Kopparspiral och blödningsmängd
Skulle vilja höra era erfarenheter om blödningsmängd vid kopparspiral, alltså om den varit oförändrad eller hur mycket den ökat, alltså uppskattningsvis. Samt hur era blödningar var innan i antal dagar, etc.
Innan kom jag från Cerazette vilket jag gjorde uppehåll med i bland, c:a 3 månader utan, 3 månader med… hade ingen mens under den tiden och fick bara tillbaka den nån gång ibland efter jag slutat. Utan tabletter hade jag alltid varit oregelbunden och haft ganska lite mens.
Satte in spiral för c:a 3 veckor sedan, i början hade jag mensvärk som varade i en dag, en blödning där jag knappt ens behövde trosskydd som gick bort efter 2-3 dagar. Nu kom jag nyss från en "mens-period" (tror jag?) där det har varit blod varje gång jag torkat mig (med flytningarna) men inte behövt någon binda alls. Nu är den borta, den varade i 2-3 dagar den med.
Är nog väldigt individuellt det där, men jag är toknöjd med spiralen än så länge, inte märkt någon speciell skillnad förutom dessa småblödningar som inte stör mig!
Mina blodningar har varit helt normala. Bloder lite kraftigare i 1-2 dagar, men det bekymrar mig inte mer an att jag bara anvander en storlek upp pa tampongen da :) Kan ibland fa en liten blodning vid agglossning, men det tror jag mer har att gora med att min kropp antligen ar fri fran hormonerna och att jag numera HAR agglossning, vilket man ju inte har pa piller :)