Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3240 ggr
Hundtassens
0

14 dagar med mens?

Hej

Jag är en femton årig tjej. Jag har haft min mens i 2 år. Men sist när jag hade mens hade jag det i 14 dagar? Jag brukar ha i 5-8 dagar. Jag tar inga p-piller eller så. vet ni vad som kan ha hänt? är väldigt orolig. 

Sen Har jag hört att man kan ta p-piller mot mensvärk och oregelbunden mens? Vet någon lite mer om det? Jag har nämligen så hemsk mensvärk att jag inte kan röra mig ur sängen, spyr, har huvudvärk och allt jag äter kommer upp. jag tar smärtstillande ibland men det ända som funkar är Pronanxen men den lindrar bara och gör så att jag kan gå men inte mycket mer. 

Tips någon? 

[NinaCrown]
1

Jag skulle rekomendera att du söker hjälp hos en barnmorska om du lider av sådan extrem värk. De kommer troligen inte reagera spec först och skriva ut något som är i samma klass som alvedon, men hänger man lite på dem så borde det lösa sig 😛 Min gamla "styvsyster" hade sådana problem med, och med en hel del tjat fick hon verktabletter som faktiskt hjälpte så pass att hon kunde sköta skolan ordentligt.

Angående den långa mensen… Så vet jag inte riktigt. Kan vara att det var något tillfälligt fuffens som löst sig själv, men händer det igen så ta upp det med en barnmorska.

Finns det någon Ungdomsmottagning nära där du bor? Ring då dem och boka en tid hos barnmorskan 🙂

Hundtassens
1

#1 okej, tack för tipset! Ska definitivt söka hjälp eftersom det drabbar mina betyg!