Tips från en kille..
Ett litet men, viktigt meddelande för unga! Det är lätt att bli utnyttjad, jag känner till flera som har blivit utnyttjade. (Sexuellt) Så, ha helst INTE sex med en kille om ni bara har vart ihop i nån vecka. Hatar bara att se när tjejer i min ålder blir utnyttjade. :/ Om du misstänker att han är oseriös med ert förhållande och frågar om sex ganska ofta, "end it". Det är inte värt det, om inte du är med på det då! :) (Medarbetare får gärna ta bort detta, ville bara hjälpa till.)
- Emil
En fråga… Hur ska man berätta för en tjej att man tycker om henne? :S
- Emil
Lätt Fråga Emil! Charmigaste är att säga det rakt ut. Och svåraste också för den delen. ;)
Okej :) Tack för hjälpen..!
- Emil
Ja säger direkt att man inte mäker som tjej direkt om en kille bara är ute efter att få ligga. Man blir kär, blind och tänker inte. Så att säga att vi ska tänka efter är ganska svårt. JAg har precis blivit utnyttjad av en kille som jag verkligen ÄLSKADE, inget man vill uppleva. Det har krossat mig så hårt, och jag har faktiskt tappat tilliten till många killar då jag vet och har hört att detta händer ofta. (Jag säger inte alla, men många)
Bacon, svaret är bacon.
#4 Än en gång, det är så j*vla synd om dig :(. Hatar honom.. Usch.. Hoppas att du någonsin kommer att lita pp killar igen! :/
- Emil
Bra tips, som inte kan sägas för många gånger. Hoppas många tar till sig det.
Så vanligt, ja. Man ska alltid hålla i minnet att den överväldigande majoriteten av alla sexuella övergrepp begås av någon man känner, hemma hos en själv eller hemma hos någon man känner. Så ja, bra tips att vänta tills du åtminstone har en chans att på riktigt kunna bedöma om killen går att lita på eller inte.
För när det väl har hänt så bär man det med sig för alltid.
uuuhm, vill dock tillägga att man aldrig någonsin kan klandra nån för att hon blev utsatt för något sånt av en kille hon känt i en vecka (eller en dag eller en timme eller whatever) men ändå trodde sig kunna vara intim med utan att riskera sexuella övergrepp.
Inte för att jag tror du menade så, men ville bara lägga till det som en typ disclaimer på vad jag sa :)
Kändes som en bra sak att läsa!
Var tillsammans med min förra kille i 2 månader, 1 eller 2v innan det tog slut blev han skit sur på mig för att jag sa att jag inte var redo ännu. Han gjorde sedan slut och skyllde allt på mig.
Så tackar för tipset. Det fick mig att må lite bättre!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt