Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 3731 ggr
Anonym
0

Trubbel i kärlekslivet.

Jag och min kille ska snart flytta ihop.Våra lägenheter är uppsagda och nytt kontrakt skrivet.Allt i vårt förhållande har varit som en dans på rosor.Helt perfa.

Men i tisdags begick jag ett misstag.Jag skulle komma hem till honom efter jag hade varit på fest men jag åkte hem istället,till mina föräldrar och sov där.Hade inte ljudet på på mobilen så jag missade när han ringde mig flera gånger under natten och tidiga morgonen.Han blev orolig och åkte hem till min lägenhet och ringde runt.

Jag ringde honom direkt då jag vaknade och allt vara katastrof.Han tror jag varit otrogen och han har tappat förtroendet för mig.Att jag hellre valde att festa och att sedan inte sova med honom.Och ja, nu vid eftertanke så var det ett hemskt fel val,för det är ju honom jag vill vara med.Men i mitt festmode så medrycktes jag av festen och sedan blev det sent och det var närmare till mina föräldrar så jag åkte dit.Att jag inte skickade sms om det fattar jag inte,men jag var obetänksam.Var inget personligt mot honom,men jag förstår att han kan se det så.

Nu vet han inte om han vill fortsätta vara tillsammans.Han behöver tid.Jag kan inget göra mer än hoppas på att han väljer att tro på mig.Det är så hemskt att inte kunna bevisa något man inte har gjort.Jag har inte varit med någon annan men jag tror att det är det som får honom att tveka att han tror det.

Dessa två dagar har jag gråtit ögonen ur mig.Snart är det semester och flytt.Gör han slut måste vi bo tillsammans till någon hittar nytt boende.

Han är mitt liv,detta får inte hända bara för att jag inte tänkte längre än näsan räcker.Han är mitt allt och jag klarar mig inte utan honom.Har aldrig mått såhär dåligt och jag vet inte var jag ska ta vägen.Har ingen mer än han och prata med och det vågar jag inte nu.Vill inte tjata mer för då kanske han blir irriterad och jag kan inte mer än säga vad jag gjort och inte gjort.Är så ensam just nu och funderar på att ringa psykakuten.

Tänk om han kastar bort hela vårt fina förhållande för något som inte har hänt….. FAAAAAAAAAAAAAAAN

[Evisen]
1

#1 Du kan juh säga till honom att om han inte tror dig, kan han ju fråga dina föräldrar om du sov hos dem.

Sen att han är orolig att det har hänt dig något är helt förståeligt. Men i ett förhållande ska man kunna lita på varandra tycker jag personligen.

Hoppas att det löser sig för dig/er👍.

[silkesnosen]
2

Tja hans oro kan jag förstå, men om han verkligen gillar dig, så har jag svårt att se hur det här kan omkullkasta allt. Jag menar vad han har han vart med om tidigare?

Anonym
0

Hans ex var otrogen flera gånger.Han till och med sa att han inte ville ha ett ****förhållande igen.Det kändes som en käftsmäll eftersom jag inte är lik henne det minsta.

Tänk så fort allt kan förändras för något som egentligen är oskyldigt.

Visst kan han prata med mina föräldrar men han kan ju lika gärna tro att jag sagt till dom att säga de.Vet själv hur det är att vara misstänksam.Det känns hopplöst.Hur jag än vände roch vrider på det så kan jag inget mer göra.Nu får jag lida i vntan p ett beslut från honom.Dessutom har jag en oro att han om han verkligen tror att jag varit med någon annan komemr gå till någon annan för att "ge igen".Då kanske hans ex plötsligt är lockande…….Hon hade inte sagt nej.

Anonym
0

Han är inte en person som slår mig att ge igen,men om han är desperat vet jag inte.Och det måste vara desperat när han kan tro det om mig.

[silkesnosen]
1

Det låter som om han behöver hjälp att hantera sin historia och om det är så att han väljer sitt ex på grund av det här, ja då är du verkligen värd bättre.

