Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 4689 ggr
Araminta
1

Inne i andra tankar under samlag...?

Hej allihopa….

Jag måste bara få skriva av mig lite om mitt sexliv…

Usch, jag mår väldigt konstigt under hela samlaget och vet inte om jag vill eller inte…  Jag vill ju! Men de är samma sak hela tiden…

han vill bara göra de "bakifrån" så jag ligger vänd och inte ser honom, och så fort jag försöker vända mig om så jag kan se honom så ligger han bara och blundar… De känns som om de inte alls är jag som "gör det skönt för honom"…. Och de är alltid bara han som får komma… För han tycker de tar för lång tid för mig att komma….

Så fruktansvärt svårt att förklara… Men de här händer hela tiden… varenda gång… Och jag blir verkligen superledsen utav de. Hela jag darrar och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen…. Jag har försökt exprimenterat för att göra sexlivet mer spännande för honom. Men han vill inte alls… Eftersom vi snart varit tillsammans i två år nu… Så känns de lite som om han lessnat på mig… Och att de är därför han är i helt andra tankar….

Jag vill bara lägga mig ner och gråta…. Men samtidigt så vet jag ju inte om han bara blundar för att de är skönt….

Någon som har tips och råd, så vore de helt underbart… För jag vet seriöst inte hur länge jag orkar… För jag är helt utmattad av alla mina tankar som snurrar i mitt huvud… Och jag vill inte att de ska vara så här… För jag älskar verkligen den här människan och skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att byta ut honom….

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

pyromanen
4

Att han blundar kan ju mycket väl bara för att han njuter, men svar får du bara genom att fråga honom. Just det med blundandet tycker jag inte är så konstig, men om du blir ledsen av den då måste du ju ta upp det med honom!

Men det andra: att inte du ska få komma det låter egotrippat av honom tycker jag. Att typ ha get upp att ha med dig i leken är väl inte OK!  Visst kan det säkert ta mycket längre tid för en tjej i början men det kan faktiskt bli tvärtom när man lärt känna varandra och olika sorters orgasmer.

Jag tycker du ska säga nej till sex där inte du är med! Sex ska vara en gemensam handling. Är inte du sugen på bakifrån så säg nej, det är jag inte sugen på.

PogoPedagog
0

Jag tror inte heller blundandet är något att oroa sig över, själv blundar jag allt som oftast och jag tycker min sambo är superattraktiv:) 

Men jag har en viss förståelse för att man kanske inte orkar se till att båda får komma varje gång, ska det vara helt rättvist på den fronten slutar det kanske med att man aldrig har sex på vardagar för då har man kanske inte så lång tid och ork över. Däremot kan du ju helt klart kräva att få mer tid och chans att komma på t.ex helger eller när ni har ork. Sedanm kanske det finns något sätt för dig att komma snabbt men som han inte kommer av, t.ex oralsex, då kan man ju faktiskt variera vardagssexet med att bara du får komma och sedan är det sovdags:) Det kan ju definitivt vara skönt för båda utan att man måste komma.

pyromanen
0

Det ska definitivt inte vara så att den ena är helt inne i sin egen njutning, utan minsta fokus på den andra som istället ligger o blir jätteledsen varje gång!  

Det blir nog inte annorlunda av sig självt, utan ni behöver kommunicera!  Du behöver få fram hos honom att du vill vara med om ni ska ha sex. Din njutning är lika viktig som hans. Du vill att sexet ska vara ett möte mellan er. Berätta vad du tycker om och önskar dig. Kanske nämna nångång ni gjort nåt som du tyckte extra mycket om och säg du skulle tycka det vore väldigt trevligt att göra så igen. 

Två år, så han kanske lesnat skriver du.. Det finns de som varit ihop i 50 år och har bra sex, så den håller inte. Men däremot kanske den första förälskelsen har lagt sig och man behöver hitta varandra på nya sätt.  Igen: kommunikation.

CelsiusT
0

Kommunikation!!

Ni måste prata. Det ska absolut inte vara så att den ena blir uttråkad och ledsen. Är dessutom även han uttråkad så är det ju ännu värre för då är det ju inte någon av er som njuter.

Det händer någon enstaka gång att jag inte kommer när vi har sex. Men generellt så håller vi på tills vi båda är nöjda, och så ska det vara tycker jag. Om han kommer fort och inte kan hålla sig osv så får han lägga ner tid på att göra annat med dig tills du får komma också. Under sex så gäller det att både ge och ta. Både jag och min sambo kan ibland ha problem båda två med att ta emot, vi vill båda två ge… bättre åt det hållet iaf än tvärt om.

