Tittar på andra
Utgå ifrån att du är intresserad av en kille och intresset är ömsesidigt. Det är en person du verkligen trivs att umgås ihop med och faktiskt kan börja ana att det finns en framtid för er. Varpå du kikar runt på hans facebook och inser att han är en "follower" av vanliga tjejer med super pushup och djuup urringning men också av silikonbrudar som driver egna företag där de drar nytta av deras utseene. Omslagsbilden varierar, men bland alternativem finns endel halvnakna tjejer.
Vad blir din rekation? Ser du det som ett bekymmer eller rör det dig inte alls? Förklara gärna hur dina tankar skulle gå eller varför/ varför inte det skulle påverka dig samt hur.
Först och främst skulle jag troligen inte märkt något från första början då jag inte bryr mig om vad min karl kollar på på nätet, precis som att jag får titta på vad jag nu känner för…
Men skulle det nu visa sig att min pojkvänn följde en massa "blondin-bloggar" (i brist på bättre namn) så skulle jag nog inte ifrågasätta det om det inte var så att han kommenterade dem en massa och aktivt försökte få mer personlig kontakt med personerna i fråga.
Då skulle jag nog bli lite fundersam och fråga vad han hoppas på att få ut av det. Har det gått så långt så är det väll troligen för att han vill få ligga, och då anser jag mig ha full rätt att bli arg.
Alla killar mer eller mindre följer dessa sidor och kollar in dessa brudar men de är också tillräckligt smarta för att inse att de knappt existerar. De gillar dessa tjejwr lika mycket som vi gillar Johnny depp eller Brad Pitt. Så jag hade lagt in en stöt och visat honom hur en riktig tjej ser ut.
#2 Håller inte alls med. Om vi säger att jag har 200 vänner och bekanta, varav hälften killar, som vänner på facebook, så är det endast 10 på sin höjd som är sådana killar.
TS; hade jag sett det hade jag dragit mig tillbaka. Oerhört avtändande enligt mig att följa folk för att de visar brösten osv. För mig visar det på att man är svältfödd och då undrar jag varför man är det. Är det något fel på personen?

Jag hade tyckt att det var otroligt barnsligt och sexistiskt. Att sitta och glutta på "tuttfior" på facebook känns som något man gör i tonåren, inte som vuxen.
Sen hade jag tvivlat på att vi någonsin skulle förstå varandra när det gäller frågor om feminism och jämställdhet (fast det brukar man märka snabbt nog ändå). Säger inte att halvnakna kvinnor nödvändigtvis är fel och kvinnoförtryck etc, men han låter inte som en person som ens börjat fundera över sådant och kan se hur saker hänger ihop.
Men men, svårt att säga hur man skulle döma en person bara utifrån en enda sak sådär. Han kanske har en rimlig anledning.
Är de vänner på facebook så följer man dem ju inte. Hade min sambo haft sådana vänner hade jag struntat fullständigt i det, för jag har faktiskt sådana människor på min lista också. Folk som jag kan umgås med för att de är trevliga människor, eller släktingar. Min syssling hade ett tag en profilbild där hon bara står i bikiniunderdel t.ex. (hon har dock blivit mamma nu, och då har hon slutat med sådant)
Och hade han nu varit intresserad av dessa bloggare/kända människor hade det inte heller spelat någon roll. Jag följer ju en massa burlesk och pinup-sidor, vilket väll är lite samma sak tycker jag. Vi följer båda två en massa tatuerings-relaterat också, studior, tidningar eller modeller, och där är det inte nådigt med halvnaket kvinnfolk (eller män).
Det hela beror väll på vilken inställning han anser ha till dessa människor. Och bara för att man tjänar pengar på sitt utseende och inte skäms för sin kropp så betyder ju inte det att man inte ka vara en intressant person eller ha sunda idéer man skriver om :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#5 Men nu gällde det ju att han följde dessa människor, inte hade dom som vänner
#6 Ja, och det var det de senare två styckena handlade om. Jag ville bara poängtera att det vore en skillnad för mig :) Man kan ju även vara vän med dem man följer i vissa fall menar jag.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

#2 Haha! Min sambo gillar inte att kolla på plastdockor, så du har fel att män gör så.;)
Jag själv skulle väl inte tycka att det var alltför charmigt.. Som person är jag VÄLDIGT rättfram, frågvis och ärlig så jag hade nog frågat varför, vad för intresse han har av dom, vad han får ut av det och så där innan jag bestämt mig för att avfärda honom eller inte.
Jag antog att ts var i tonåren faktiskt. Därför mitt svar. Jag snackar inte om 30 åringar nu och hade jag gjort det skulle jag nog börja undra vart felet ligger. Eller om skiter ligger kvarsedan lönge och man inte orkat rensa.
Jag skulle nog inte bry mig direkt om han inte uttryckte att detta var hans skönhetsideal (då hade jag backat ur). Men jag tycker att det är helt okej om han vill kolla på bröst eller porr eller vad det nu må vara så länge det inte påverkar vårt förhållande.
Alla har vi fantasier och de flesta av oss kan skilja mellan fantasi och verklighet. Precis som jag kan fantisera om saker som jag aldrig skulle göra i verkliga livet så tycker jag det är helt okej att låta min partner (eller blivande partner) fantisera om det han vill.
Om det verkligen hade irriterat mig så hade jag kanske frågat honom varför han följer dessa kvinnor/tjejer, vad han får ut av det. Och sedan fattat ett beslut baserat på hans svar.
11 jag gör skillnad på porrfilm och på att följa folk för at fr visar tuttarna på fejan.
Jag hade inte brytt mig, ärligt talat.
Jag tycker att hen får kolla porr etc hur bäst de vill, spana in osv- men jag finner det alltid otroligt omsakligt både när tjejer och killar trycker massa gilla på halvnakna omslagsmodeller och liknande. JAg tänker inte direkt på det med ett analyserande, jag blir bara avtänd och totalt ointresserad av sådana personer. Jag känner instinktivt att jag inte har mycket gemensamt med den personen, även om det kan vara helt fel. Men jag "skräms" inte bort av det, finner det bara osmakligt på något vis, att ha så på sin öppan facebook/Hemsida och liknande.
Efterosm de flesta av mina vänner är 30+ och det är 2-3 kilalr osm jag dett göra så (män) och ja… det gjorde mig inte mer intresserad av dem som vi säger som så. Kändes nästan pinsamt att ha kvar dem på vänlistan, men lättare att bara sluta följa deras "likes". Men ja, jag skulle tappa intresset/avstå.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
En av anledningar till att jag föll för min nuvarande partner är för att han inte tycker om silikonbomber eller är intresserad av andra tjejers utseenden.
Funderade lite till, samtidigt är det ju en singelkille, så han får väl spana bäst han vill. Men ett intresse för tjejer som inte är som en själv gör ju att man undrar vad han söker hos mig i så fall? :) Därav fallande intresse och ökande tvivel från min sida. Men jag skulle nog kommentera och försöka prata om det.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Antingen skulle jag tycka det var normalt för en tonåring, eller väldigt alarmerande för en vuxen karl. Oavsett skulle det inte tyda på den mognad jag anser en man bör ha för att skapa ett liv med mig. Han bör ha passerat plaststadiet innan han bygger en framtid med en vuxen kvinna. :/
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.