Första mens-historier
Vore kul om alla berättade nånting om hur deras första mens var! Förhoppningsvis är era inte lika pinsamma som min… Och ja, den är 100 % sann…
Jag var tretton år och vaknade en måndagmorgon, gjorde lite morgontoalett och såg en jätteliten blodfläck, men vi hade pratat om mens i skolan så jag kände till lite. Vad jag inte kände till var att min mamma bara använde tamponger!
Letade febrilt efter bindor i alla badrumsskåp, det enda jag hittade var pyttetunna trosskydd med någon äcklig blomdoft. Förpackningen var helt oöppnad och det var typ femtio stycken trosskydd i lådan. Jag var ensam hemma och mamma svarade inte i telefonen, jag visste sen innan även att hon satt på möte hela förmiddagen… Skickade ett sms med budskape i stället.
Förpackningen var helt oöppnad och det var typ femtio stycken trosskydd i lådan. Tog fram ett trosskydd och klistrade i, kände dock på tåget till skolan att det blött igenom… kul liksom… Hade kanske inte varit nån big deal OM det inte varit för det faktum att jag bara hade med mig tre av dessa millimetertunna trosskydd och jag blödde som jag vet inte vad, OCH att jag på eftermiddagen skulle sova över hos en "kompis" som jag inte kände så jättebra och som även hade knäppa föräldrar… visste inte vad jag skulle göra och fick panik när jag tänkte på det.
Till slut svarade mamma på mitt sms "Men lilla gumman, köp ett paket bindor, eller be din kompis mamma köpa åt dig!!"
Jo men tjena, hade en femtioöring i fickan och att be min kompis mamma som är en av de skummaste människorna jag någonsin sett om att köpa bindor åt mig var HELT uteslutet!
Hela kvällen hos min kompis gick jag på toa en gång i timmen. Hennes familj frågade mig varför jag gick så ofta, ursäktade mig med att jag var dålig i magen. Hade vid något tillfälle låtit det gå två och en halv timme eller så, skulle gå på toa och mina byxor var helt genomblödda.
Hade som tur är med mig ett par mjukisbyxor som jag bytte om med.
På morgonen när jag vaknade så var sängkläderna genomblödda, och då ska vi inte tala om mina trosor och mjukisbyxor. Såg ut som jag mördat någon med rumpan. Fruktansvärt pinsamt. Lämnade sängkläderna blodiga som de var och skyndade mig hem så snabbt det gick.
Sen dess har jag och hon jag sov över hos ingen kontakt längre 😭
Nu får ni antingen skratta åt min menshistoria eller berätta om er egen 😂
Hahaha mördat någon med rumpan xD. Jag har tyvärr inget pinsamt att berätta, som tur är.
ja, min är inte ens hälften så rolig som din. Eller obekväm. Haha =) Men du beskriver det på ett roligt sätt.
jag fick min första när jag var tolv. Jag skulle gå på toaletten och såg att jag hade blod i trosorna, jag vart totalt förstörd och förstod inte alls. Vi hade inte haft sexualkunskap än. Men så jag gick till mamma och viskade till henne att något var fel. Och så fick hon följa med in på toaletten och var väldigt lugn och sansad och berättade för mig att det var mens och d det var och hur jag skulle sköta det. Väldigt bra tänkte jag och sen när vi skulle gå ut från toaletten så springer hon till pappa och min storebro, som faktiskt hade en kompis hemma och skrivker i högan sky "NU HAR HON FÅTT MENS". Och jag trodde seriöst att jag skulle svimma av pinsamhet. Det var hemskt! Och sen började både mamma och pappa hoppa omkring och sa att jag blivit vuxen. De skojade naturligtvis men det var hemskt pinsamt.
sen ringde mamma till alla vi hade i telefonboken och berättade den stora nyheten.
Mammor! suck.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Jag var 15,5 år och hade väntat i flera år på mensen. Var på toan och upptäckte blod på pappret. Jag blev så arg för jag ville inte ha mens. Var skönt att den hade kommit då jag var så pass gamal. Ropade på mamma och fick bindor, allt gick bra. Roliga är väl gången efter, tog ett halvår typ innan den dök upp igen och då hade jag pojkvän som var orolig varför jag aldrig hade mens. Han var övertygad om att jag blivit gravid. Jag vågade aldrig säga att jag bara hade haft mens en enda gång tidigare :P
Det var väl inte direkt någon rolig historia om när jag fick min mens. Var 12 år då och om jag inte minns fel så fick jag ont i magen innan och det kom väl inte som en super överraskning då :o Men annars så har jag en oregelbunden mens och en gång när jag sov borta hos en kompis för första gången som bodde 2-3 timmar bort så kom mensen helt plötsligt mitt i natten och det blev blod i sängen. Väldigt trevligt :D Min kompis och hennes familj skrattade bara åt det så det var skönt :D
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Min är nog bara en del så "rolig" som din.. haha x)
Men jag var iaf 9½ år (väldigt tidigt jag vet men jag utveckaldes för fort.) och min mamma var och hälsade på oss i Sverige då hon bodde i norge just då men aja… Men vi sitter och äter för att min brors flickvän hade tagit studenten och vi firade detta, så istortsett alla var klädda i just vitt,, även jag… Hade vita skor, vita byxor, vitt linne.. Det enda jag inte hade på mig som var vitt var nog underkläderna ^^.. Men när alla var mätta och belåtna så kände jag bara att det blev blött och varmt under mig. Jag tänkte inte så mkt på det utan satt kvar i ca 2-3 timmar och pratade med kompisar… När vi skulle åka hem så gick vi först för vi skulle ta in hästarna hemma och då när jag reser mig är HELA min byxor blodröda, skorna var det, stolen och t.o.m gräset.. Jag fick typ panik så gömde mig bakom mamma och gick så fort jag kunde men hon såg ju och hon råkade säga "liiiite" för högt; Nämen gumman, har du gått och fått mens? redan?.. ALLA som var där (ca 50 pers) hörde det och stirrade som ugglor på en ensam råtta i ett ugglebo…
kul va det inte iaf men som tur var hade någon där bindor som jag fick.. + kläder.. ^^
Vet inte om min är särskilt rolig men pinsamt för mig var det, ojaa.
