ingen mens på 3 månader
innan hade jag mens normalt senast jag hade var i början av november och sedan har jag inte haft någon mens sedan dess den har tidigare varit normal men nu har det gått drygt 3 månader. och jag är säker på att jag inte är gravid för jag är oskuld så det är omöjligt. och jag har inte ändrat på något bara det att jag har börjat äta bättre och gått ner ca 4-5 kg på grund av det. och det ska ju inte påverka mensen direkt för jag började gå ner i vikt i mitten av januari så jag borde ju ha haft den i början av december och januari. men vad tror ni det kan vara? jag är 15 år och har haft mens i över 4 år och den har varit någolunda regelbunden kanske hoppat över i bland men inte i 3 månader.
Det kan ha med att göra att du lagt om din kost.
Är du smal/underviktig och sedan gått ner kan det ha med de att göra..
Men är du orolig ska du helt klart gå och kolla upp de.!
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
nej jag är inte smal väger kring 75 kg och är 167 cm lång har vägt 80 kg förut. jag har bara börja äta nyttigar och hållt mig med godis bara på helgerna förut åt jag godis varje dag, men ja det kan ju vara det också.
Då bör den inte ha slutat i och med att det inte rör sig om någon stor nedgång..
Kanske en hormonrubbning i kroppen eller så.. Vet inte vad det kan vara annars..
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
vad är hormonrubbning då?
Det kan bero på många saker.. Jättesvårt att förklara tycker jag.. :/
Testa att googla lite på de :)
/ J
Finns det en ungdomsmottagning där du bor? Kontakta dem i så fall. I annat fall, prata med skolsköterskan så du kan få kontakt med en gynekolog. Om du inte kan prata med dina föräldrar och få deras stöd och hjälp, vilket vore det allra bästa. När man är så ung som du är det inte ovanligt med oregelbunden menstruation. Snarare tvärt om, faktiskt. Du säger att du inte kan vara gravid eftersom du är oskuld, jättebra, men en gynekologisk undersökning för att konstatera vad det kan vara är att rekommendera.
Medarbetare Hittekatter iFokus
jo jag har en ungdoms mottagning ca 300 m bort så jag kan gå dit :)
Har ännu inte fått nån mens har väll gått 4 månader nu har inte orkat gå till ungdomsmottagningen men fattar ändån inte varför jag inte får den ?
Du måste masa dig iväg till UM! De är de enda som kan ge dig någon vettig information som rör just dig och din situation. På ett internet forum kan du bara få allmängiltiga kommentarer, men utan att ha en ingående kunskap om dig - så ingående att den definitivt inte ska läggas ut på ett öppet forum - så kan du inte få något ordentligt svar.
Medarbetare Hittekatter iFokus