Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3647 ggr
Pluupp
0

Normala biverkningar, p-piller?

Började med p-piller förra veckan på måndagen.

Började med p-piller på första mensdagen (det jag trodde var mens).

Mensen var 5 dagar sen, samt att den försvan dagen efter jag började med p-pillrena.. Efter det fick jag flytningar som såg ut som papper? och hade lite rosa i sig.. sjukt konstigt.

Är det en vanlig biverkning?

Är sjukt rädd att jag är gravid eller något, jag tog ett test i fredags, men det var negativt.

Bröstvårtorna är ömma ochså, och jag har haft mensliknande smärtor, men det vet jag att man kan få av p-pillrena.

Idag verkar jag inte ha såna där konstiga flytningar men jag är ändå orolig-

Jag tar Trinovum 28..

Vad fick ni för biverkningar av dem?

Fridaaaa
0

Biverkningarna står i bipacksedeln på dina p-piller :)

Har inte ätit just dem, så dem kan jag ej svara på men när jag började med neovletta 28 (har ej dem nu) som var mina första, så fick jag lite ömma bröst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pluupp
0

#1 Jag har läst bipacksedeln, men det står inget om det där med flytningarna och att mensen kan försvinna sådär.

Brösten står det ju att dem kan ömma och spänna.

Fridaaaa
0

#2 Det med flytningar skulle din UM ha informerat om ja.

Blödningar från underlivet blir ofta oregelbundna när man använder Cerazette. Det kan röra sig om en stänkblödning som inte ens kräver binda, eller blödningar som liknar en sparsam mens och kräver menstruationsskydd. Det kan också hända att menstruationen helt uteblir.

Står det i bipacksedeln :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pluupp
0

ja men nu är det ju första mensen, på den första dagen som man skabörja med p-pillrena.. så den hann ju börja, men försvann helt…

ahja.. jag ska nog inte oroa mig…. ska nog testa min en gång till för säkerhets skull :)