Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: killsnack
Läst 6031 ggr
drakenbeerg
0

Yrsel, illamående, huvudvärk

Min pojkvän är 18 år och mår just nu inte alls bra… han är yr och blir väldigt yr när han rör på huvudet, har huvudvärk hela tiden och blir lätt illamående. Han spydde två gånger i förrgår och hade då ganska svårt att hitta balansen. Nu börjar det kännas i benen som om "dem försvinner" eller hur man ska säga… Men han har inte svårt att äta eller så. 

Det här har pågått i en vecka nu och han hade det här i sommras också och gick till läkaren och gjorde massa prover men dem hitta ingenting. Det gick över av sig själv. 

Så nu undrar jag om någon vet vad det här kan vara och vad man kan göra för att bota det? Hjälp!

Fridaaaa
0

Han har inte problem med kristallerna i öronen? För då kan man bli riktigt yr och ibland kräkas om det blir gör mycket.
Jag tycker att han ska kolla hos en läkare

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

drakenbeerg
0

Jag vet inte, han tog tester för det i sommras och det va inget sa dem… men jag tror han också lär gå till en läkare.

Fridaaaa
0

#2 Det kan komma när som, vid t.ex förkylningar sv.

drakenbeerg
0

Okej, han säger nu att han har svårt att kolla mot ljus och sånt??

Fridaaaa
0

#4 Okej hmm.., ja det borde kollas upp :)

drakenbeerg
0

Ja det är nog en väldigt bra idé! :)

Bananbullar
0

Det första jag tänker på är också kristallsjukan.

ViaStella
0

Kolla på 1177 om det  kan vara ett redigt migränanfall han åkt på, vilken karaktär är hans huvudvärk? 

(Direkt kopierad från 1177.se)

Typisk migränhuvudvärk

De vanligaste symtomen på migränhuvudvärk är

• att den är svår och intensiv, men kan också vara måttlig och variera i intensitet under ett anfall
• att värken känns borrande, dunkande eller pulserande
• att den sitter på ena sidan av huvudet eller vid ena ögat, men värken kan också vara dubbelsidig eller sitta i bakhuvudet
• att den förvärras när man rör på huvudet och av fysisk aktivitet
• att man blir överkänslig för dofter, ljud och ljus
• att man ofta mår illa och kan kräkas
• att koncentrationen blir sämre och man blir trött.

Det står även om symptom för migrän med Aurora vilket beskriver symton på andra kroppsdelar i samband med migränen. Tänkte på det du skrev om att han inte kände sina ben. 

Tycker dock att det är konstigt om det skulle vara ett migränanfall (kan pågå i en hel vecka) att ingen läkare diagoniserat det men men, hoppas han blir bättre snart!

Timmorn
0

Nu behöver det ju verkligen inte vara worst case scenario

Min väninna hade migränanfall som blev värre och värre tills hon spydde av dem. Skakades bort av skolsköterskan etc. Det här var från när vi var 12-14 kanske. Från bara någon gång till att gradvis bli värre så att hon fick stanna hemma från skolan för att hon var så ljuskänslig och var tvungen att spy osv. Har faktiskt ingen koll på vad som gjorde att de åkte in och gick vidare, men den läkaren hon fick röntgade väl huvudet och såg att något var fel så att hon fick opereras där och då.
Det var något med vattencellerna runt hjärnan? som hade gått sönder eller skapade iaf tryck på fel ställe, som man var tvungen att gå in och fixa.

Haha låter skitflummigt och jag borde nog inte skriva ut det för då kommer du tro att det är det värsta liksom. Men jag kommer verkligen inte ihåg mer för det var över 10 år sen.
Men jag håller med om att så hemska migränanfall i över en vecka är ju verkligen inte normalt. Och så ska man ju inte behöva ha det.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Emelie-E
0

#9 min man har en liknande sjukdom. För högt tryck i centrala nervsystemet (för mycket vätska i hjärnan) och han har också mycket yrsel, svår huvudvärk och ljuskänslighet. Han har även svårt med balansen. TS: tycker absolut att din pojkvän ska gå till läkaren igen, kräv att de utreder ordentligt med MR osv, det kan vara något allvarligt.

Timmorn
0

Ja men precis! Så var det! Hon får fortfarande åka in och röntga hjärnan med jämna mellanrum, än så länge har hon inte fått något återfall, men det är ju bra att de har koll.  Och får göra balanstest osv.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

drakenbeerg
0

Ja jag tycker också att han ska in och kolla det, men han mår liksom bättre på dagarna och sen dåligt på kvällarna så det upp och ner hela tiden. Jätte skumt! Men om det inte blir bättre så det absolut ett besök bu när ni säger att det kan va något allvarligare. Tack så jätte mycket!