Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 8409 ggr
[luneri]
0

P-stav och biverkningar

Jag satte in min p-stav för snart 3 veckor sedan.

Det jag framförallt har märkt är att jag har blivit väldigt lättrelig och har dåligt humör. Kommer biverkningarna gå över?

Jag har kännt mig ganska nedstämd visserligen på grund av en annan anledning som sårade mig, men jag tror ändå inte att jag skulle bli så lättretlig av det… Så helst vill jag gömma mig så jag slipper stänga inne alla mina känslor hela tiden.

En annan sak också är att jag har stor aptit numer, så den hoppas jag blir normal också.

[morotochcesse]
0

min p stav funkar perfekt

MarHai
0

Jag fick inga biverkningar förens efter ett halvår, och då kom alla på en gång. Mådde riktigt dåligt. Tog ut den för två veckor sen och mår bättre nu. Det blev tvärt om för min syster, hon fick alla biverkningar på en gång men de gick över efter ett tag.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

viktoria91
0

Jag var också lättirriterad, tappad sexlust och hade blödningar i ca 4 månader innan jag tog ut den.

Dierpmis
1

Första månaderna jag hade min p-stav var jag extra känslig. 
Lättretad som aldrig förr och kunde börja gråta för minsta lilla. Det rättade till sig efter ca 2-3 månader :)

http://erjfoto.se/

Cochon
0

Jag har haft p-stav i cirka 1,5 månad, och det jag har märkt av hitills, är att jag får starkare känslor, ex. om man är ledsen så blir man mycket mer ledsen med stav än vad man blev innan man hade stav, men den gör en inte ledsen utan bara förstärker dem känslorna man redan har. Jag har fått blödningar en gång, som varade i 10-13 dagar. Sexlusten är ett frågetecken, ibland inte alls sugen, ibland väldigt, så tror inte den påverkar. Ökad aptit har jag inte märkt av, men dock har jag blivet törstigare. :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[waterlilly]
0

Jag grät ofta dom två första månaderna,mådde rätt dåligt.Nu har jag haft min över ett år och jag är fortfarande mer känslosam,jag kan gråta över allt möjligt.Både glada och ledsna saker,ibland är det ett videoklipp på youtube eller en sång på spotify.Jag gråter nog 1-3 gånger i månaden.Sen har jag fått äggblåsor/äggcystor på äggstockarna hade jätte ont av det i tre veckor nu känns det bara ibland när jag har sex och råkar komma åt en äggstock.Jag hade en cysta för några år sedan innan p-staven så man kan ju inte garantera att jag har det nu pga p-staven.Jag har fått migränattacker av dom p-piller som jag testat därför vill jag inte plocka ut staven.Spiral får jag bara när jag fött barn enligt vårdcentralen här.Jag kan stå ut med att vara lite mer känslosam men blir äggblåsorna värre tar jag nog ut staven.

[tk1971]
0

Jag fick inga psykiska biverkningar, däremot fick jag en hemsk acne i ansiktet och en massa blödningar titt som tätt. På slutet var det fler dagar med blödning än vad jag hade blödningsfria dagar. Jag hade p-staven i nästan 3 år, så det var inte så att jag gav upp för tidigt innan kroppen hade vant sig…

Så p-stav blir det aldrig mer för min del.

[körsbärsblomma]
0

har mens jätte mycket

[luneri]
0

Jag har haft den i två månader nu och jag har knappt blödningar alls. Det är isåfall väldigt lite en kort period. Acnen har på nåt konstigt vis blivit bättre. Jag har knappt någon acne alls nu, innan brukade jag få vid mens. Det enda är isåfall om jag har lite större aptit bara, men så svårt att veta om det är pga p-staven, eller om jag bara är sötsugen generellt. 

Dock blev jag ju singel dagen innan insättningen, så känns onödigt att jag ens har den just nu. Men det är säkert bra inför framtiden. Mensen får jag ju inte nu iome p-staven och det är skönt att slippa oroa sig när den kommer.

Fridaaaa
0

#8 Om du har det mycket och ofta, behöver du kolla upp det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
0

Jag hade p-stav i över fyra år utan biverkningar eller mens :) Småblödningar vid 2-3 tillfällen bara.