[Zorita]
4

Jag tycker faktiskt det låter som en överreaktion från hans sida. Du måste väl kunna gå ut och festa utan att rapportera till honom? Sen att du missade att han ringt och inte hörde av dig var olyckligt, men det är sånt som händer.

Att han inte litar på dig är hans problem och något han måste jobba på. Väljer han att kasta bort ert förhållande för ett missförstånd känns det lite som om det kanske inte betydde så mycket för honom från början. En sak vore om han hade rimliga skäl att misstänka dig, men det har han inte.

Ligger han med någon annan för att ge igen är han i min mening definitivt ingen att satsa på.

PogoPedagog
0

Kan bar ahålla med föregående talare. Ska du resten av ditt liv behöva rapportera vart du befinner dig varje sekund?

Anonym
1

Handlar ju inte att rapportera,utan om att jag inte kom hem till honom som jag lovat.Är jag ute och festar rapporterar jag ju självklart inte.Nu var det ju så att jag inte kom hem som sagt.

Snackade nyss och han sa att det känns lite bättre idag,och att han int evill göra slut och inte tror att han kommer göra det,men att han behöver tid.

[postmortum91]
7

Man måste kunna lita på varandra i ett förhållande, det är A och O.
På ett sätt var det väl bra att du åkte till dina föräldrar som det var närmast till, då slapp du utsätta dig för onödiga risker att vara ute själv. 

Om jag hade varit du hade jag istället ställt ett ultimatum på honom, du vet ju att du inte varit otrogen, då ska du heller inte spela med i hans spel. Han har övertaget nu att få välja för att han tror att du svikit honom. Om du istället vänder på det och säger: Om du inte litar på mig precis innan vi flyttar ihop så kan vi ju inte vara tillsammans, jag tänker inte gå på tå för dig för något jag inte gjort. Lita på mig eller svik dig själv. 

Att du inte hörde av dig är ett snesteg, men det händer alla ibland, han behöver inte göra detta så stort. Om han reagerar såhär för denna småsak, tänk dig då hur det kommer bli i framtiden. Det lär inte vara första gången han kommer bli misstänksam om han är osäker redan nu. Han får prata med någon och få bättre självkänsla, för det kommer inte hålla i längden om det fortsätter som det gör nu. Han ska inte ifrågasätta ert förhållande för att han inte litar på sin oskyldiga flickvän!

Anonym
0

Kan säga att jag hade reagerat likadant.Så vi får jobba på detta tillsammans.Tror vi blir starkare efter det här.

[postmortum91]
0

Hur länge har ni varit tillsammans då?
Tänkte det verkar inte vara så jättelänge, under ett år?

Anonym
0

1 år och fyra mån.Detta är vårt första fnurra på tråden.

[postmortum91]
3

#12 i see, men då har det ju ändå gått bra relativt länge. Men ett tips är att jobba på svartsjuka och tillit båda två. Lycka till!

Anonym
0

#13 Tack.Ska jobba med det och se till att inte göra sådana onödiga missar igen.

oh-la
0

jag vet inte om jag tycker att det är en småsak… om min sambo gick ut en kväll och säger att han ska komma hem till mig men inte hör av sig, inte har kommit hem på hela natten, åker till hans lägenhet och han är inte där, börjar ringa runt till folk för att försöka hitta honom… jag hade varit helt trasig. att inte höra av sig under dessa omständigheter är ingen småsak, det är en mardröm som jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva. tänk vad mycket fruktansvärt som hinner gå genom ens huvud innan man får kontakt. jag har full förståelse för att han är arg.

det jag inte förstår är hur han vinklat det hela. jag hade varit fullkomligt vansinnig över att ha blivit utsatt för den stress och oro som det innebär att inte höra av sin bättre hälft, men att vända det till att du har varit otrogen känns ju fel. det är ju helt fel fokus.