lite, om det är stress eller vad det nu är. Men jag vet bara att jag är så pass torr så min sambo får ont när vi har sex. Är rädd eftersom jag vet om detta så blir det värre då jag stressar upp mig över det dessutom. :s
Har börjat att använda intimtvål igen efter typ ett års uppehåll också :(
Sluta med tvål och elände. Fundera kring om du har ändrat preventvmedel. Svamp kan ibland visa sig som torrhet. Jag vet inte hur gammal du är, men hormonförändringar kan det även vara. Ta genast kontakt med en gynekolog och var försiktig med dina slemhinnor.
Har använt vanlig tvål då jag som sagt vad har glömt bort att handla min intimtvål som jag anser är bra annars.
Är 26 år gammal får jag erkänna :)
Får göra det, ska dock se om denna tvålen, barnolja och ev dricka mer vatten kan hjälpa ^^
Har dock haft samma piller i ca 5 år, cerazette och det värsta är att det aldrig har varit såhär under de åren :S
En vanlig biverkning av cerazette är torra slemhinnor vet också att det är många som inte har några problem de första åren och sedan kommer biverkningarna en efter en. Jag fick dock de flesta direkt så jag kunde sluta med dem för jag blev jättetorr och blir man torr får man lätt svampinfektioner och då förvärras torrheten ännu mer. Tog några månader efter jag slutat med pillren som det började kännas normalt igen.
Tack för ditt svar Åsa. Får se om jag kan hitta tid att köpa barnolja då det har gjort mig mindre torr innan. För just nu är det verkligen hopplöst. Har dock ca ett år kvar av mina piller och vet inte om jag ens får byta då jag har haft nära släktingar som har fått blodproppar :S
#5 Du kan ju be om att få en spiral istället. Preventivmedel är ju inte designade så att man inte ska kunna ha sex med dom. 😉
Något som är bättre än barnolja är glidmedel, vilket du kan köpa på apoteket, tror till och med att den finns i deras webbshop om det känns pinsamt. Du kan skippa intimtvålen och använda filmjölk/yoghurt istället så huden hamnar i balans igen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ska skaffa glidmedel också dock tycker jag att det känns bättre om jag har använt barnolja efter duschningen ^^
Tackar :) får köpa filmjölk senare i veckan ^^
Hm var noga med vilket glidmedel du använder. Jag har torra slemhinnor och jag får sjukt ont av just glidmedel, så jag skulle satsa på en naturlig olja ist, eller milt glidmedel som pjur eller ceridal hudolja.
Silkesnosen jag har kört rfsu:s vanliga klick (vattenbaserad) och den fungerar iaf bara att vi får använda mycket. Men Klick Caring Silk Glide har inte fungerat trots att det skulle vara bra mot torr hud där nere.
Men jag ska testa det istället får kolla in apoteket i veckan som kommer :)
Klick var skräp för mig, men ta reda på varför du är torr och se till att du verkligen är på G när ni har sex.
Det ska jag göra. Jag misstänker att det kan vara pga stress bla. Har haft massa skolarbete jag inte har hunnit med plus att jag varje kväll jobbar. Får se om jag kan lära mig att slappna av och se om det kan hjälpa :)
Åh snälla ha inte sex om du är torr! Jag tog cerazette i några månader, blev torr och fick antagligen Svamp då som ja inte kände av på något vis, slutade iaf upp med vestibulit :( Fick diagnosen Svamp och vestibulit förra året av typ 3dje gynekologen jag var hos och kan inte ha sex alls nu. Så vänta med sex tills det är som vanligt igen och glidmedlet klick dissar jag totalt! Gjorde ingenting bättre!
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Jag försöker undvika nu, fast då jag tycks ha åkt på en förkyldning så lär jag undvika sex tills jag mår bättre :)
Det lovar jag att göra :) Usch fy förresten :(
Apoteket/aco har egna glidmedel som jag tycker fungerar otroligt mycket bättre än klick.
För mig är det så att jag stressar för att jag är torr vilket leder till att jag är mera torr. Jag ger det inte tillräckligt med tid (när vi har sex) och sen när jag stressar så blir allt en dålig cirkel.
Jag gick på yasmin när det helt plötsligt en dag gick åt skogen. Brösten ömmade, kroppen mådde dåligt och sexlusten var noll. Det var för några månader sen och innan det hade yasmin funkat perfekt i många år. Nu har jag slutat och sakteliga så kommer fuktighet och lust tillbaka. Är 29 år just nu.
Thiah jag tror nästan det är mitt problem med. Har haft för mycket att göra som jag har känt att jag inte hinner med så då har nog min kropp fått lida en bra del.