Hår under armarna? Tydligen
Jag har i hela mitt liv haft problem med svettlukt och deodoranter. Har bara kunnat haft 2 deodorant som funkat kanon. Vilket har ställt till det då dom inte finns överallt, så man har fått letat som en tok. Har ibland också behövt smeta på mer deodorant under dagen för att känna mig säker.
Sen skaffade jag hund och min ytlighet la sig åt sidan helt enkelt. Och upptäckte att jag minsann kan ha vilken deodorant som helst om jag bara har lite hår under armarna.
Nu till kruxet: jag trivs inte så bra med hår under armarna då jag i cirka 10 års tid alltid varit slät där under. Så känner mig äcklad av mig själv på ett sätt, men ändå glad på ett annat sätt då jag nu inte behöver vara noggrann med mitt val av deodorant då problemet försvunnit när jag lät lite hår vara kvar!
Jag tror jag måste vänja mig för helt enkelt; hellre lite hår under armarna och lukta fräscht en hel dag än gå runt och stinka svett och leta efter en viss deodorant.
Någon som känner igen sig eller kan peppa lite? Haha..
Jag rakar mig under armarna och använder lite olika deo, ingen speciell :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Vissa har det lyxigt dom 🙂
Alla är vi olika; vissa luktar när dom har hår och andra luktar när dom är rakade.
Alltså jag har haft samma problem som du. Sen jag kom in i puberteten (jag är 16 år nu) har jag alltid luktat otroligt illa under armarna trots att jag duschat och tvättat mig ordentligt därunder varje dag, och använt deodorant. Så jag frågade på apoteket vad de tyckte att jag skulle göra. De gav mig rådet att köpa Bats, som tydligen skulle vara "extra effektivt". Tji fick jag, för den var faktiskt sämre än LDBs deodorant man kan köpa på ICA för femton spänn.
Så gick jag tillbaka och hittade en liten annorlunda deodorant, från ACO. Även den påstod sig vara extra effektiv, men så effektiv att den bara skulle användas var tredje dag. Provade den, och min svettlukt var helt borta!
Nu använder jag den under armarna var tredje dag. Den använder man på kvällen och man får inte ha rakat sig under armarna samma dag eftersom den innehåller något som irriterar huden och det svider jättemycket om man rakar sig under armarna ändå (säger jag av egen erfarenhet.)
Men den är superbra, prova den och ge inte upp! Då kan du även ta bort håret i armhålorna om du vill 🙂
#3 Ja, om jag inte vänjer mig med lite stubb under armarna (buske får det aldrig bli, haha..) så ska jag prova. Tack!
#2 Ja precis 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det låter ju mer som du har problem med att det blir för tätt när du rakar och att anaeroba bakterier/svamp växer till då. Vad du kan prova är att hålla torrt med kroppspuder/potatismjöl istället.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag har samma problem. Har jag lite hår under armarna luktar jag inte alls lika lätt svett. Tyvärr vill jag ju vara helrakad, men det fungerar inte… Har provat kroppspuder men det funkade inte för mig… Spraydeo är bäst + lite orakad :)
Alltså min plötsliga allergi mot deoderanter ledde mig till en fantastisk upptäckt. Vichys oparfymerade deo är sanslöst bra. Jag luktar inte på ett dygn. Om jag duschar på kvällen, så lägger jag på och bättrar på lite på morgonen, behövs nog inte och sedan kan jag bara vara. Finns på apotek. Den är dyr, men varar väldigt länge.
Vilka deos använder du? SOm du får springa och leta efter..
#7 Då är jag inte ensam då, skönt det. Får nog helt enkelt ta och vänja mig, för så farligt är det inte.. behöver inte ha en buske utan lite stubb, det syns knappt. Men som sagt, har man varit rakad under armarna i cirka 10 år är det en konstig känsla.
#8 Tack för tipset :).
#9 LdB, den rosa. Den finns enbart på Lindex här i stan. Inte i mina närmsta mataffärer och har inte sett dom på dom större i närheten heller. Dessutom kostar den 40kr på Lindex och det är ett obehagligt pris för en deodorant tycker jag.
Oj, aha. den funkar inte alls på mig.. Tror dom kostar 20kr i ullared.
