Idag satte jag in kopparspiral
Japp ni ser på rubriken, nu gjorde jag det äntligen.
Ni som har gjort det vet vad jag pratar om när jag säger att strömmen som man fick i sig innan var väldigt obekvämt och jag låg där först och tänkte "Vad fasiken har jag gett mig in i, jag klarar ju inte ens att öka till nivå 20".
En barnmorska kom in och höll mig i handen och de var verkligen jättetrevliga och snälla mot mig. Visst gjorde det ont, men det är nästan helt omöjligt att beskriva smärtan, det var inte som jag hade förväntat mig. Nu sitter jag här med kraftiga mensvärkssmärtor, men mår bra förövrigt. Dessvärre höll jag på att svimma några minuter efter insättningen, men det gick bra.
Varför får man ström i sig?
#1 För att musklerna runt livmoderhalstappen ska slappna av automatiskt, så att det blir lättare att föra in instrument genom hålet från slidan till livmodern.
Aha. Då lärde man sig något nytt idag!
Ja, se där :)
Som TENS då?
Spännande, jag ska sätta in kopparspiral om jag kan. Jag är nickelallergiker och tydligen kan det fungera, men ibland inte, så jag får se. Vill bara slippa alla dessa hormoner…
#5 Jag är nickelallergiker, tänkte inte ens på det förrän du sa det nu :S
HAHA smartass jag är, får väl se hur det går för mig.
Fast jag har inte läst någonstans att man inte kan vara nickelallergiker, ska kolla upp det.
Hur yttrar sig allergin för dig? Jag kan ha på mig oäkta halsband, men om jag sätter i öronen så bildas det en "kula" i örat och jag har i för länge.
läste från 1177s hemsida
"Man kan använda kopparspiral även om man har nickelallergi."
Ja jag läste att bara vissa får allergiska reaktioner av spiralen, så det borde kunna gå. Det finns ju nickel i så det är ju inte helt säkert. Kan vara bra att veta så man tar ut den om det händer 😉
Jag får stora hudutslag, oftast på handlederna eller på insidan av armbågarna. Alltså inte där jag har nicklet. Fast jag använder aldrig smycken längre förutom korta perioder, och då bara äkta guld och silver. Har en i familjen som är väldigt allergisk (hon kan få problem av mynt!) så jag aktar mig gärna så det inte blir värre 🙂
#8 Oj!
Jag kommer verkligen lindrigt undan, jag tycker bara synd om mig själv när jag inte kan bära de där supersnygga örhängena som det är nickel i. Men jag har lärt mig ett knep, om jag penslar på nagellack (med färg eller genomskinlig) på örhängena så går det bra för mig iaf :)