värk i vänster äggstock.
Jag har i några veckor nu..till och från haft sjuka värkar i vänster äggstock..så pass att jag har varit tvungen att böjt mig för att det gjort så ont..jag har gråtit också vid några tillfällen..
När jag ringde till ungdomsmottagningen så sa dom att det nog inte var bågot..för då hade jag haft mer ont..
så det är alltdå normalt att ha så här ont då och då i en äggstock?
Ja det kan man ha, hua. Men man ska ju inte behöva ha ont, be om bättre smärtstillande.
Men det är bättre att kontrollera att man inte fått någon inflammation i alla fall. Det är tungt att behöva argumentera för sin sak men jag tycker inte att "nog" räcker.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ungdomsmottagningarna är tyvärr USLA vad det gäller att ta emot tjejer med smärtor, antingen vet de inte vad de snackar om, eller så har de någon slags policy att "inte skrämma" tjejer genom att berätta att det kan vara något. Been there, done that. Jag led i tre månader i onödan pga deras råd, innan jag hamnade på gynakuten.
"Sjuka värkar" som gör att man viker sig dubbelt är förvisso VANLIGT men det är INTE något man ska behöva leva med. Jag tycker att du ska boka en tid hos en vanlig gynekolog, och denne ska göra ett ultaljud för att kontrollera att du inte har en cysta på äggstocken. (OBS nu pratar vi INTE cancercysta, det absolut vanligaste är helt ofarliga men ibland smärtsamma "chokladcystor", dvs endometrios.)
Visar det sig att du "bara" har smärtsamma ägglossningar så finns det lindring att få också. Om det är pga ägglossningen borde du kunna se en regelbundenhet i när smärtan kommer, dvs var 3:e till 5:e vecka. Hur gammal är du och hur länge har du haft mens? Är smärtorna regelbundet återkommande?
Vänliga hälsningar
Cindy

du har inte klamydia?? i min ungdoms glada dagar gick jag länge utan vetskap med en klamydiainfektion som resulterade i äggledarinflammation..hade sjukt ont,kändes som om jag hade jättemensvärk hela tiden… bara en tanke…
#3 Bra tanke där, jag tänkte samma sak.
Boka tid hos gyn och gör en ordentlig undersökning, uteslut sjukdomar och få hjälp :)
ibland kan man ha ont vid ägglossning men det skall ju inte vara hemska smärtor. Boka tid hos en privat gynekolog är mitt råd.
#5 En 3,5 år gammal tråd ;P
Medarbetare på westernridning.ifokus
#6 men infon jag skrev är fortfarande gällande ;)