Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 54202 ggr
semenius95
2

Kan man snabba på mensen..

Hej. Jag undrar om man kan göra något för att skynda på mensen.. Jag skulle haft den för 4 dagar sen, men inget har hänt..

Kan man skynda eller måste man gå till läkarn.?

[silkesnosen]
2

Nej, det är högst normalt att det ibland dröjer, så vänta du ngn vecka.

Fridaaaa
0

Nej kan man inte, kommer när den kommer.
Och stressar man, tänker för mycket på det osv, kan det bli att den dröjer med

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
0

Riktigt konstigt att man kan flytta fram den då, Menmen ska ändå gå till läkarn, dom som fuckat t de.

Fridaaaa
2

#3 Det är ju om man har P-piller, och man skjuter upp den.
Men har man inte p-piller kan man inte göra det.

semenius95
0

Jo, de finns ett annat piller som kan skjuta upp den. Receptbelagt.

Fridaaaa
0

#4 Ok aldrig hört talas om 🙂

Åsa S
0

Pillret heter Primolut Nor kan användas för att skjuta upp mensen då man ex. ska åka på semester. Används även för att krympa follikelcystor på äggstockarna. Har dock en del biverkningar som är mindre kul.

Att mensen är ett par veckor sen nån gång ibland är helt normalt.

semenius95
0

Nån gång ? De hoppar alltid över, kommer inte regelbundet längre, haft mens 4 gånger sen Maj -12 då jag fick dom pillren..

[silkesnosen]
0

Då är det dags att gå till gynekologen. Fundera även kring hur du lever. Stressad, äter för lite?

Åsa S
0

Antar du menar du äter p-piller när du säger piller, alla p-piller funkar inte lika för alla. För en del människor funkar p-pillerna som de ska men inte för en del andra, men det betyder ju inte att det är något fel olika kroppar reagerar bara olika på att få konstgjorda hormoner. Finns ju de som får mens hela tiden då de äter p-piller och andra som inte får nån mens alls utan att det är något som är fel. Upplever man såna biverkningar som jobbiga kan man ju testa annan sort och se om det blir bättre. Men är oregelbunden mens din enda biverkning så skulle nog jag nog inte testa nån annan sort för det finns som sagt mycket värre biverkningar man kan få av p-piller.

semenius95
0

jag äter inga p-piller alls. Utan jag fick piller för att få flytta fram min mens i Maj-2012.

[Blodpudding]
0

Hormonstörning efter pillren? Gå till en gynekolog.