Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpsykisk-hälsa
Läst 2695 ggr
Anonym
0

Gnäll på hög nivå

Sitter ensam hemma med hunden. Är så jävla trött på allt och sitter bara och gråter. Önskar att jag inte haft sambo och djur och så, för då hade jag kunnat ta livet av mig utan att bry mig om vad jag lämnar efter mig, men jag älskar dom för mycket (och jag hatar dom för just det). Har så jävla ont och är så trött på att leva. Är så trött på att ha ont och så trött på att behöva gnälla om det. 

Behövde få gnälla av mig och här får man vara annonym.

Mona22
1

Skulle kunnat vara jag som skrev det där. känner samma sak ibland. Vissa dagar vill man bara gräva ner sig pga värk.

Du måste ha någon att prata med om det så ska vara en psykolog eller vad som helst.

Nu vet jag inte vad du har för sjukdom men jag har börjat på KBT och det hjälper faktiskt. Tycker du ska prova det. Sedan att du försöker hitta några värktabletter som hjälper. Vet att det kan vara svårt.

Anonym
0

Vet inte heller vad jag har för 'sjukdom'. Men det är sällan värktabletterna hjälper. Idag har jag "knarkat" hela dagen men ärligt talat så har det inte hjälpt alls, inte ens lindrats.

Är inte särskilt självmordsbenägen, inte ens deprimerad egentligen. Men är så trött av att ha ont. Kan inte ens gå ut med hunden ordentligt. Sådana här dagar brukar sambon ta hand om allt, men han är inte hemma idag. Känns väldigt tungt idag.

Mona22
0

Vet hur jobbigt det kan vara att inte ha diagnos. Fick mina för 2 månader sen efter att ha rännt hos läkaren var och varannan vecka i flera år. Ge dig inte. Jag har haft så många läkare och det krävdes att man hamnade på operation innan de tog en på allvar =(. Nu har jag äntligen fått en förstående läkare. Kan endå rekommendera kbt. Där lär du dig att hantera lite av smärtan, frustrationen att inte orka/kunna och att tänka rätt. Tankarna påverkar väldigt mycket. Livet är inte rättvist och hade man fått önska hade man ju velat vara frisk men man får ta det för vad det är.

Falurven
1

Det är lätt att bli utsliten av att gå runt med ständig smärta som inte går att råda bot på, vad stark du måste vara som ändå knatar på! 
Och vilken tur att det alltid går att gnälla av sig lite till folket här, som inte dömer.

Håller annars med Mona22. Ibland måste man vara envis för att bli tagen på allvar inom sjukvården. Jag hoppas att du kan få bli av med dina bekymmer och bara få känna dig smärtfri igen! 

Kramar!

Mvh Nathalie

Agda
0

Vad har du för värktabletter? Svaga, starka, både ock? Ibland kan byte, antingen till annan sort eller starkare av sorten man har, göra mycket. Finns även vissa tabletter (både starka och alvedon) som är långtidsverkande, dessa är superbra (talar av erfarenhet, smärtan har mildrats ganska bra för mig, även om jag inte är helt smärtfri).

Sedan är det bra att kunna ta sig för något som man inte får ont av. Om du inte har värk i händer och armleder (eller vad man ska säga) så kan t.ex. sticka eller virka vara kul. Då gör du något produktivt, vilket är jäkligt skönt att göra när man inte mår bra (jag själv älskar t.ex. att spinna, ibland gör det så ont att jag nästan gråter men ibland kan jag ändå inte låta bli för det är så skönt att göra något😉).

Ett tips med hunden är att hitta på aktiviteter då du inte behöver göra mycket, men då hunden får använda sin hjärna (men sådant kanske du redan gör?).

Hoppas det blir bättre för dig snart och skickar massa styrkekramar!

Anonym
0

#5 Har använt mig av både kurer med paracetamol i kombination med ibuprofen, även diclofenak, morfin osv osv. Har olika styrkor och äter kurer med smärtstillande för att det ska hjälpa, men nej….

Aktiveringen i huvudet på hunden är ingen fara. Men han måste fortfarande få komma ut och kissa och bajsa (och bajsa måste han röra på sig lite ordentligare för att få igång magen tillräckligt).

Nu är det bättre för nu är sambon hemma igen. Idag är jag bara lite 'ledbruten' inte så mycket värk idag, men även om jag hade haft värk idag så hade jag kunnat ligga på soffan hela dagen om jag så velat.