Jag var 11 alltså jag gick i årskurs 5. Jag hade varit borta från vår gymnastiklektion p.g.a mens. Sen när vi sitter i matsalen så säger min lärare som jag ännu idag tror var halvdöv för hon skrek som ut till alla i matsalen då det var menat till mig. Hon ''sa'' (skrek) Jamen Angelica hörde att du fått mens kom till lärarrummet sen så ska du få tamponger och bindor och så kan vi ta snacket. Trodde jag skulle dö alla började asgarva och nästan ramlade av stolen. Jag undvek sedan trots allt att gå till lärarrummet. Sedan blev jag som kallad Mensande Angelica av flera pojkar i vår skola, men vad ska man göra det är ju fullständigt normalt. Men så omogna som dom var förstod dom inte. Sedan efter cirka 3 månader så fick jag igen denna gång i skolan. Jag märkte det inte fören då det ringde ut och jag skulle på rast. Då när jag stiger upp var stolen blodig och jag hade blött igenom. Jag frågade läraren om jag fick vara inne på rasten men sa dock inte anledningen. Men nej varför skulle jag få man måste ju ha med lapp från föräldrarna. På rasten så såg naturligtvis pojkarna i årskurs 6. Och ropade ut över hela skolan. Dom bara skrek typ, - AKTA ER FÖR ANGELICA HON SPRUTAR UT BLOD UR SIN RÖV. Alla glodde på mig och sedan började dom skratta åt mig. Till och med rastvakten började skratta.
Det är ett av mina minnen som jag har kvar men som jag helst vill glömma bort. Men jag tror pojkarna minsann ångrade det sedan när vi tog sexualkunskap i 6:an lite mer bättre om man säger så. Då dom fick höra att deras röst kan gå upp i fasett, och att det kan ske olyckor på natten och att dom kan vakna med blött i sängen. Dom såg då ut som 13 röda tomater 😂
Angelica
#6 HAHAHA förlåt men vilka hemska situationer.
Jag var också 11 när jag fick min mens, jag visste vad det var och så. Pappa var hemma på permission och jag var ensam hemma. Jag minns inte detaljerat, men jag kände väl att det kom någonting ur mig, så jag gick på toaletten och såg hur det rann blod ner i toaletten. Jag visste vad det var frågan om, och jag visste att det var ofarligt. Men det gjorde ingenting bättre, jag tror jag tog papper eller trosskydd i trosorna iallafall och satte mig i soffan och väntade på mina föräldrar. När de kom hem satt jag och grät.
Men, varför gråter du? frågade mamma
Jag har MEEENS!!!!! BÖHÖÖÖÖÖÖÖ och så stortjöt jag som ett litet barn :P
Jag var 13 år jag hade fått en del provförpackningar av Mamma som hon fått hemskickat som reklam.
Jag visste precis vad det var, men tyckte det var extremt pinsamt och sa inget till någon. Jag var även övertygad om att livet var typ slut för nu skulle jag aldrig kunna göra något roligt igen eftersom jag alltid skulle ha den äckliga mensen att oroa mig för.
Jag sköljde upp trosor som blivit blodiga så gott jag kunde och gömde dem i en plastpåse i min byrålåda jag var alldeles för generad för att lägga dem i tvätten, det var ingen bra plan. De möglade.
Jag var 11 år och märkte att jag fått mens när jag gick på toaletten hemma. Blev skitförbannad och ledsen och kom ut gråtandes och sa hulkandes till mamma "jag har fått mens, BUHUU!". Så minns jag att jag snöt mig, då jag grät så mycket, och då kom det ännu mer blod haha. Sprang och bytte binda stup i kvarten hela den dagen!
hahahaha ååh nej stackars!!!
Sista delen när med snytningen, det lilla extra man INTE behöver i den stunden :D
Min är väl supergrym jämfört med era.. xD
Jag hade tur förra sommaren, nästan 14 år, då det bara var jag och min lillebror hemma ^^ så märkte jag det, och typ fattade inte riktigt att jag hade fått den men bara gick och bytte och tog allting lugnt. Duschade varenda morgon och tog det lugnt. Var väl några veckor innan skolan började igen, så jag hade tur. Men det är först nu flera månader senare som jag kan gå som ingenting i skolan med mens utan att känna mig obekväm eller vilja gå framför mina vänner ifall jag skulle ha läckt igenom xD Men det funkar jättebra :))