#11 Olika det är för olika personer :)
Och då kan jag säga, jag svettas inte mycket eller rikligt, bara normalt… MEN. Jag svettas. Jag har testat dove, oliv, fenjal, garnier mineral… ja, lite vanliga märken. Så jag tänker nu fråga dig om du testat Rexona tropical power roll-on? För DEN är min ultimata deo, det är den enda som funkar, som gör att jag inte svettas och luktar hur gott som helst. Tror dem andra dofterna i samma "kollektion" också funkar, men jag håller mig helst till tropical! Testa den om du inte testat redan!
#13 Tack :) Ska testas!
Den rosa LDB finns hos Rusta för 15 kr :)
#15 Inte på min Rusta :(
#16. Vilket Rusta är det? :) jag kan kolla om de har haft/kommer få in och så där :)
#17 I Södertälje :)
#18. Jag kikar det imorn, när jag jobbar, och skriver här efter :)
#19 Snällt av dig! Tack!
Använder du en deodorant eller en antipersperant?
http://www.vichy.se/Deodoranter/produkter/pc181.aspx?gclid=CK_kjLL997YCFfJ3cAodpFAAow
Den vita oparfymerade använder jag. Den är svinbra, mycket dryg och ger inte fula ränder på kläderna. Den kostar nära hundralappen, men ibland har de erbjudanden. Den är värd det och jag byter aldrig till ngt annat:)
#21 Antiperspirant.
#22 Ok :)
Vad jag kunde se så finns det eller så har de fel på saldo (ska rota lite mer i det imorn) :) vi har våra placerade i "korgar" längs med golvet, kan ju vara så att de är placerade lite tokigt så att man har svårt att upptäcka dom direkt!
#24 Tack rara du :) Jag kanske har missat dom totalt
#25. Ingen fara :) jag ska som sagt rota lite mer i det imorn och se om jag kan se mer exakt :) bara kul att kunna hjälpa till!
Jag har sett rosa LDB på flera olika Rusta butiker samt Ö&B, 15 kr.
För mig är Bats den enda som fungerar, annars upplever jag också att jag luktar svett väldigt lätt. Har vart genom hela världens deodoranter känns det som.
Jag rakar mig inte så ofta, mest om jag ska ut på krogen eller liknande. Man vänjer sig efter ett tag :)
#28 Jag har faktiskt vant mig.. trimmar det så gott det går och jag har hellre lite hår under armarna och kan köpa vilken deo som helst än går runt och oroar mig att jag kanske stinker och bara kan ha en enda liksom.
#29 Det förstår jag verkligen :)
#30 :)
Nu har jag kollat! Rusta i Södertälje har, precis som oss, fyra olika varianter av den rosa LDBn. Vet inte vilken av dom du menar men de tre till vänster har samma artikelnummer och borde vara i princip densamma då - medan den till höger hade ett annat. Södertälje har ett lagersaldo på 100 st resp. 108 st och jag kollade upp att det stämmer :)
#32 Då har jag totalt missat det :O Tack rara du!
#33. Ingen fara :) du får dra i nån av personalen om du inte hittar, vi har våra på ett sånt ställe som är JÄTTELÄTT att missa så!
#34 Tack! Inte alla som skulle göra sånt här jobb för att hjälpa andra 🙂
#35. Jag är som sagt bara glad om jag kan hjälpa till :) Jag har ungefär samma typ av "problem" så jag vet hur drygt det är när man hittat något som fungerar men som typ inte går att få tag på (eller att det är svindyrt). Jag kör med en lila från Barnängens men efter att jag läst här så köpte jag hem den rosa LDBn igår :) Hade på mig den tidigt imorse och än så länge verkar det hoppfullt!
#36 Ja, den blåa från Barnängen brukar funka på mig iofs.. men den finns inte heller överallt här ;) Mest Dove och Rexona som inte hjälper alls.
Åh, bra att mitt lilla budskap nådde fram haha :)
#37. Upplever också att Dove och Rexona inte gör någon nytta! Nivea fungerar en liten stund bara innan den "släpper" eller vad man ska säga. Men om den rosa funkar på mig nu också så har jag iallafall två olika deos som jag kan variera mig med :) Så tack för det tipset! :)
#38 Håller med dig ang. Nivea!
Åh, tack själv så himla mycket! :)