Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3054 ggr
drakenbeerg
0

Menstruation och graviditet?

Om man får sin mens när den ska och man tar sina p-piller precis som man ska så är det väl omöjligt att man är gravid? Eller? Jag är känt mig uppblåst väldigt länge nu men har just precis haft min mens , men det är inte graviditet va?

drakenbeerg
0

Har gått upp i vikt också….

Fridaaaa
0

Man kan få mensliknande blödningar när man är gravid men man har ej mens när man är gravid.

Men är du osäker, gör ett test :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

drakenbeerg
0

Ja alltså jag känner mig uppblåst i nedre delen av magen och det trycker på hela tiden. Hade min mens precis som den ska men det brukar va bra nu i vanliga fall. Tänkte göra ett test imorgon bitti!

Fridaaaa
0

Hur länge sedan var det du hade oskyddat sex? För behöver gå en viss tid efter det, om man ska vara säker med testen :)

drakenbeerg
0

Ja alltså det har endå gått minst tre veckor sen min pojkvän och jag hade sex och han fick utlösning i mig, gjorde endå ett test imorse men det va negativt:)

Fridaaaa
0

#5 Testa igenom runt 2-3 veckor.
Men är det mens du fått, så är du inte gravid :)

JossanH
0

Känner ett föredetta par där tjejen åt P-piller, hon hade "mens" som vanligt och gravtestet visade negativt. De fick veta att de skulle ha barn när hon var i månad 7.

Sajtvärd på Iller.ifokus

drakenbeerg
0

Tänkte ta ett till test imorgon faktiskt, känner fortfarande att magen är lite uppblåst så.

LinaLj
0

P-piller kan påverkas av tex vissa typer av antibiotika osv så om man äter annan medicin så kan det vara bra att kolla upp så att de inte påverkar p-pillren.

Viccan92
0

#9 Så om man äter antibiotika så kan man bli gravid om man gå på p-piller samtidigt?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

LinaLj
0

#10: Det beror på vilken typ av antibiotika man äter, men ja det i vissa fall kan man det. Oftast brukar läkaren varna en eller iaf fråga om man äter p-piller när de skriver ut sådan antibiotika men ibland så glömmer de ju. Så det kan vara bra att ta sig en titt på bisedeln när man äter antibiotika och p-piller samtidigt.