Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: den-kvinnliga-kroppen
Läst 3281 ggr
sandrakorte
0

Ingen mens efter sex månader...

hej. jag tog ut min hormonspiral efter 3 nöjda år. men nu 6 månader senare har jag inte fått tillbaka min mens än… jag har varit hos min gynekolog och dem har ingen aning om orsak. hon tog en massa prover och trodde till en början att jag hade ett förtidigt klimakterie (är 19 år) men alla prover visade bara posetivt. så nu till min fråga - är detta normalt? någon annan i liknande situation? är döds skraj över att vara steril då att få barn är min dröm! tacksam för svar!

Pyretstylee
0

Är det hormonspiral så kan det strula till det när man plockar ut den.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

sandrakorte
0

det var en hormonspiral men 6 månader? är det verkligen normalt @pyretstylee

Pyretstylee
0

Jag vet andra preventivmedel som kan strula länge efter, p-stav, p-spruta och cerazette är några p-medel som många har problem med efteråt. Dom frågade mig om jag ville ha barn inom 1-2 år när jag var och diskuterade preventivmedel då sa jag att tanken finns där då sa dom direkt att jag kan utesluta dom tre nämnda ovanför och i så fall ha kopparspiral. Just för dom tre övre kan ta lång tid för kroppen att återhämta sig ifrån.

sandrakorte
0

okej tack :). så med andra ord behöver jag inte oroa mig ?:)

Pyretstylee
0

Nej om dom säger att det inte är någon fara så är det nog bara vänta på mensen :) Och om du nu har oskyddat sex kanske du ska ta ett gravtest nångång i månaden eftersom ägglossningen kommer innan mens så därför kanske mensen inte kommer sen ;)