Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 2638 ggr
[Zorita]
0

Vaxa i sommar?

Jag har alltid rakat ben och bikinilinje, men i år är jag gravid så jag har lite svårt att nå 😛 Så jag funderar på att vaxa i stället. Men sen hörde jag att håren kan börja växa inåt och sånt om man vaxar. Är det ofta det händer? För i så fall kanske det är lika bra att köra på som vanligt med rakhyveln. Vad gör ni?

gulzebra
0

Det är nog olika från person till person skulle jag tro. Själv epilerar jag, i stort sett samma sak alltså, och märker av att jag får mycket mer inåtväxta strån om jag slarvar med att skrubba i samband med dusch :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[NinaCrown]
0

Har inte vaxat speciellt många ggr, men tycker att jag får mindre inåtväxande strån vid vaxning än vid rakning. Själv skulle jag nog bara vaxat mig om det inte var för att vaxning känns som ett så stort projekt, raka kan man ju passa på att göra när man ändå är i duschen 😛

[Zorita]
0

Hmm ok då kanske jag oroar mig i onödan. Jag tänkte slå på stort och gå till nån som kan göra det åt mig. Har aldrig lyckats själv! Jag har en epilator men det funkar inte heller, jag har inte tålamod att sitta och ha ont så länge. Nån som vet hur länge man ska låta håret växa innan man vaxar?