Menstruation och graviditet?
Om man får sin mens när den ska och man tar sina p-piller precis som man ska så är det väl omöjligt att man är gravid? Eller? Jag är känt mig uppblåst väldigt länge nu men har just precis haft min mens , men det är inte graviditet va?
Har gått upp i vikt också….
Man kan få mensliknande blödningar när man är gravid men man har ej mens när man är gravid.
Men är du osäker, gör ett test :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja alltså jag känner mig uppblåst i nedre delen av magen och det trycker på hela tiden. Hade min mens precis som den ska men det brukar va bra nu i vanliga fall. Tänkte göra ett test imorgon bitti!
Hur länge sedan var det du hade oskyddat sex? För behöver gå en viss tid efter det, om man ska vara säker med testen :)
Ja alltså det har endå gått minst tre veckor sen min pojkvän och jag hade sex och han fick utlösning i mig, gjorde endå ett test imorse men det va negativt:)
#5 Testa igenom runt 2-3 veckor.
Men är det mens du fått, så är du inte gravid :)
Känner ett föredetta par där tjejen åt P-piller, hon hade "mens" som vanligt och gravtestet visade negativt. De fick veta att de skulle ha barn när hon var i månad 7.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tänkte ta ett till test imorgon faktiskt, känner fortfarande att magen är lite uppblåst så.
P-piller kan påverkas av tex vissa typer av antibiotika osv så om man äter annan medicin så kan det vara bra att kolla upp så att de inte påverkar p-pillren.
#9 Så om man äter antibiotika så kan man bli gravid om man gå på p-piller samtidigt?
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#10: Det beror på vilken typ av antibiotika man äter, men ja det i vissa fall kan man det. Oftast brukar läkaren varna en eller iaf fråga om man äter p-piller när de skriver ut sådan antibiotika men ibland så glömmer de ju. Så det kan vara bra att ta sig en titt på bisedeln när man äter antibiotika och p-piller samtidigt.