Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3079 ggr
Miowi
0

Sluta med p-piller = smärta?

Hej alla vackra kvinnor där ute! I början av januari detta år slutade jag med ppiller efter att ha testat flera sorter, men mådde alltid så otroligt dåligt första veckan så gav upp. Kör ett uppehåll nu sen tänkte jag testa nuvaring. I alla fall, upplever en smärta i buken som om någon vrider om nere i magen då och då, nu väntar jag min andra mens efter jag slutade (förra var för 5-6 veckor sedan - har gjort gravtest är ej gravid) smärtorna är jobbiga men vad som är otroligt jobbig är samlag. Allt går bra sålänge han inte kommer för långt in i mig, då känns det som något spetsigt trycker upp i mig och det gör ont. Gör dessutom ont då dagen efter.. Går att ha sex hur bra som helst sålänge han inte kommer in hela vägen Så, tänkte höra om någon upplevt samma sak? Har kontakt med orolig i oc med urininblåseflammation sedan september, han sa att det kan vara pga ppillrena, att det blir en omställning för livmodern - men ville bara höra om andra varit med om liknande, hur länge hade ni detta?

[Thiah]
0

Slutat med piller i 2 omgångar men aldrig upplevt nått sånt. Den enda smärtan jag fått är vid ägglossningen samt lite mer mensvärk.

pistenbully
1

Jag har inte upplevt någon smärta när jag slutat med preventivmedel. Däremot att det gör ont vid djup penetrering kan vara helt normalt och kan bero på attman kommer åt livmodern. Detta händer mig ibland. Men svider det bör du nog ringa och rådfråga någon kunnig inom ämnet. Hoppas att det blir bra snart!

Friggeshoppkaniner
0

När jag slutade med P-piller tyckte jag allt var som vanligt, har dock aldrig fått biverkningar av p-piller och inte heller p-stav för den delen.

Låter som att du skulle behöva kolla upp det, åtminstone ringa någon läkare, gynekolog eller ungdomsmottagning beroende på hur gammal du är.