Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 4069 ggr
Tintin82
0

Hår på överläppen!

jag är en av många kvinnor som har hår på överläppen. Kan tänka mig att många har det men jag har mörka. Har även hår på hakan och jag försöker att plocka. Har nu fått rådet att testa vaxning och ni som har vaxat överläppen och hakan hur länge håller det och gör det ont.?

[glitterglam]
0

Jag provade dessa här rosa Veet remsorna på överläppen och det gjorde inte särskilt ont, men jag blev röd och det försvann inte på flera veckor :O  Så det ska jag aldrig göra om, nästa gång blir det trådning hos frisören eller också epilatorn. Men visst höll det en längre tid, men det röda syntes på långt håll.

Pluupp
0

Jag får ibland ett och annat lite mörkare hårstrå på överläppen. Då tar jag pincetten och plockar bort det.

Efter det så tar jag en kräm som heter Veet Hair minimising Body lotion och stryker på. Det gör så att hårväxt minskas och eventuella hårstrån syns mindre/blir mjukare.  Funkar jättebra! :)

StickyKitten
0

Jag har mest fjun och några enstaka mörkare strån, men vaxning hjälper i princip inte alls för min del. Det blir att jag måste vaxa/noppa igen efter någon vecka för att inte få mustasch/skägg-antydning och det pallar jag inte, så nu kör jag vanlig hederlig rakning! Funkar hur bra som helst och man slipper ha ont. 

Och nä, håret blir inte grövre  :)