När ni pratar så ska du inte lägga allt på honom, att beskylla honom gör ingen nytta. Prata om hur du skulle vilja ha det och fråga honom hur han vill ha det. Uttryck dig inte som att du är uttråkad, utan prata om hur du vill göra istället. Hänger han inte alls med dig så får du vara rak och säga att du inte vill. Ställ inte heller upp på något som du blir ledsen av.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Araminta
0

Kommunikationsproblem har vi väl alltid haft, han är inte den personen som gärna sitter och lyssnar på problem, och han vill heller inte prata om lösningar på problemen… Så många gånger som jag försökt, men jag kommer ingen vart… Han är en människa med otroligt lite empati, och de har jag bara svalt och försöker undvika sånt som jag vet han tycker är jobbigt… så som att ta upp problem eller mina tankar och behov… Största anledningen till att jag faktiskt gång på gång har sex med honom bakifrån är just för att jag är rädd för att inte få något alls annars… Jag är nymphoman och vill gärna ha sex flera gånger om dagen egentligen. Men han är tvärt om och anser att sex inte är viktigt i ett förhållande…  Så jag har haft ett stort problem med att försöka skära ner på mina egna behov… Så nu är de mer att vi har sex bara när han känner för de… Och de gör mig lite illa till mods då jag tycker att jag borde få bestämma någon gång också när jag är riktigt pilsk att vi ska ha sex.. Men då får jag inte ens komma i närheten utav honom… :'(

[postmortum91]
1

Förlåt, men jag tycker han låter som en egoist när det gäller sexlivet. Och ert sexliv verkar inte direkt blomstra, jag hade nästan blivit lesbisk om jag hade en pojkvän som var så (skämt åsido). Han har inget val än att faktiskt öppna upp öronen för dina önskemål, om han älskar dig borde det inte vara några problem. Jag tycker även det är konstigt att han inte prioriterar din njutning lika mycket som hans egna. Ha inte sex med honom om du mår dåligt av det under eller efter.

pyromanen
0

#5 Nu blev jag lite förvirrad!  Först skrev du att du låg o blev så ledsen att du skakade för att han bara villa bakifrångrejen och nu är det du själv som hellre vill bakifrån än inget? Vill du något som du själv blir så ledsen av att du ligger o skakar?

Araminta
0

#7 Nej de vill jag ju självklart inte… Jag vet inte riktigt vart jag ska stå mellan de där. Eftersom jag gärna vill ha sex, men inte sex på det sättet. Jag tänker helt fel när jag väl har sex med honom och de är bakifrån för tankegången i mitt huvudet är ungefär som "de är inte okej, men jag får i alla fall ha sex".

Jag har börjat tänka helt fel och har börjat nöja mig med saker som jag inte egentligen vill nöja mig med… :/ Jag har inte en blekaste om hur jag ska kunna ändra på de… :'(

#6 Jag förstår din tanke, jag har själv funderat över om de verkligen är värt de, men jag skulle faktiskt inte kunna tänka mig tillsammans med någon annan. Jag tror största anledningen till att han inte prioriterar min njutning liksom hans är pga att jag alltid prioriterat hans då jag själv nästan aldrig kommit

hulahulla
0

Kan det vara så att han känner sig misslyckad för att han tror att han inte kan "ge" dig en orgasm? Och att han därför inte ens försöker? Jag brukar visa vad som fungerar för mig, det brukar tas emot jättebra! Man kan ju onanera tillsammans också, så båda kommer.

pyromanen
5

#8 Läser ditt senaste inlägg som att mönstret som blivit nu inte beror på att han bara är ego utan du har inte heller gjort "din del" för att styra erat gemensamma sex till nåt du gillar.  Tillsammans har ni inte fått till det så bra just nu och det hart blivit ett mönster som känns svårt att backa ur?

Kommunikation är enda framkomliga väg.  Ni kanske inte är så bra på det heller som du skrivit, men då är det dags att börja lära sig. ingen är expert på kommunikation från början, men alla kan bli bättre.  När jag läser det du skrivit i andra trådar t.ex. om bekräftelse och om våldtäkt i tidigare relation så tänker jag att ni kanske kan behöva lite hjälp utifrån för att få kommunitionen att förbättras.  T.ex. sexolog.  Brukar finnas nån sån "enhet för sexuell hälsa" på sjukhusen.

Om man ska vara lite positiv: så har ni möjlighet att få det SÅ MYCKET bättre. Ni har jättemycket att vinna på att ta tag i det med kommunikationen!!!

Araminta
0

Tack för all hjälp! De är verkligen uppskattat…