Han vill, inte jag?
Träffar en kille nu, träffat hans föräldrar och varit hos han flera kvällar.. Visst gillar jag han, men jag har såå svårt att bli ihop med någon. Han frågar ibland hur de ligger till och han vill så gärna bli ihop, men, jag kan inte.. Jag vill mer ha honom som en kk men ändå inte? Vi behöver inte ha sex utan bara närhet. Han vill ju gärna vara med mig, även om jag sagt att jag bara vill ha han ibland. Men han vill bli ihop också, då han vill känna sig bunden.. Ahhh… Näe, help me!
Förklara precis som du känner, för honom. Det är det enda vettiga du kan göra, tills du vet ifall du verkligen vill ha ett förhållande eller inte.
Om du är säker på att du inte vill ha något förhållande på det viset han är ute efter, tycker jag du ska vara tydlig med det för hans skull. Kanske ni inte kan vara med varandra om han vill och du inte, för då kommer han förmodligen bli ledsen om han vill mer än vad som går.
Då tycker jag att du släpper honom helt! Du kan inte hålla på och vela för det gör bara honom förvirrad och säkerligen sårar det honom mer än om du låter honom gå vidare med sitt liv, han vill ha seriöst förhållande och det vill inte du. Do the math, han har känslor du inte har. "Lek" inte med dom.