Spiral som lossnat
Har lite jobbigt just nu. Känner att jag behöver få ventligera lite.
Har haft en slags "kk" realtion under ett halvår. Som nu är avslutat. Sedan tidigare har har haft hormonspiral. Tänkte ju att bara för att jag är singel behöver jag inte ta ut den.
Min "vän" och jag träffades i mellan dagarna och sen strax i början på januari och nu föraa helgen.
Förra månaden började jag blöda, vilket inte alls tillhör något normalt, då jag varit utan mens i över ett år. Började också ha ont. Så i onsdags gick jag och kollade upp. VIsade sig då att spiralen hade halkat ur läge och att den i princip var ute. Det hade inte heller hänt nyss.
Jag har läst att man kan känna gravid symptom när man plockar ur spiralen. Jag känner mej jättedum, eftersom jag i mitten på januari faktiskt hade tid för att kolla spiralen. Men avbokade. Sen när jag där i mitten på jan. gjorde mitt cellprov så nämde hon att trådarna till spiralen var onödigt långa. Förstod inte riktigt, då jag ju bara kännt topparna. Då jag hade massa gravid symptom så to gjag faktiskt också ett grav test då. Vilket var negativt.
Nu har spriralen varit ute i en vecka snart. Så funderar på om jag nu är helt normalt att återigen ha grav symtom. Så nu till den milda grad att jag inte kunde dricka upp min morgon mat… Jag höll på att kräkas.
Gjorde ett grav test hos bm i onsdags, vilket var negativt. Sen kollade jag hemma igår. Men är ju för tidigt ändå så klart. Om jag inte får någon slags blödning till helgen eller senast nästa är det ju lite funderingar. Men jag vill ju veta nu. För jag kan ju inte vara gravid, absolut inte så här.
Nu svammlar jag iväg känner jag. Men är det någon annan som tappat sin spiral? Är det någon som känne rigen någon av detta? Vet att jag har väldigt lätt av bli gravid. Har en son som är 11 och innan det en tidig abort (en kondom som gick sönder) och för 1½ år sedan en ganska sen och jobbig abort. Även senast "tappade" jag spiralen.
Så någon ny spiral blir det inte.